Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

E-mail, of hoe je tegen een minimale kost, maximaal omzet kan halen

De meest waardevolle klanten heb je reeds in je vingertippen zitten. Met e-mailmarketing haal je het beste uit deze zakelijke relaties.

Klanten waar je een nauwe relatie mee onderhoudt zullen meer en regelmatiger bestellen. Bovendien is de kans groot dat zij je diensten of producten aanbevelen bij collega’s. Dit zijn daarom dan ook de verkoopgesprekken met de laagste interne kost. Maar met de huidige crisis die iedereen onder druk zet om zo goed mogelijke resultaten te halen vergeet men al eens deze meest eenvoudige principes.

Computer

E-mail is één van de meest aan te raden kanalen om je zakelijke contacten aan te houden. Je communiceert immers met prospecten en klanten die eigenlijk al de hele dag voor hun computer zitten. Een open kanaal is één van de mooiste dingen die een marketeer zich kan dromen: een geweldig digitaal tweerichtingsverkeer, dat bij verstandig gebruik maximaal rendement oplevert.

Tijdsverschil

De meeste e-mailplatformen laten een tijdsverschil toe tussen het creëren van een campagne en het versturen van een e-mailing. Zo kan je reeds op voorhand en op basis van een uitgedoktert schema een hele reeks van boodschappen programmeren. Denk bijvoorbeeld aan het jaarlijks preventief onderhoud van productie machines. Maar denk ook aan de jaarlijkse herinnering om een abonnement te vernieuwen.

Bestellen

E-mail is het perfecte middel om tijdsgebonden communicatie naar je klanten op te zetten. Zij zullen het waarderen. En allicht de periodieke dienst bestellen of hernieuwen. Een omzet die tegen geen kost binnengehaald wordt. Een goede verbinding tussen je CRM en je e-mailplatform in combinatie met diverse templates die de juiste boodschap bevatten en je e-mail marketing loopt als een fluitje van een cent.

En dan is er nog

E-mail is eveneens een ideale weg om nieuwe klanten te verwelkomen, om een nieuwe verkoopsmedewerker voor te stellen, om de nieuwe collectie aan te kondigen, om je klant uit te nodigen op je stand op een vakbeurs. Maar waarom ook niet een vernieuwde pagina op je webstek onder de aandacht brengen van je lezer? De mogelijkheden zijn bijna oneindig. E-mail wordt zo beetje bij beetje het bindmiddel tussen je verkoopsactiviteiten en de trouwe klant!

sep 11, 2009Thomas Vangelooven
Previous storyWeet je zeker dat je de perfecte e-mail verstuurt?Next storyWie wil je bereiken met je e-mail?
Home E-mail, of hoe je tegen een minimale kost, maximaal omzet kan halen
14 jaar geleden E-mailmarketing133
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Tips

Laat je e-marketinglijst groeien!

Slechts een minderheid van de e-marketeers zien hun e-marketinglijsten op een snelle manier groeien. De grootste groep is tegenwoordig al lang blij, als de lijsten niet krimpen. Een e-marketinglijst samenstellen is hard labeur. Daarom is het goed om weten waar je het best je energie insteekt. jan 14, 2014Ann Flipkens

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

E-mailmarketing is oorlog voeren

Het is een straffe uitspraak die we ons graag permitteren. De aandacht krijgen van je e-mailcontact doe je niet in één klap. Conversie creëren is de volgende veldslag. In twaalf stappen legt het team van Flexmail je graag uit hoe je het best ten oorlog trekt. jan 8, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, GDPR, Privacy, Tips, Wetgeving

Hoe maak ik mezelf GDPR-compliant in 7 stappen?

GDPR zorgt voor kopzorgen binnen veel bedrijven. Daarom zetten wij op een rijtje wat je best nu al doet om ervoor te zorgen dat je tegen 25 mei 2018 in regel bent met de GDPR-wetgeving.   1. Bewustwording Raadpleeg verschillende bronnen zodat je goed begrijpt wat GDPR inhoudt en wat jij moet doen om compliant […]

E-mailmarketing, Tips

De juiste stappen naar conversie!

We willen graag conversie op onze e-mailberichten. En conversie die onmiddellijk geld in het laatje brengt, geniet verreweg de grootste voorkeur. Het kleurt aardig de grafieken in onze spreadsheets. Maar volgen we daarom altijd de juiste tactiek? mei 17, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing

Tot welk type e-mailbeheerder hoort jouw lezer?

De makers van Windows Live Hotmail hebben recent op de ‘EmailInsider Summit’ een boom opgezet over de types e-mail gebruikers: stapelaars,klasseerders en opruimers. Ze kwamen tot deze indeling na gesprekken met Live Hotmail gebruikers, naast een trits gebruikers van ‘andere e-mailclients’ zoals ze heerlijk eufemistisch omschreven. jun 4, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Zijn de links in je bericht echt voor de hand liggend?

E-mailmarketing heeft een duidelijk doel. Dat is contacten zo ver krijgen dat er actie ondernomen wordt. Dus moet je call to action duidelijk zijn. Maar is dat voldoende? apr 19, 2013Thomas Vangelooven

Mijmeringen over bankeninstellingen en e-mail marketing

Het moet niet eenvoudig zijn om tegenwoordig e-marketing voor een financiële instelling te bedrijven. U kent ze ook wel, de e-mails die u van uw huisbankier krijgt. Meestal raak je ze niet kwijt! aug 6, 2009Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Zoeken naar het juiste tijdstip

We steken als e-marketeers heel wat tijd in het  segmenteren van de doelgroepen, het schrijven van de perfecte onderwerpregel en het zorgvuldig inbouwen van actie mogelijkheden. Maar als die boodschap de lezer niet het gepaste moment aankomt, dan is de kans groot dat het allemaal verspilde moeite was. mrt 3, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail