Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

E-mail wordt in de toekomst allicht minder goedkoop

Het versturen van e-mails vinden we bijna even normaal als ademen. Net zoals we het gevoel hebben dat we voor de lucht die we inademen niet moeten betalen, hebben we allen het gratis gevoel als we e-mail in grote aantallen versturen. Daar zou in de toekomst wel eens verandering in kunnen komen.

Minister van Justitie Stefaan De Clerck (CD&V) wil dat voortaan alle elektronische communicatie twee jaar wordt bijgehouden. Met dit nieuws pakte de financiële krant ‘De Tijd’ woensdag uit. Het gaat onder meer over de registratie van het moment waarop iemand inlogt op het internet, maar ook van het bijhouden van alle e-mailverkeer. Het besluit zou klaar liggen. De providers protesteren luidkeels.

Aansluitingskost

Vandaag betalen we al voor het e-mail verkeer. Het is inbegrepen in de aansluitingskost van onze internet provider. Het is deze dienstverlener die de aangeboden e-mail doorschuift naar het volgende knooppunt. En dit gebeurt net zo lang tot ie in de mailbox van bestemmeling valt. Als de regering bij wet gaat vastleggen dat gedurende twee jaar alle e-mails moeten bewaard blijven in het kader van de strijd tegen de criminaliteit, dan betekent dit een serieuze investering voor diezelfde provider.

Centen

Geheugen kost immers centen. Als je harde schijf vol is, dan moet je naar de winkel voor een nieuwe. Dat zullen de Belgische providers in de toekomst met zijn allen moeten doen. En vermits het internet verkeer en dus ook het e-mail verkeer nog steeds exponentieel groeit zal de benodigde datacapaciteit steeds groter worden. En de daarbij horende kosten zullen ook de pan uit swingen.

Rekening

Ergens zullen die rekeningen moeten betaald worden. Dat zal zeker niet gebeuren via een algemene verhoging van het abonnementsgeld. De aanbieders in ons land horen nu al bij de duursten in Europa. De kans is groot dat ze de mosterd gaan halen bij hun mobiele telefonie zusterbedrijven. Voor het verzenden van een sms bericht betalen we met de glimlach centen. Dus waarom ook niet voor e-mail?

Zegel

Van tijd tot tijd duikt opnieuw het idee van de e-mail zegel op. Meestal in de context van de eeuwige oorlog tegen de spam. E-mail berichten waarvoor de afzender centen heeft neergelegd, worden gegarandeerd en snel bij de lezer gebracht. De rest zou dan een tweederangs behandeling krijgen. Wedden dat deze denkpiste de komende weken opnieuw de kop zal opsteken? In ieder geval is duidelijk dat het gratis e-mailen ooit eindig zal zijn. Het is de vraag of vandaag reeds die drempel is overschreden.

aug 12, 2009Ann Flipkens
Previous storyVerkorte url’s wegens korte houdbaarheidsdatum niet aan te raden voor e-mailNext storyEen digitale relatie moet je voeden!
Home E-mail wordt in de toekomst allicht minder goedkoop
13 jaar geleden Geen categorie178
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Kan het nog duidelijker?

We pakken graag uit met cijfers om ons gelijk te bewijzen. De laatste grafiek die MarketingSherpa uit haar 2010 Email Marketing Benchmark Report vrijgaf, liet weer eens een opmerkelijk beeld zien. Het nut van relevante inhoud staat nog steeds onwrikbaar vast. jun 9, 2010Ann Flipkens

Cases, Content, Thema-mailings

Laatste nieuwsbrief voor 2011: originaliteit is troef

Als e-mailmarketeer moet je steeds op de hoogte blijven van de trends en evoluties in je sector. Om die reden ben je vast op 101 nieuwsbrieven ingeschreven. Voordat je ze één voor één opent en bestudeert, lijsten we hier al een aantal interessante best practices op. dec 28, 2011Ann Flipkens

Thema-mailings

Ben jij klaar voor de eindejaarsfeesten?

De eindejaarsfeesten komen stilaan in het vizier. Dat betekent een drukke periode voor e-marketeers die de juiste promotie nog op de juiste plek willen krijgen. In deze blog geven we je een aantal tips mee om er het beste van te maken. nov 9, 2011Michelle Dassen

Trends

Je ijskast regelt het wel…

Twee blogberichten deden even onze fantasie op hol slaan. We destilleerden een nieuwe trend die e-mailmarketing straks nog juister kan laten mikken op potentiële en bestaande klanten! jan 23, 2014Ann Flipkens

Enquêtes

E-mailenquêtes genereren waardevolle feedback

Surveys in e-mail zijn handige instrumenten om in interactie te treden met je contacten. Bovendien ligt de responsratio meestal een pak hoger in vergelijking met je mainstream e-mailmarketing. In deze blogpost geven we je een aantal aandachtspunten mee. feb 16, 2011Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips

Het belang van een goed kapstokbeleid

In e-mailmarketing is het belangrijk om de aandacht van de lezer te trekken. Om je boodschap te lezen. Liefst zo gedetailleerd mogelijk. Maar we beseffen maar al te goed dat we die aandacht moeten delen met met de vruchten van andere e-marketeers. Daarom moeten we er ook rekening mee houden dat we soms het met […]

E-mailmarketing, Reporting

Even enkele definities opfrissen

Elk goed e-mailplatform levert na het versturen van een e-marketing campagne een reeks gegevens terug in de vorm van ‘bounces’, ‘open rates’ en nog meer dergelijke parameters. Iedereen weet wel ongeveer wat deze inhouden, maar als je even rond vraagt krijg je toch overal een net weer een andere definitie te horen. We zetten het […]

Cases, E-mailmarketing, Wetgeving

Ben jij klaar voor de komst van de GDPR?

Misschien ben je er nog niet mee bezig, of lig je er al een tijdje van wakker: de nieuwe Europese privacy wetgeving treedt in voege in mei 2018. Is jouw strategie klaar voor alle veranderingen? Heb je precies in kaart gebracht aan welke aspecten je moet voldoen? mrt 7, 2017Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail