E-mailmarketing is, naast websites, het meest gebruikte en efficiënte onlinemarketingkanaal voor kleine en middelgrote ondernemingen. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie van Constant Contact. Als we de cijfers van de online- en direct marketinginspanningen bekijken, dan staat e-mail op de derde plaats.
Meer dan 90 procent van de ondervraagden gebruikt e-mailmarketing om zijn bedrijf te promoten en zijn klantenrelaties te onderhouden. Bijna de helft geeft aan daarmee gemiddelde resultaten te boeken, voor 32 procent is e-mail hét kanaal bij uitstek om de doelgroep te bereiken.
Website
Geen e-mailmarketing zonder website, maar andersom gaat die redenering ook op. Slechts vier procent van de KMO’s die een website hebben, doen niet aan e-mailmarketing.
Telefoon
Als we onze blik verruimen naar alle marketinginspanningen, dan blijft e-mailmarketing overeind. Alleen telefonisch contact blijkt nog efficiënter te zijn.
Persoonlijk
De cijfers vertellen ons dat een persoonlijke aanpak opbrengt. Zowel de telefoon als e-mail zijn twee kanalen die heel wat personaliseringsmogelijkheden inhouden. Wees dan ook niet bang om ze te gebruiken. Naast een gepaste aanspreking, bestaan er nog een aantal tactieken om je e-mail af te stemmen op de eindgebruiker om een beter resultaat te realiseren. Ontdek hier wat je nog allemaal kan doen.