Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

E-mailmarketing in 2020

De teller van de eeuwigheid heeft het jaar weer met één eenheid verhoogd. Het eerste decennium van de twintigste eeuw is afgesloten. En anders dan de collega’s blikken wij voor een keer niet terug, maar wel vooruit. Hoe zou e-mail marketing anno 2010 er uit zien?

E-mailmarketeers klagen steen en been met de weergave problemen in Outlook 2020. Microsoft heeft sinds enkele jaren een eigen HTML-standaard ontwikkeld.

Online integratie betekent dat je vandaag een sms bericht krijgt om je te verwittigen dat er een e-mail is aangekomen die een link bezorgt naar een facebook pagina waar volop een discussie aan de gang is over een product waar jij net een offerte van aangevraagd hebt.

Dankzij de veralgemeende verdrukking van beeld en alles wat niet tekstgebonden is wordt een open ratio van 3 procent als bijzonder geslaagd beschouwd.

Dagelijks zullen we in minstens één medium ‘E-mail is dood’ als kop aantreffen. En dat terwijl de e-marketeer klaagt dat het instrument met de hoogste ROI nog steeds niet de budgetten krijgt dat het verdient.

E-marketeers hebben nog steeds niet begrepen dat niet iedere e-mail client in staat is om holograms te tonen. Lezers krijgen een ronddraaiend kruisje te zien met een waarschuwing.

Discussies over de privacy en de opt-in hebben er toe geleid dat de Europese president een driedubbele opt-in heeft gedecreteerd. Na het klikken op een “Schrijf me in” knop krijgen de prospecten een bevestigings e-mail met een Sudoku puzzel die eerst opgelost moet worden voor de inschrijving een feit is.

De nieuwe webinterface van de Yahoo Live Gmail webmail blokkeert alle afbeeldingen, maakt de tekst zwart, verbergt de afzender en verwijdert de onderwerpregel en spuwt sterke waarschuwingen voor alle e-mail die niet via het betalende e-mail certificeringsprogramma van Yahoo Live Gmail webmail gepasseerd zijn.

Aanpassingen aan de US Can-Spam legislation breidt de definitie van afzender uit tot vogels, reptielen en hogere ongewervelden. Maar een opt-in is nog steeds niet vereist.

enzoverder…

dec 31, 2009Thomas Vangelooven
Previous storyEen goed jaar, dat hebben we nodig!Next storyE-mail blijft de basis van e-marketing!
Home E-mailmarketing in 2020
11 jaar geleden Geen categorie149
Thomas Vangelooven
Twitter
Comments: 1
  1. Susanne Sassen | Moshi-Toshi E-mailmarketing
    11 jaar geleden

    Alhoewel e-mailmarketing ook dit jaar vast weer wat tegenwind(laten we het zo maar noemen) te verduren krijgt zal het ook in 2010 een succesvol jaar worden.
    Waarbij steeds meer ondernemers gebruik gaan maken van e-mailmarketingplatformen. Niet alleen omdat het tijdbesparend is, maar ook ivm met nieuwe aanpassingen in de spamwet en e-mailmarketingplatformen die daar snel op inspringen & aanpassen.

    Ik kan zo wel 2010 redens noemen waarom e-mailmarketing en e-mailmarketingplatformen ook dit jaar weer succesvol zullen zijn.

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Targeting

Wie wil je bereiken met je e-mail?

Pik je zo maar een lijst? Pak je keer op keer dezelfde lijst, omdat je maar één lijst hebt? Of denk je even na voor je het verzenden begint? sep 15, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie

Hoeveel digitale nieuwsbrieven staan in je boekenrek?

Een van de voordelen van e-mailmarketing is dat je snel een nieuwe nieuwsbrief kan creëren en op je doelpubliek kan loslaten. Het is niet alleen snel. Het kan ook op een eenvoudige wijze. En zo kun je nog meer je doelgroep gesegmenteerd aanspreken. apr 24, 2013Ann Flipkens

Cases, context, E-mailmarketing, Marketing automation, Personalisatie, Trends

Verkoop in winkel, startpunt van een e-mail scenario

We hebben ons laten verleiden door de nieuwe iPad Pro. Dus trokken we naar de Apple Store en lieten een exemplaar over de toonbank gaan. In het daaropvolgend gesprek stelt de verkoper van dienst achteloos wat vragen, die we al even achteloos beantwoorden. apr 22, 2016Ann Flipkens

Design, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips

In 9 stappen met vooral beeld een onverwachte boodschap brengen

De case die we vandaag brengen is er eentje waar je wat inlevend vermogen voor nodig hebt. Riederalm is een hotel aan de voet van de skipiste in het Oostenrijkse Leogang, niet ver van het bekende Zell am See. Dit hotel beleeft haar hoogdagen natuurlijk in de winter. aug 8, 2014Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Mobile, Personalisatie, Strategie, Thema-mailings, Trends

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

Heb jij al goede voornemens gemaakt voor 2014? Misschien wil je wat eerder gaan slapen, stoppen met roken of gezonder gaan leven. Maar laat ons eerlijk zijn, elk jaar houden de meeste goede voornemers maar enkele weken (dagen?) stand. Je levensstijl aanpassen is misschien een zware klus, maar het is een stuk gemakkelijker om goede […]

E-commerce

De bijbel voor de e-mailmarketeer

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een interessant onderzoek uitgevoerd naar het onlineshopgedrag van 25.000 consumenten in 51 landen. Met andere woorden heeft het bureau hier min of meer de bijbel voor de e-mailmarketeer geschreven. nov 16, 2011Michelle Dassen

Tips, Trends

Trends in e-mailmarketing

E-mailmarketing draait altijd op het scherp van de snede. Het is een relatief modern marketinginstrument dat ook nog eens via snel evoluerende dragers verspreid wordt. jan 29, 2014Thomas Vangelooven

E-mail wordt in de toekomst allicht minder goedkoop

Het versturen van e-mails vinden we bijna even normaal als ademen. Net zoals we het gevoel hebben dat we voor de lucht die we inademen niet moeten betalen, hebben we allen het gratis gevoel als we e-mail in grote aantallen versturen. Daar zou in de toekomst wel eens verandering in kunnen komen. aug 12, 2009Ann […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail