De teller van de eeuwigheid heeft het jaar weer met één eenheid verhoogd. Het eerste decennium van de twintigste eeuw is afgesloten. En anders dan de collega’s blikken wij voor een keer niet terug, maar wel vooruit. Hoe zou e-mail marketing anno 2010 er uit zien?
Online integratie betekent dat je vandaag een sms bericht krijgt om je te verwittigen dat er een e-mail is aangekomen die een link bezorgt naar een facebook pagina waar volop een discussie aan de gang is over een product waar jij net een offerte van aangevraagd hebt.
Dankzij de veralgemeende verdrukking van beeld en alles wat niet tekstgebonden is wordt een open ratio van 3 procent als bijzonder geslaagd beschouwd.
Dagelijks zullen we in minstens één medium ‘E-mail is dood’ als kop aantreffen. En dat terwijl de e-marketeer klaagt dat het instrument met de hoogste ROI nog steeds niet de budgetten krijgt dat het verdient.
E-marketeers hebben nog steeds niet begrepen dat niet iedere e-mail client in staat is om holograms te tonen. Lezers krijgen een ronddraaiend kruisje te zien met een waarschuwing.
Discussies over de privacy en de opt-in hebben er toe geleid dat de Europese president een driedubbele opt-in heeft gedecreteerd. Na het klikken op een “Schrijf me in” knop krijgen de prospecten een bevestigings e-mail met een Sudoku puzzel die eerst opgelost moet worden voor de inschrijving een feit is.
De nieuwe webinterface van de Yahoo Live Gmail webmail blokkeert alle afbeeldingen, maakt de tekst zwart, verbergt de afzender en verwijdert de onderwerpregel en spuwt sterke waarschuwingen voor alle e-mail die niet via het betalende e-mail certificeringsprogramma van Yahoo Live Gmail webmail gepasseerd zijn.
Aanpassingen aan de US Can-Spam legislation breidt de definitie van afzender uit tot vogels, reptielen en hogere ongewervelden. Maar een opt-in is nog steeds niet vereist.
enzoverder…