Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, List Building

E-mail als start van een gesprek

Automatisch gegenereerde e-mails krijgen vaak als afzender een e-mailadres mee in de vorm van ‘noreply@xyz.com’. Reageren wordt blijkbaar soms niet op prijs gesteld.

Het gebeurt meer dan eens dat een bericht van een e-mailcampagne met een dergelijk ‘laat ons met rust’ afzendadres verzonden wordt. Het geeft de ontvanger snel het gevoel in een tweedehands autozaak te staan waar de verkoper hen absoluut een kneusje wil aanpraten. Als toekomstige klant vragen stellen en tegenwerpingen uiten is uit de boze. Gewoon aannemen dat wat je wordt verteld, goed voor je is.

Meerwaarde

Potentiële klanten zouden wel eens kunnen afhaken als ze het gevoel krijgen dat er niet naar hen geluisterd wordt. Daarom is het belangrijk om deze digitale vorm van communicatie een meerwaarde te geven. Een echt adres van een levende persoon geeft een open en ontvankelijk gevoel. Een technisch adres als ‘nieuwsbrief@xyz.com’ geeft ook niet het juiste signaal. Er had dan, vanuit het oogpunt van de lezer, evengoed ‘vergeetput@xyz.com’ kunnen staan.

Boodschappen

Vergeet niet om ook deze mailbox in het oog te houden. Want zelfs al is het niet de bedoeling, geadresseerden uit je e-maillijsten zullen toch met een druk op de antwoordknop boodschappen sturen. Omdat ze bijvoorbeeld willen uitschrijven, zelfs al heb je daar een aparte knop voor voorzien. Omdat ze een vraag hebben bij een aanbieding die in je bericht staat. Zelfs al staat er een link naar je webstek met het antwoord op die éne vraag. Omdat ze even commentaar willen leveren op een uitspraak uit je nieuwsbrief.

Verantwoordelijk

Redenen genoeg om in je omgeving iemand verantwoordelijk te maken voor deze berichten stroom. Je e-mailbericht heeft iemand wakker gemaakt en tot actie aangezet. Een persoonlijk antwoord getuigt van interesse en servicegerichtheid. En is misschien de start van een nieuwe en langdurige commerciële relatie. En daar is e-mailmarketing toch voor in het leven geroepen. Niet om gerust gelaten te worden!

jul 17, 2009Ann Flipkens
Previous storyZwitsere post levert briefwisseling af per e-mailNext storyWaarom geen mini enquête in je e-mail stoppen?
Home E-mail als start van een gesprek
14 jaar geleden Content, List Building220
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Personalisatie, Social media, Targeting

E-mailmarketing is terug van nooit weggeweest

E-mailmarketing durft regelmatig het middelpunt te zijn van een veelbesproken onderwerp: is e-mail werkelijk een stervend communicatiemedium? Menig marketeer nam al eens in de mond dat traditionele media een stapje opzij zetten voor nieuwe communicatiemedia zoals sociale netwerken en apps. We betwisten uiteraard niet de dalende effectiviteit van een massacommunicatiemiddel dat één boodschap naar één […]

Cases, Testing

Oeps, te snel op de ‘verzendknop’ geklikt?

Het kan iedereen overkomen: in een gehaaste of verstrooide bui verstuur je je e-mail naar de verkeerde persoon of mailinglijst. Hoe reageer je dan het best?  mei 25, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Waar ligt je focus?

Het gros van de e-mailmarketeers focussen nog steeds op de aangroei van hun adreslijsten. Dat is natuurlijk een eerste vereiste voor een succesvolle e-mailmarketing. Maar is het niet beter je focus van tijd tot tijd te verschuiven? okt 31, 2012Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Geen onderdeel van een categorie, Inspiratie!, Marketing automation, Personalisatie, Targeting

Ontdek de nieuwe Contact Related Content in de Smart Builder 2.0

Personalisatie en targeting zijn al lang belangrijke trends binnen digitale marketing, en daar spelen we bij Flexmail dan ook zwaar op in. Zo lanceerden we in het verleden uitgebreide segmentatiemogelijkheden, interessegroepen, voorkeuren en de Workflows om uitgebreide marketing automation scenario’s op te zetten. Ook Contact Related Content zit al enkele jaren in ons arsenaal, maar […]

Targeting

Nooit meer gemiste kansen met autoresponder

Zodra je abonnee actief met je nieuwsbrief aan de slag gaat, bijvoorbeeld door te klikken op een link, krijg je heel wat gegevens binnen over de interesses van de klant. E-mailmarketing is iets moois, maar hoe groter je mailinglijst wordt, hoe moeilijker het is om iedereen op te volgen. Hoe vaak heb jij niet gevloekt […]

Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Tips

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

E-mailmarketing is een ideaal instrument om tijdsgebonden boodschappen te versturen. En dat zonder je er ook maar één vinger naar moet uitsteken. Mits een goede koppeling met je database waar de datum die verzending moet uitlokken, opgeslagen zit, kun je op bijna automatische wijze conversie nastreven. jun 6, 2014Michelle Dassen

Can you risk ‘free’ in your email message?

Spam filters can make the life of an e-marketer very difficult. Certain words get more negative scores than others when these filters are doing their job. That ‘Viagra’ is an alarming word in an email message, is clear. okt 26, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Het mysterie van ‘delivery failure’ opgelost

De ‘deliverability’ of de ‘afleverbaarheid’ van e-mail is een begrip voor alles wat met het aankomen van de e-mail bij de juiste ontvanger te maken heeft. Concreet valt alles wat een impact heeft op het al dan niet ontvangen van je e-mail onder die noemer. okt 7, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail