Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Mobile, Tips, Trends

E-mailmarketing start aan de kassa!

We vinden het doodnormaal als we via een webshop een product kopen, er na het verwerken van het winkelkarretjes, een uitwisseling van e-mails start. Waarom dat principe niet overplanten naar de klassieke winkel?

digital receiptWebshops hebben de kunst van e-marketing meestal tot in de perfectie verheven. Je krijgt een bevestiging van je bestelling, een rekening, een verzend bevestiging en later ook een reeks suggesties voor je volgende aankopen en eventueel een tevredenheidspoll.

Papier wordt digitaal

Als je in stad gaat shoppen, dan krijg je een papieren kassaticket en daar eindigt meestal de communicatie. Zeker als je geen klantenkaart hebt. Waarom tijdens het betaal- en inpakmoment niet even informeren naar het e-mailadres? In eerste instantie om het kassaticket digitaal door te sturen. Tegenwoordig heeft wel iedereen een smartphone bij de hand. Dat kan perfect verklaard worden als een service element. “Ruilen kan alleen met het kassaticket, mevrouw.”

Call to action

En hoe vaak heb je niet in grote stress naar dat kassaticket gezocht en uiteindelijk met rode kaken zonder naar de winkel gestapt? “Het digitale kassaticket heb je altijd bij de hand mevrouw. Gemakkelijk als je iets wil ruilen.” Wie zou voor dit argument niet bezwijken? En dan is het belangrijk dat je het kassaticket voorziet van de nodige call to action momenten…

Een afbeelding van het gekochte product. Lekker voorzien van een deel op de sociale media knop. Uiteraard onthoud je als e-marketeer welke wel of niet gedeeld worden. Diversificatie is elementaire basis.

Een button om een mening over de service en de verkoop te geven. Een landingspagina met de poll moet de eerste reactie zijn. Een bedank mailtje voor de feedback is de tweede actie. En tegelijkertijd moet je niet alleen peilen naar de service, een vraag naar interessegebieden is dan al even snel ingevuld. Hadden we het al over diversificatie gehad?

Een extra knop om je nieuwsbrief aan te vragen. Nog nooit was een opt-in zo eenvoudig. Wel niet vergeten om een bevestigingsmail te sturen. En natuurlijk maak je de nieuwsbrief op maat van je contact. Alle info die je daarvoor nodig hebt, dat zit natuurlijk in het kassaticket!

sep 6, 2013Michelle Dassen
Previous storyVerzorg je leads! Het achtste werk van Flexmail leert hoe!Next storyZet eens een banner!
Home E-mailmarketing start aan de kassa!
8 jaar geleden E-mailmarketing, Mobile, Tips, Trends524
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

12 inhoudselementen om in je e-marketing plan te verwerken

Een goed e-mailmarketing bericht of blogartikel ontstaat niet door toeval. Wel door een goede planning met een gevarieerd aanbod aan content. Maar naast inhoud, is ook de vorm belangrijk. Content kan je op allerlei manieren presenteren. We zetten graag ter inspiratie van je e-marketing kalender van volgend jaar enkele minder voor de hand liggende vormen […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips

Kan je ‘gratis’ en ‘free’ toch riskeren in je bericht?

Spamfilters kunnen soms het leven van een e-marketeer lastig maken. Bepaalde woorden scoren negatiever dan andere als deze filters hun werk doen. Dat ‘viagra’ per definitie als verdacht wordt aangemerkt, daar zal niemand bezwaar tegen hebben. okt 26, 2012Ann Flipkens

Tips

Schilder met de alt-tag

Werken met afbeeldingen in een e-mailbericht is altijd een beetje gokken. Zeker als je als je de complete boodschap in prentjes wil verpakken. Heel wat e-mailclients hebben immers de optie ‘afbeeldingen voorvertonen’ standaard af staan. Toch is er een truc om over die drempel heen te stappen. apr 25, 2014Ann Flipkens

Cases, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Thema-mailings, Tips

7 tips voor een perfect online kerstkaartje

Het koud winterweer is terug in ons land, de dagen worden korter en de kerstverlichting wordt binnenkort weer uit de dozen gehaald. Eerst passeert de Sint nog even en voordat je het weet, staan de feestdagen weer voor de deur. Dit betekent ook dat de tijd van het jaar is aangebroken om kerstkaartjes te sturen. […]

Design

Drie valkuilen van e-mailontwerp

In de vorige blogpost hebben we drie tips meegegeven voor het ontwerpen van een e-mailcampagne. Vandaag willen we je waarschuwen voor de veel voorkomende valkuilen. Ontdek ze in dit artikel.  jul 22, 2011Ann Flipkens

List Building

Vermijd valkuilen bij opt-in lijsten

Goede e-mail marketing start met een goed bestand met correcte en geïnteresseerde e-mail adressen. Dat klinkt eenvoudig, maar toch blijken vele website beheerders en internet marketeers in enkele klassieke valkuilen te trappen. Op een webinar noteerden we deze ideeën van Ken Magill. jun 1, 2009Ann Flipkens

Cases, Content, context, E-commerce, Inspiratie!

De toeristische sector: Een vleugje zon in je mailbox

Wondermooie witte stranden, pittoreske taferelen , eeuwenoude architectuur. De toeristische sector heeft alles in huis om haar klanten te doen smachten naar vakantie met één beeld. Alleen de beelden laten spreken is echter niet genoeg om de klant te overtuigen om voor jouw reisbureau te kiezen. Je moet de klant warm maken, overtuigen om de […]

Content, E-commerce, E-mailmarketing

Een helder verhaal in drie fases

Heel vaak zien we in onze inbox prachtige e-mailberichten binnenvallen. Er zijn e-marketeers die zweren bij e-nieuwsbrieven die overladen zijn met figuren en waarbij het ene bericht het andere opvolgt, tot diep in de inbox. Anderen gebruiken graag een mooi beeld, maar beperken hun boodschap tot één enkele kern. Zulk een voorbeeld hebben we vandaag […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,171

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,109

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail