Heel vaak beperkt e-mailmarketing zich nog tot dat éne e-mailbericht waarmee klanten en prospecten benaderd worden. Nochtans biedt dit medium veel meer mogelijkheden. Zowel naar vorm, als naar diversificatie en naar ROI. Als je deze cijfers leest, dan zijn er twee mogelijke reacties. “Zie je wel dat ik goed bezig ben!” of “Waarom heb ik nog geen strategie op het vlak van nieuwsbrieven?” Aan jou de keuze!
62% van de bevraagde marketing meisjes en jongens vertelden dat e-mail nieuwsbrieven voortaan een strategisch uitganspunt vormen in hun marketing strategie. – Datran Media “3rd Annual Marketing & Media Survey Results” (2008)
24% van de marketeers quoteerden het zenden van één versie van de nieuwsbrief naar klanten en een ándere versie naar prospecten als zeer effectief. – MarketingSherpa “2009 Email Marketing Benchmark Guide”
49% van de e-mail marketeers vinden dat het zenden van een digitale nieuwsbrief keer op keer rendement gaf. – MarketingSherpa “Email Marketing Benchmark Guide 2008”
Consumenten die zich inschreven op een digitale nieuwsbrief genereerden een meerverkoop van 34.25% in vergelijking met de doelgroep. – ConAgra Foods case study in association with MarketingSherpa
83% van de respondenten gebruikten e-mail als drager voor het verspreiden van nieuwsbrieven – Constant Contact, Inc, The 2007 U.S. Small Business Summer Outlook