Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Strategie, Tips, Trends

E-mailmarketing is de start van elke goede relatie

Je komt ze vaak tegen, die pagina’s waar een nieuw product of bedrijf aangekondigd wordt. Ze zijn summier, veelbelovend, maar bevatten allen een duidelijk wit vlak. Om je e-mailadres achter te laten. De winnaars van het pop-up restaurant hebben het goed begrepen. De eerste klanten voor hun nieuwe restaurant worden nu al verzameld…

guusHet is het vroegste startpunt om je e-maillijsten beginnen te vullen met adressen van geïnteresseerde mensen. Het zal niet dadelijk storm lopen, tenzij je natuurlijk via sociale media een en ander ontketent. Je moet er vooral voor zorgen dat je deze pagina’s goed opbouwt. Alleen zo heb je maximaal effect en groeit je lijst gestaag.

1 Eén scherm in één scherm

Een aankondigingsscherm moet kort en krachtig zijn. De wereld is al gehaast en zo heel veel moet je nog niet vertellen. Zorg voor een schermopbouw dat in de meeste browsers in een keer volledig zichtbaar is. Scrollen moet uit den boze zijn. Bovendien moet de tekst snel en zonder bril gelezen kunnen worden. Dus werk met chocoladeletters. Het enige grote witte vlak moet centraal staan. Geoefende surfers weten het onderhand, hier hoort het e-mailadres thuis. Kijk maar naar de voorbeelden.

2 Vraag alleen een e-mailadres

Mensen kijken soms er tegenop om veel gegevens moeten invullen. Het is tijd consumerend en het werkt een beetje tegen de traditie van de impulsaankoop. Snel winnen en weer weg, meer kan je nooit verwachten in een komt binnenkort pagina. En bovendien, in deze fase heb je eigenlijk ook niet veel meer nodig. Je maakt de contacten wel op het gepaste moment wakker. En als ze daadwerkelijk geïnteresseerd zijn, dan zullen ze ook wel op dat moment hun profiel aanvullen.

denk3 Kiss

Zorg er voor dat je waarde propositie kort en krachtig is. In een enkele zin vertellen waar het over gaat. In een tweede zin aangeven wat je in ruil voor het e-mailadres biedt en het volgende wat in de logische flow zit is het invulveld en de verzendknop. Werk verder alleen met beelden. Laat je product of een impressie van een product zien. Een packshot van een prototype, een schermafdruk of een foto die de juiste sfeer oproept, het verricht wonderen in conversie. En verder moet je alle overbodige info schrappen. Het enige wat telt, dat is het e-mailadres!

jun 12, 2015Ann Flipkens
Previous storyDe anatomie van een B2B ‘verkoop’ e-mail…Next storyNederland : afleverratio’s van het hoogste niveau
Home E-mailmarketing is de start van elke goede relatie
8 jaar geleden E-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Strategie, Tips, Trends359
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Flexmailwebsite goed onthaald op DMF 2011

Enkele dagen voor DMF 2011, dé vakbeurs voor interactieve marketing, heeft Flexmail de nieuwe website gelanceerd. Zo konden we meteen al polsen naar de meningen bij de bezoekers van de beurs. De feedback was veelbelovend. okt 13, 2011Ann Flipkens

Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Woorden in een CTA kunnen spreken!

Elk e-mailbericht is een verpakking voor een call to action. Vaak besteden we veel aandacht aan de relevante content die we in het e-mailbericht een plaatsje geven. Maar al even vaak maken we geen tijd voor de tekst in onze button die moet verleiden tot klikken. Het is nochtans de moeite waard. apr 24, 2014Thomas […]

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!

Vijf keer eenvoud en efficientie: LittleBits

LittleBits is de hype van het moment. Kleine blokjes elektronica kan je met magneten in volgorde zetten en programmeren. Net als de eenvoud van de blokjes – zelfs een kind kan er mee aan de slag – is ook hun e-mailmarketing. jan 29, 2015Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Wetgeving

Een e-mail met een vreemde boodschap

E-mailberichten bestuderen is onze hobby. Daarom zijn we altijd blij als er exemplaren in onze handen vallen waaruit we kunnen leren. Omdat ze het goed doen, of omdat het beter kan. Deze B2B nieuwsbrief trok onze speciale aandacht. Er zijn wat lessen om te leren… jan 15, 2016Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Social media

Kunnen sociale media convergeren naar e-mail?

Goede e-mail marketing en goede sociale marketing zijn gelijkwaardig. Hetzelfde geldt voor slechte e-mailmarketing en slechte sociale media. En de goede praktijk voor beide kanalen is eenvoudig te omschrijven: de relevantie. jan 14, 2010Ann Flipkens

List Building

Opt-in lijsten blijven groeien

Een onderzoek van MarketingSherpa leert dat we ons geen zorgen hoeven te maken over steeds veralgemeende verplichting om alleen nog met opt-in e-mailadressen te werken. Ondanks iedereen de term economische crisis hoort galmen blijken e-marketing lijsten nog steeds spontaan te groeien. dec 3, 2009Ann Flipkens

MasterClass e-mail marketing groeit!

De MasterClass van dinsdag 20 april was een groot succes. Meer dan twintig geïnteresseerden daagden op in Link21 in Herentals om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends binnen e-mailmarketing. Daarnaast werd er ook volop gediscussieerd over het gebruik van blacklists, spamfilters en lettertypes. apr 27, 2010Ann Flipkens

Cases, Content, E-commerce, E-mailmarketing, Strategie

Is deze contentstrategie iets voor jou?

Productomschrijvingen zijn hip. Een korte maar krachtige tekst, die de afbeelding van je producten ondersteunt, moet volstaan om je publiek te overtuigen. Verras eens met een creatieve aanpak.  jun 24, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail