Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Inspiratie!, Social media, Trends

Drop eens wat sociale media in de inbox

E-mailmarketing en sociale media, dat is een dunne lijn om te bewandelen. Hoe vaak ga je in een e-mail bericht hier de nadruk op leggen? Duo doet het even grondig. In één van de opvolging berichten na inschrijving op hun e-marketing lijst, brengen ze de nieuwe contacten ook ineens de sociale kanalen onder de aandacht.
duosocial1Het zijn de basisbegrippen van de goede praktijk in e-mailmarketing dat je altijd wel ergens de iconen van je sociale kanalen meeneemt. Vaak is dat niet meer dan een flauw afgekookt icoontje in de ‘footer’ van een e-mailbericht. Wil je dat kanaal ook mee in je digitale mix naar boven laten drijven, dan moet je wel straffer uit de hoek komen.

Het is eenvoudig om je e-mailcontacten ineens uit te nodigen om ook een connectie te maken met je sociale kanalen. Waarom daar niet ineens een volledig e-mail bericht aan te wijden. Natuurlijk moet je ook wel de nodige doorslaande argumenten op tafel leggen. En ook voor de passende kanalen kiezen die bij je product en imago passen. Dat deed het schoenmerk Duo met brio!

1 Uiteraard blijft de klassieke opening aanwezig. Zelfs al zet je in op de sociale media, herkenbaarheid is nog steeds het belangrijkste waar je in e-mailmarketing moet op mikken. Dat impliceert dat je een grote groep ‘believers’ rondom je verzamelt die aan de opener van je e-mailbericht genoeg hebben om je boodschap te lezen. Er zijn er allicht ook die op de lange duur daardoor een beetje afgestoten worden, maar eigenlijk is dat geen verlies, het zijn reeds met stip de kandidaat uitschrijvers.

2 Het onderwerp van je e-mailbericht. Die vertelt duidelijk waar je naar toe wil. Hier is het al even eenvoudig als helder: Spring naar de sociale kanalen. Het bereidt tegelijkertijd ook de volgende stap – de grote Call-to-Action voor.

3 De CTA is hier bewust in woorden uitgedrukt. Als je een trits sociale media inzet, dan kan je met één enkele knop niet meer toekomen. Dus kan je beter de uitleg voor de knoppen geven, om daarna de diverse kanalen op een rij te presenteren. Er wordt ook iets beloofd. Als je in dit verhaal stapt, dan geven we je ook blikken achter de schermen – wie is er niet nieuwsgierig? – en stijltips – op televisie zijn er genoeg programma’s op dit vlak om te weten dat de lezers daar gevoelig voor zijn – om er maar enkele te noemen.

4 De kanalen staan hier op een rijtje. Het e-mailcontact kan kiezen of ze allemaal proeven. Alleen zet men hier niet de klassieke logo’s op een rijtje, men laat ook in een achtergrond de pagina zien waar men gaat terecht komen. Opvallend bij drie van de vier zijn de beelden die rijkelijk zichtbaar zijn. Facebook, Pinterest en Instagram sluiten nauw aan bij het beeldrijke idee van de mode. En Twitter dan? Wel, daar krijgen we dan weer outfits gepost met schoenen ‘van’. Let ook op de grootte van de CTA’s. Ze staan over de complete breedte van het bericht en vormen tegelijkertijd ook de hoofdmoot van dat bericht.

5 Hier probeert men de virtuele wereld aan de reële wereld te koppelen. Nadat de contacten in de virtuele etalage gestapt zijn, probeert men ze ook duidelijk te maken dat de schoenen ook in het echt te zien zijn. En ook te kopen natuurlijk. Een CTA die in werkelijkheid fysiek uitgevoerd moet worden, hebben we nog maar zelden gezien.

6 Als klanten en prospecten op een verkenningstocht door de virtuele wereld van je merk zijn geweest, is het mogelijk dat ze met vragen zitten. En daar sluit dan de derde CTA van dit bericht op aan. Niet alleen wordt duidelijk aangegeven dat vragen stellen mogelijk is, maar wordt ook ineens een e-mailadres en enkele rechtstreekse nummers vrijgegeven. Het getuigt van openheid. Het enige spijtige is het feit dat het e-mailadres niet aanklikbaar is en zo je e-mailclient opent. Zonde om op het laatste moment net die ene reactie te missen…

nov 27, 2014Ann Flipkens
Previous storyMet vijf actieknoppen naar conversie zoekenNext storyStaar je niet blind op leesratio’s, vanaf nu worden het kijkratio's!
Home Drop eens wat sociale media in de inbox
8 jaar geleden E-mailmarketing, Inspiratie!, Social media, Trends147
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Design, Inspiratie!

Verzin eens een droedel voor je volgende e-mail

Vandaag hebben we een B2B voorbeeld van eigen bodem. De zakelijke poot van Vlaanderens telecom bedrijf kwam met deze aparte aanpak voor ondernemers en managers met weinig tijd. apr 11, 2015Michelle Dassen

Hoe je e-mail laten landen op een profielpagina?

De invloed van sociale netwerken op het digitale gedrag van de mensen neemt als maar toe. In het verlengde daarvan volgt natuurlijk het consumentengedrag. Een internaut beslist steeds minder alleen wat hij leest en dus interesse voor heeft. Dat doet zijn of haar netwerk. okt 1, 2009Ann Flipkens

Cases, Design, Inspiratie!

Speelgoed verkopen in 7 stappen

We lieten ons dit keer inspireren door de wereldbekende blokjes waar jong en oud mee speelt. Hun laatste e-mailbericht wil een nieuw deel van hun gamma in de etalage zetten. Maar er zit nog meer vernuft in deze lay-out. feb 20, 2015Michelle Dassen

E-mailmarketing

Voldoe jij aan de e-mailetiquette? Test het hier

Zo’n achtduizend mensen hebben het E-mail Charter al onderschreven -lees: gedeeld op Facebook. Het E-mail Charter is een lijst waar in tien punten de broodregels van e-mailetiquette worden uitgeschreven. Test eens voor jezelf of je een hoffelijke e-mailer bent. jul 8, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing

Gmail kneep er even tussenuit

Gisteren liet de web interface van Gmail het ruim honderd minuten afweten. Deze ochtend was het bijna wereldnieuws. Een goede e-marketeer mag niet ongevoelig zijn voor de mogelijke fratsen van dergelijke grote gratis aanbieders van e-mailadressen. sep 2, 2009Thomas Vangelooven

Design, E-mailmarketing, Flexmail TV, Hoe begin je met e-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

Hoe haal je het beste uit je inschrijfformulier?

Krijg jij niet genoeg inschrijvingen via je inschrijfformulier? Veel e-mailmarketeers worstelen met hetzelfde probleem. In deze aflevering van Flexmail TV delen we onze drie beste tips om het beste uit je inschrijfformulier te halen. apr 23, 2014Michelle Dassen

Thema-mailings

Ben jij klaar voor de eindejaarsfeesten?

De eindejaarsfeesten komen stilaan in het vizier. Dat betekent een drukke periode voor e-marketeers die de juiste promotie nog op de juiste plek willen krijgen. In deze blog geven we je een aantal tips mee om er het beste van te maken. nov 9, 2011Michelle Dassen

Afleverbaarheid

Aflevering van e-mailcampagnes soms bedroevend laag

Een onderzoek heeft uitgewezen dat in Amerika en Canada één vijfde van de uitgezonden e-mail de ‘inbox’ van de geadresseerde niet bereikt.Als de post één brief op vijf niet zou uitreiken, dan zou de voogdijminister, met pek en veren overladen, uit de hoofdstad verjaagd worden. aug 3, 2009Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,618

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,909

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail