Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

E-mailmarketing blijft trendy

E-mailmarketing is, naast websites, het meest gebruikte en efficiënte onlinemarketingkanaal voor kleine en middelgrote ondernemingen. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie van Constant Contact. Als we de cijfers van de online- en direct marketinginspanningen bekijken, dan staat e-mail op de derde plaats. 

Meer dan 90 procent van de ondervraagden gebruikt e-mailmarketing om zijn bedrijf te promoten en zijn klantenrelaties te onderhouden. Bijna de helft geeft aan daarmee gemiddelde resultaten te boeken, voor 32 procent is e-mail hét kanaal bij uitstek om de doelgroep te bereiken.

Website

Geen e-mailmarketing zonder website, maar andersom gaat die redenering ook op. Slechts vier procent van de KMO’s die een website hebben, doen niet aan e-mailmarketing.

Telefoon

Als we onze blik verruimen naar alle marketinginspanningen, dan blijft e-mailmarketing overeind. Alleen telefonisch contact blijkt nog efficiënter te zijn.

Persoonlijk

De cijfers vertellen ons dat een persoonlijke aanpak opbrengt. Zowel de telefoon als e-mail zijn twee kanalen die heel wat personaliseringsmogelijkheden inhouden. Wees dan ook niet bang om ze te gebruiken. Naast een gepaste aanspreking, bestaan er nog een aantal tactieken om je e-mail af te stemmen op de eindgebruiker om een beter resultaat te realiseren. Ontdek hier wat je nog allemaal kan doen.

jun 15, 2011Ann Flipkens
Previous storyVerstuur jij al gesegmenteerde e-mails?Next storyGebruik jij al sociale mediareacties in je e-mail?
Home E-mailmarketing blijft trendy
12 jaar geleden Geen categorie288
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Strategie, Tips

E-mailadressen verzamelen met gratis advies

Iedereen heeft wel zijn methode om e-mailadressen op een doordachte manier te verzamelen. Want e-mailadressen met een gekende geschiedenis zijn oneindig veel meer waard dan adressen die je – op het randje van het legale – zo maar her en der bijeen sprokkelt. jun 21, 2014Ann Flipkens

Strategie

The perfect welcome message (part I)

A new subscription in a mailing list deserves all your attention. It’s the first start to a new e-relationship. That’s why you definitely shouldn’t forget to give your new contact a warm welcome. At the same time you can launch the first steps of your e-marketing on the fresh email address. We offer you 10 […]

E-mailmarketing, Integraties

Flexmail synchroniseert met Piesync

Flexmail gaat een samenwerking aan met Piesync. Vanaf nu kan je al je favoriete cloud applicaties synchroniseren met Flexmail via Piesync. Denk hierbij aan je contactlijsten binnen iCloud en Google Contacts, maar ook uitgebreide CRM-connecties zoals Teamleader en Salesforce. Over PieSync PieSync integreert je contacten in twee richtingen en in realtime tussen jouw favoriete cloud-apps. […]

Content, Personalisatie, Strategie, Targeting

Dag Kris, je automodel staat nu in de kijker

De onderwerpregel is één van de belangrijkste elementen van je e-mailbericht. Met deze zinsnede moet je immers je lezer verleiden. Het is niet voor niets dat e-marketeers steeds weer op zoek gaan naar een originele invalshoek. nov 23, 2012Thomas Vangelooven

Content, Design, Strategie, Tips

Staat je merk sterk in je e-mailbericht?

Herkenning is in marketing een belangrijk element. Ook in e-mailmarketing geldt het principe dat een sterk merk staat voor een goede conversie. Maar hoe krijg je dit in die digitale wereld voor elkaar? Graag zetten we enkele tips op een rijtje. sep 19, 2012Thomas Vangelooven

Thema-mailings

Verstuur je kerstwensen met e-cards

De kerstperiode is in aantocht en dat wil zeggen dat er weer volop kaartjes met kerst- en nieuwjaarswensen verstuurd worden. Vroeger werden er nog kaartjes en postzegels in de winkels gekocht en per post verstuurd, nu maakt men alsmaar meer gebruik van e-cards. Hieronder even op een rijtje hoe je zo’n digitale wenskaart verzendt en […]

Targeting

Vier tactieken om je mailinglijst te segmenteren

Segmentatie is en blijft een krachtige tactiek om de ontvangers te overtuigen je e-mail te openen én te lezen. De kunst zit erin om de juiste data te verzamelen. In deze blogpost onthullen we vier tactieken om je mailinglijst te segmenteren.  jul 13, 2011Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!

Vijf keer eenvoud en efficientie: LittleBits

LittleBits is de hype van het moment. Kleine blokjes elektronica kan je met magneten in volgorde zetten en programmeren. Net als de eenvoud van de blokjes – zelfs een kind kan er mee aan de slag – is ook hun e-mailmarketing. jan 29, 2015Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail