Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building

Drijf je opt-ins op met een omvattende strategie

De Zweedse meubelfabrikant Ikea heeft eind vorig jaar uitgepakt met een wedstrijd om de opt-ins voor e-mail op te voeren. De crossmediale strategie, die daarmee gepaard ging, heeft zijn effect niet gemist.

Het belang van een correcte en vrijwillige opt-in zal geen e-marketeer ontkennen. Het kan echter geen kwaad om de inschrijvingen op te drijven door er een strategie aan vast te hangen.

Wedstrijd

Ikea heeft een omvattende strategie uitgedokterd, die de opt-ins gevoelig de hoogte injoeg. In een eerste stap organiseerde de meubelfabrikant een “Life Improvement Sabbatical Contest”. Klanten werden daarbij aangemoedigd om te stemmen voor hun favoriete kandidaat. Daar was een account en dus een inschrijving voor nodig.

Reclamecampagne

De wedstrijd maakte deel uit van een groter initiatief, dat onder meer bestond uit in-store seminaries, een werknemerswedstrijd en een grootschalige reclamecampagne.

Goed doel

Zowel een advertentie in populaire magazines zoals ‘O, The Oprah Magazine’ als de connectie met het goede doel ‘Save the Children’, waarbij Ikea één dollar doneerde voor elke stem, trok de campagne. SuccesDe campagne bleek een groot succes. “Het gewenste aantal opt-ins werd bereikt en een groot deel daarvan hebben de IKEA catalogus aangevraagd,” vertelt Ikea-woordvoerster Vera Leigh Sadloch.

feb 9, 2011Ann Flipkens
Previous storyJaag het gebruikersengagement de hoogte in met deze tips (deel 2)Next storyE-mail marketing voor beginners: hoe stel je een contactenlijst op?
Home Drijf je opt-ins op met een omvattende strategie
10 jaar geleden List Building276
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Tips

Zeven strategieën om een blooper te verzachten

E-mailmarketing is een snel instrument. Snel betekent soms iets te snel. En al heb je een goede procedure om klaarstaande zendingen na te kijken, de verzendknop is soms sneller ingedrukt dan je oog op een foutje valt. sep 12, 2014Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Trends

Nogmaals: een e-nieuwsbrief is de beste keus!

De wereld heeft de mond vol van e-marketing. En dan passeren allerlei mogelijkheden de revue. Natuurlijk is daar e-mailmarketing bij, maar af en toe is er een criticaster die de effecten van een e-gedreven marketing in twijfel wil trekken. Vandaag zijn we blij dat we die criticaster compleet ongelijk kunnen geven. mei 29, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Persoonlijke e-mail, kan dat oprecht?

We werken toch zo graag met persoonlijke berichten in onze e-mailmarketing. We zetten de naam van het contact in onze aanhef en we creëren een gemoedelijke sfeer. En daarmee gaan we scoren en de conversie tot ongekende hoogtes brengen. sep 25, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing

Voldoe jij aan de e-mailetiquette? Test het hier

Zo’n achtduizend mensen hebben het E-mail Charter al onderschreven -lees: gedeeld op Facebook. Het E-mail Charter is een lijst waar in tien punten de broodregels van e-mailetiquette worden uitgeschreven. Test eens voor jezelf of je een hoffelijke e-mailer bent. jul 8, 2011Ann Flipkens

Cases, Content, Design, Tips

Zoek de twee verschillen!

E-mailmarketing is en blijft een gevecht met de e-mailclient aan de zijde van de lezer. Daar moeten we steeds attent voor blijven. Een van de grote uitdagingen zijn de afbeeldingen. apr 20, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, List Building, Tips

10 stappen voor een schitterende opt-in (1)

Om aan e-mailmarketing te doen heb je absoluut nood aan e-mailadressen.Eén van de mogelijke bronnen om je lijst te vullen zijn de bezoekers van je website. Een inschrijfformulier is het meest gebruikte middel. Graag geven we 10 tips hoe je het maximale effect kan bereiken. mrt 5, 2010Michelle Dassen

Content

Laat je niet verleiden door een al te grote aaibaarheidsfactor!

Sinds enkele maanden is het toepassen van video in e-mails de overheersende stroom geworden. Maar nog belangrijker is dat je bij het gebruik van bewegend beeld rekening houdt met wat algemeen als de juiste werkwijze wordt beschouwd. jun 29, 2009Ann Flipkens

Testing

Houd jij het uur in het oog?

Het beste tijdstip om commerciële e-mail te verzenden, is niet alleen afhankelijk van de dag, ook het uur van de dag heeft een impact op het open ratio. Het e-mailmarketingbedrijf Pure 360 heeft alle informatie in de onderstaande infographic gestoken.  sep 9, 2011Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail