Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Mobile, Tips, Trends

E-mailmarketing start aan de kassa!

We vinden het doodnormaal als we via een webshop een product kopen, er na het verwerken van het winkelkarretjes, een uitwisseling van e-mails start. Waarom dat principe niet overplanten naar de klassieke winkel?

digital receiptWebshops hebben de kunst van e-marketing meestal tot in de perfectie verheven. Je krijgt een bevestiging van je bestelling, een rekening, een verzend bevestiging en later ook een reeks suggesties voor je volgende aankopen en eventueel een tevredenheidspoll.

Papier wordt digitaal

Als je in stad gaat shoppen, dan krijg je een papieren kassaticket en daar eindigt meestal de communicatie. Zeker als je geen klantenkaart hebt. Waarom tijdens het betaal- en inpakmoment niet even informeren naar het e-mailadres? In eerste instantie om het kassaticket digitaal door te sturen. Tegenwoordig heeft wel iedereen een smartphone bij de hand. Dat kan perfect verklaard worden als een service element. “Ruilen kan alleen met het kassaticket, mevrouw.”

Call to action

En hoe vaak heb je niet in grote stress naar dat kassaticket gezocht en uiteindelijk met rode kaken zonder naar de winkel gestapt? “Het digitale kassaticket heb je altijd bij de hand mevrouw. Gemakkelijk als je iets wil ruilen.” Wie zou voor dit argument niet bezwijken? En dan is het belangrijk dat je het kassaticket voorziet van de nodige call to action momenten…

Een afbeelding van het gekochte product. Lekker voorzien van een deel op de sociale media knop. Uiteraard onthoud je als e-marketeer welke wel of niet gedeeld worden. Diversificatie is elementaire basis.

Een button om een mening over de service en de verkoop te geven. Een landingspagina met de poll moet de eerste reactie zijn. Een bedank mailtje voor de feedback is de tweede actie. En tegelijkertijd moet je niet alleen peilen naar de service, een vraag naar interessegebieden is dan al even snel ingevuld. Hadden we het al over diversificatie gehad?

Een extra knop om je nieuwsbrief aan te vragen. Nog nooit was een opt-in zo eenvoudig. Wel niet vergeten om een bevestigingsmail te sturen. En natuurlijk maak je de nieuwsbrief op maat van je contact. Alle info die je daarvoor nodig hebt, dat zit natuurlijk in het kassaticket!

sep 6, 2013Michelle Dassen
Previous storyVerzorg je leads! Het achtste werk van Flexmail leert hoe!Next storyZet eens een banner!
Home E-mailmarketing start aan de kassa!
10 jaar geleden E-mailmarketing, Mobile, Tips, Trends550
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Tips

Welke info zet jij in je footer?

Vaak zijn we bij het opmaken van een e-mail bezorgd over de onderwerpregel en alles wat in de preview te zien zal zijn. En daarna gaat meestal onze aandacht naar de ‘call to action’. En op het einde van het e-mailbericht is de inspiratie meestal op. Nochtans liggen daar heel wat kansen voor het rapen. […]

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

E-mailmarketing is oorlog voeren

Het is een straffe uitspraak die we ons graag permitteren. De aandacht krijgen van je e-mailcontact doe je niet in één klap. Conversie creëren is de volgende veldslag. In twaalf stappen legt het team van Flexmail je graag uit hoe je het best ten oorlog trekt. jan 8, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

Cases, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Thema-mailings, Tips

7 tips voor een perfect online kerstkaartje

Het koud winterweer is terug in ons land, de dagen worden korter en de kerstverlichting wordt binnenkort weer uit de dozen gehaald. Eerst passeert de Sint nog even en voordat je het weet, staan de feestdagen weer voor de deur. Dit betekent ook dat de tijd van het jaar is aangebroken om kerstkaartjes te sturen. […]

E-mailmarketing, List Building, Targeting, Tips

Schrijf je soms een abonnee in lange winterslaap uit?

Wij houden graag onze e-marketinglijsten zo gevuld mogelijk. Ieder e-mailadres is een extra kans op conversie. Maar soms moeten we toch tegen onze natuur ingaan en zelf een adres uitschrijven. We zetten even enkele argumenten op een rijtje… jan 16, 2013Michelle Dassen

Cases, Tips

Graaf eens in je blacklist

Correcte e-mailmarketing houdt rekening met het contact. Als die wil aangeven geen e-mail meer te willen ontvangen, dan is er de uitschrijflink met eventueel bijhorende blacklist. okt 16, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, Personalisatie, Trends

Nogmaals bewezen, segmenteren werkt!

In e-mailmarketing is segmentatie het ordewoord. Hiervoor maken we natuurlijk gebruik van alle gegevens die we van een contact kunnen verzamelen. Een e-mailadres is lang niet meer voldoende voor e-marketing volgens de regels van de kunst. jan 3, 2014Michelle Dassen

Flexmail vooruitstrevend op E-mail Marketing Forum

Op de vierde editie van het E-mail Marketing Forum in Le Méridien in Brussel hebben enkele toonaangevende spelers in de e-mail marketing scène hun ‘good practices’ voor een publiek van communicatiedeskundigen en marketeers uiteengezet. Ook Flexmail was van de partij. nov 26, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail