Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

E-mail is dood, leve e-mail!

Facebook heeft het opnieuw gedaan. Het bedrijf van CEO Mark Zuckerberg heeft een nieuw berichtensysteem bedacht dat een nieuwe dimensie toevoegt aan e-communicatie.

Voor de e-mailmarketeer is het daarom belangrijk om bij de les te blijven. Ondanks de onheilspellende titel van dit blogbericht is e-mail in deze vorm nog lang niet dood. Het is wel in beweging.

Nieuw?

Facebook heeft niet zozeer een volledig nieuw berichtensysteem ontwikkeld, het heeft simpelweg de bestaande communicatievormen samengebundeld. De dienst integreert e-mail, Facebookberichten, Facebookchat, SMS en alle andere manieren waarop mensen met elkaar communiceren. Ook kunnen de gebruikers een eigen adres aanmaken dat op @facebook.com eindigt. Kortom, de dienst lijkt op e-mail maar is socialer dan hoe we het nu kennen.

Nieuwe generatie

De idee voor het nieuwe berichtensysteem komt er na gesprekken met middelbare school studenten. Daaruit blijkt dat jongeren eerder een SMS sturen of een Facebookbericht dan e-mail.

Het nieuwe communicatiemiddel is dan ook geïnspireerd op een chatfunctie. Daardoor worden de berichten deel van een gesprek. Als e-marketeer moeten we die evolutie goed opvolgen. Als Facebook in zijn opzet slaagt, zal e-mail ook een nieuwe richting moeten inslaan.

Het volstaat dan niet langer om louter een e-mail te versturen, zonder een respons terug te verlangen. Een e-mail marketing bericht moet een dialoog met de abonnee aanwakkeren. Kortom, er is een nieuwe generatie e-mail marketing in aantocht.

Strategie

Dat betekent niet dat de gekende e-marketingstrategieën meteen overboord gegooid moeten worden. Ze dienen echter wel aangepast te worden. De e-marketeer moet een manier vinden om nog korter op de bal te spelen. Zo creeërt hij ook kansen, omdat de e-marketeer meer gelegenheid heeft om de aandacht van de potentiële klant vast te houden. Met gerichte vragen kan hij bovendien persoonlijke informatie verzamelen, die bij traditionele e-mail aan hem voorbij gaat.

nov 17, 2010Thomas Vangelooven
Previous storyAcht argumenten om nú met e-mailmarketing te startenNext storyFlexmail lanceert nieuwe e-strategie met dynamic content
Home E-mail is dood, leve e-mail!
10 jaar geleden Geen categorie79
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building

Hoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?

Beurzen en netwerkevenementen zijn dé gelegenheden voor het verzamelen van B2B-gegevens. Door de jaren heen hebben marketeers honderden tot soms zelfs duizenden contacten gelegd. Dat zijn natuurlijk een hoop visitekaartjes. In deze blog geven we een aantal tips hoe je orde kan scheppen in de chaos. jan 18, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Enquêtes, Strategie, Tips

Geef je abonnees de touwtjes in handen

Pak het eens origineel aan: stuur een survey wanneer je abonnee daar om vraagt. Als je je database iets oplegt, maar zelf de keuze laat wanneer zij feedback geeft, komt dat je succesratio ten goede. mei 13, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Targeting, Tips

Een clubbericht is net dat tikkeltje exclusiever!

Nespresso is gekend voor haar specifieke koffiecapsules. Ze zijn als eerste in die markt tegelijkertijd ook een tikkeltje exclusief. Herbevoorrading gebeurt dan ook in de meeste gevallen via e-commerce. Het perfecte biotoop voor e-mailmarketing. apr 17, 2015Thomas Vangelooven

Cases, Events, Tips

Grote belangstelling voor Flexmail Summer School

Deze week vond de eerste editie van de Flexmail Summer School plaats. Onmiddellijk mogen we spreken van een geslaagde editie. Een tot de nok toe gevulde zaal met leergierige toehoorders luisterden naar de workshops die gebracht werden door Silvie Mussen van Flexmail en Kris Pattyn van Koppa Digitale Media. aug 30, 2012Thomas Vangelooven

Trends

Wat brengt 2012 voor de e-mailmarketeer?

Naar jaarlijkse gewoonte blikken e-mailmarketeers graag vooruit op wat het nieuwe jaar in petto heeft. Neem hier zelf eens een kijkje in onze glazen bol. dec 16, 2011Ann Flipkens

Flexmail MasterClass overtuigt opnieuw

De Flexmail MasterClass van vorige donderdag was opnieuw een succes. In intieme kring zetten Jacqueline Mahieux van Flexmail en gastspreker Kris Pattyn van Koppa hun visie uiteen over e-mail marketing. nov 24, 2010Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Trends

Facebookmail gooit handdoek in de ring!

In 2010 deed het stof opwaaien. Facebook gaf iedere gebruiker een eigen e-mailadres eindigend op @facebook.com. Daarmee zou het in de toekomst communiceren met haar gebruikers. Deze week is Facebook, met de stille trom, begonnen met deze dienst op te doeken. mrt 6, 2014Ann Flipkens

E-commerce

Vijf tips voor een efficiënte transactiemail

Als e-marketeer heb je vast en zeker al gemerkt dat aankoopbevestigingsmails torenhoge open ratio’s halen. Daarom is het de uitgelezen kans om je reputatie als aanbieder eer aan te doen. Een checklijst.  jul 15, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,666

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail