Mediabedrijven vinden steeds meer de weg naar de 65-plussers. Makkelijk hanteerbare mobiele telefoons moeten senioren overhalen om actief deel te nemen aan de technologische vooruitgang. Ook de e-mailcliënt Red Stamp Mail ziet brood in die doelgroep.
Red Stamp Mail katapulteert de senioren rechtstreeks naar het digitale tijdperk. De e-mailcliënt moet e-mails versturen en ontvangen zo eenvoudig mogelijk maken voor mensen die niet opgegroeid zijn met het medium. De idee creëert meteen nieuwe mogelijkheden voor de e-mailmarketeer, die een nieuwe doelgroep (en nieuwe potentiële klanten), voor zich kan winnen.
Afschrikwekkend
De e-mail cliënt is volledig via het web beschikbaar. Er zijn dus geen downloads of installaties nodig die de gebruiker kunnen afschrikken. De dienst is bovendien beschikbaar voor nagenoeg elke bestaande e-mailaccount. Het is dus niet nodig voor senioren, die al een bescheiden stapje in het digitale avontuur hebben ondernomen, om plots van e-mailadres te veranderen.
Komaf
In tegenstelling tot heel wat andere e-mailprogramma’s maakt Red Stamp Mail komaf met de idee dat er zoveel mogelijk informatie in het beeldscherm moet passen. Die filosofie is niet bevorderend voor mensen die slechtziend zijn of van wie de motorische vaardigheden afnemen.
Simpel
De e-mail cliënt is ontworpen om op een simpele en toegankelijke manier e-mails te lezen en te schrijven. Grote leesbare lettertypes en contrasterende kleuren moeten dat doel ondersteunen.
Gebruiksgemak
Ook andere functionaliteiten, zoals de tabknop ‘Mailbox’, zijn ingericht op het gebruiksgemak. De e-mails worden duidelijk en in een simpel format gegroepeerd op de dag van aankomst. Bovendien kunnen de gebruikers eenvoudig door hun mails zoeken of ze filteren.
Lucratief
Met meer dan 1,5 miljard mensen boven de 65 wereldwijd in 2050 is de e-mail cliënt een meer dan welkom instrument om de doelgroep bereikbaar te houden. De relatief rijke senioren met veel tijd om handen, bieden immers nieuwe opportuniteiten voor de e-mailmarketeer.