Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Mobile, Tips, Trends

E-mailmarketing start aan de kassa!

We vinden het doodnormaal als we via een webshop een product kopen, er na het verwerken van het winkelkarretjes, een uitwisseling van e-mails start. Waarom dat principe niet overplanten naar de klassieke winkel?

digital receiptWebshops hebben de kunst van e-marketing meestal tot in de perfectie verheven. Je krijgt een bevestiging van je bestelling, een rekening, een verzend bevestiging en later ook een reeks suggesties voor je volgende aankopen en eventueel een tevredenheidspoll.

Papier wordt digitaal

Als je in stad gaat shoppen, dan krijg je een papieren kassaticket en daar eindigt meestal de communicatie. Zeker als je geen klantenkaart hebt. Waarom tijdens het betaal- en inpakmoment niet even informeren naar het e-mailadres? In eerste instantie om het kassaticket digitaal door te sturen. Tegenwoordig heeft wel iedereen een smartphone bij de hand. Dat kan perfect verklaard worden als een service element. “Ruilen kan alleen met het kassaticket, mevrouw.”

Call to action

En hoe vaak heb je niet in grote stress naar dat kassaticket gezocht en uiteindelijk met rode kaken zonder naar de winkel gestapt? “Het digitale kassaticket heb je altijd bij de hand mevrouw. Gemakkelijk als je iets wil ruilen.” Wie zou voor dit argument niet bezwijken? En dan is het belangrijk dat je het kassaticket voorziet van de nodige call to action momenten…

Een afbeelding van het gekochte product. Lekker voorzien van een deel op de sociale media knop. Uiteraard onthoud je als e-marketeer welke wel of niet gedeeld worden. Diversificatie is elementaire basis.

Een button om een mening over de service en de verkoop te geven. Een landingspagina met de poll moet de eerste reactie zijn. Een bedank mailtje voor de feedback is de tweede actie. En tegelijkertijd moet je niet alleen peilen naar de service, een vraag naar interessegebieden is dan al even snel ingevuld. Hadden we het al over diversificatie gehad?

Een extra knop om je nieuwsbrief aan te vragen. Nog nooit was een opt-in zo eenvoudig. Wel niet vergeten om een bevestigingsmail te sturen. En natuurlijk maak je de nieuwsbrief op maat van je contact. Alle info die je daarvoor nodig hebt, dat zit natuurlijk in het kassaticket!

sep 6, 2013Michelle Dassen
Previous storyVerzorg je leads! Het achtste werk van Flexmail leert hoe!Next storyZet eens een banner!
Home E-mailmarketing start aan de kassa!
9 jaar geleden E-mailmarketing, Mobile, Tips, Trends542
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Mijmeringen over bankeninstellingen en e-mail marketing

Het moet niet eenvoudig zijn om tegenwoordig e-marketing voor een financiële instelling te bedrijven. U kent ze ook wel, de e-mails die u van uw huisbankier krijgt. Meestal raak je ze niet kwijt! aug 6, 2009Thomas Vangelooven

Cases, Content, Inspiratie!, Social media

Doe eens naïef in 5 stappen

Heel vaak – of beter meestal – krijg je e-mailberichten in de inbox waar elk punt en elke komma gewikt en gewogen is. Copywriters lieten het beste van hunzelf zien en de A/B-testing werd uitgepuurd tot en met. Tot dit voorbeeld in onze inbox viel. okt 22, 2015Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Strategie, Tips

De anatomie van twee opt-in formulieren

Het uitbouwen van een e-marketinglijst met voldoende e-mailadressen, het is een titanenwerk. Diverse opt-informulieren op websites proberen dat werk lichter te maken. Maar elke drempel die je legt, maakt de kans op een nieuw adres weer kleiner. Het is steeds weer balanceren tussen minimalisme en een maximum aan informatie. jul 29, 2016Ann Flipkens

E-mailcliënt mikt op senioren

Mediabedrijven vinden steeds meer de weg naar de 65-plussers. Makkelijk hanteerbare mobiele telefoons moeten senioren overhalen om actief deel te nemen aan de technologische vooruitgang. Ook de e-mailcliënt Red Stamp Mail ziet brood in die doelgroep. dec 29, 2010Ann Flipkens

Cases, Strategie, Tips

E-mailadressen verzamelen met gratis advies

Iedereen heeft wel zijn methode om e-mailadressen op een doordachte manier te verzamelen. Want e-mailadressen met een gekende geschiedenis zijn oneindig veel meer waard dan adressen die je – op het randje van het legale – zo maar her en der bijeen sprokkelt. jun 21, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

E-mail blijft de basis van e-marketing!

Mathieu Blaine, CMO van het Amerikaanse Lyris zet enkele trends die hij ziet doorbreken in 2010 op een rijtje. Voor kenners niet verwonderlijk,maar e-mail en een sterke analyse van haar performance vormen voor hem nog steeds de basis. jan 4, 2010Michelle Dassen

Strategie, Targeting, Tips

Jaag het gebruikersengagement de hoogte in met deze tips

Het verbeteren van het engagement van de gebruiker is de op één na hoogste prioriteit van e-mailmarketeers in 2011. Maar hoe pak je dat aan? Flexmail zet hier een aantal best practices op een rijtje. feb 2, 2011Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Tips, Trends

Ga viraal met je e-mailcampagne

Een droge e-mail spreekt niet meer  aan; een mooie lay-out, een passende afbeelding of foto kan wonderen doen. Anno 2017 heb je nog meer opties en zo lijkt het embedden van video één van de belangrijkste trends te worden in e-mailmarketing. 60 procent van de marketeers doet al aan video-marketing en 82 procent is ervan […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail