Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

E-mailmarketing in 2020

De teller van de eeuwigheid heeft het jaar weer met één eenheid verhoogd. Het eerste decennium van de twintigste eeuw is afgesloten. En anders dan de collega’s blikken wij voor een keer niet terug, maar wel vooruit. Hoe zou e-mail marketing anno 2010 er uit zien?

E-mailmarketeers klagen steen en been met de weergave problemen in Outlook 2020. Microsoft heeft sinds enkele jaren een eigen HTML-standaard ontwikkeld.

Online integratie betekent dat je vandaag een sms bericht krijgt om je te verwittigen dat er een e-mail is aangekomen die een link bezorgt naar een facebook pagina waar volop een discussie aan de gang is over een product waar jij net een offerte van aangevraagd hebt.

Dankzij de veralgemeende verdrukking van beeld en alles wat niet tekstgebonden is wordt een open ratio van 3 procent als bijzonder geslaagd beschouwd.

Dagelijks zullen we in minstens één medium ‘E-mail is dood’ als kop aantreffen. En dat terwijl de e-marketeer klaagt dat het instrument met de hoogste ROI nog steeds niet de budgetten krijgt dat het verdient.

E-marketeers hebben nog steeds niet begrepen dat niet iedere e-mail client in staat is om holograms te tonen. Lezers krijgen een ronddraaiend kruisje te zien met een waarschuwing.

Discussies over de privacy en de opt-in hebben er toe geleid dat de Europese president een driedubbele opt-in heeft gedecreteerd. Na het klikken op een “Schrijf me in” knop krijgen de prospecten een bevestigings e-mail met een Sudoku puzzel die eerst opgelost moet worden voor de inschrijving een feit is.

De nieuwe webinterface van de Yahoo Live Gmail webmail blokkeert alle afbeeldingen, maakt de tekst zwart, verbergt de afzender en verwijdert de onderwerpregel en spuwt sterke waarschuwingen voor alle e-mail die niet via het betalende e-mail certificeringsprogramma van Yahoo Live Gmail webmail gepasseerd zijn.

Aanpassingen aan de US Can-Spam legislation breidt de definitie van afzender uit tot vogels, reptielen en hogere ongewervelden. Maar een opt-in is nog steeds niet vereist.

enzoverder…

dec 31, 2009Thomas Vangelooven
Previous storyEen goed jaar, dat hebben we nodig!Next storyE-mail blijft de basis van e-marketing!
Home E-mailmarketing in 2020
13 jaar geleden Geen categorie186
Thomas Vangelooven
Twitter
Comments: 1
  1. Susanne Sassen | Moshi-Toshi E-mailmarketing
    13 jaar geleden

    Alhoewel e-mailmarketing ook dit jaar vast weer wat tegenwind(laten we het zo maar noemen) te verduren krijgt zal het ook in 2010 een succesvol jaar worden.
    Waarbij steeds meer ondernemers gebruik gaan maken van e-mailmarketingplatformen. Niet alleen omdat het tijdbesparend is, maar ook ivm met nieuwe aanpassingen in de spamwet en e-mailmarketingplatformen die daar snel op inspringen & aanpassen.

    Ik kan zo wel 2010 redens noemen waarom e-mailmarketing en e-mailmarketingplatformen ook dit jaar weer succesvol zullen zijn.

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Persoonlijke e-mail, kan dat oprecht?

We werken toch zo graag met persoonlijke berichten in onze e-mailmarketing. We zetten de naam van het contact in onze aanhef en we creëren een gemoedelijke sfeer. En daarmee gaan we scoren en de conversie tot ongekende hoogtes brengen. sep 25, 2013Ann Flipkens

Targeting

Wie wil je bereiken met je e-mail?

Pik je zo maar een lijst? Pak je keer op keer dezelfde lijst, omdat je maar één lijst hebt? Of denk je even na voor je het verzenden begint? sep 15, 2009Ann Flipkens

Flexmailwebsite goed onthaald op DMF 2011

Enkele dagen voor DMF 2011, dé vakbeurs voor interactieve marketing, heeft Flexmail de nieuwe website gelanceerd. Zo konden we meteen al polsen naar de meningen bij de bezoekers van de beurs. De feedback was veelbelovend. okt 13, 2011Ann Flipkens

Testing

De hoge prijs van een schoonheidsfoutje

Elke geopende e-mail is een kans om als merk met de ontvanger te communiceren.  Tegelijkertijd is het ook een kans om je merkreputatie op te bouwen. Slordigheden kunnen die reputatie snel om zeep helpen.  sep 21, 2011Thomas Vangelooven

Cases, E-mailmarketing, List Building, Tips

Zelfreinigende e-marketinglijsten, een voorbeeld uit de praktijk

De grootte van je e-marketing lijst is niet het belangrijkste. Het meest actieve gedeelte wel, daar moet je immers de conversie van verwachten. Daar heeft het Engelse ‘Financial Times’ grondig over nagedacht. aug 28, 2013Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Hoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?

De eindejaarsfeesten zijn in aantocht. Het is voor e-marketeers één van de spannendste tijden. Vooral omdat het aantal campagnes dan traditioneel stijgt, maar ook omdat door de grote concurrentie het nog belangrijker is om je te onderscheiden. nov 20, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie

Rendeert de inspanning van je e-mailmarketing?

E-mailmarketing groeit van dag tot dag. Het geniet eveneens de faam het marketing instrument te zijn met de hoogste ROI. Maar is binnen het segment van de e-mailmarketing alles wat we doen even lonend? We kwamen deze grafiek tegen in de editie 2010 van het MarketingSherpa’s Benchmark onderzoek. feb 11, 2010Ann Flipkens

“E-mailloze dag”

De laatste vrijdag van november wordt gepromoot als een dag waar we even de e-mail uit ons leven sluiten. De datum is symbolisch maar sluit aan bij het moment waarop het eerste e-mailbericht verstuurd werd. Ray Tomlinson, programmeur bij het Amerikaanse softwarebedrijf BNN gebruikte voor de eerste keer een @ ergens in november of december […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail