Een goede marketingstrategie bestaat uit meedere kanalen. Dat is een open deur intrappen. Maar wat e-mailmarketing in deze context betekenen?
Klanten krijgen de uitingen van de marketing op verdillende iDevices en via verschillende kanalen onder ogen. Televisie op een iPad en e-mail op een televisiescherm. Het klinkt bizar, maar het is realiteit. Om een en ander effectief te maken en de rode draad aan te houden, moeten marketeers toch zoeken naar een knooppunt om de marketing consistent te houden.
E-mail is dat knooppunt
Forrester Research kwam onlangs met een opmerkelijk standpunt. “hoer meer kanalen marketers omarmen, hoe meer e-mailmarketingprogramma’s ze nodig hebben om ze te ondersteunen.” Want uiteindelijk is e-mail een van de kosten efficientste kanalen en ook het kanaal bij uitstek om alle inspanningen op het vlak van marketing tot conversie te leiden. In en onderzoek van Experian Marketing Services gaven wereldwijd 41 procent van de bevraage (e-)marketers aan dat zij in hun multikanalen campgnes e-mail combineren met twee andere kanalen.
Het kan zelfs nog uitgebreider. Eén vijfde van de (e-)marketers , zijnde 22 procent, gaven aan e-mail te combineren met drie extra kanalen. Slechts 9 procent integreert helemaal niet en houdt het droog op e-mailmarketing alleen.