Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Strategie, Tips, Trends

E-mailmarketing is de start van elke goede relatie

Je komt ze vaak tegen, die pagina’s waar een nieuw product of bedrijf aangekondigd wordt. Ze zijn summier, veelbelovend, maar bevatten allen een duidelijk wit vlak. Om je e-mailadres achter te laten. De winnaars van het pop-up restaurant hebben het goed begrepen. De eerste klanten voor hun nieuwe restaurant worden nu al verzameld…

guusHet is het vroegste startpunt om je e-maillijsten beginnen te vullen met adressen van geïnteresseerde mensen. Het zal niet dadelijk storm lopen, tenzij je natuurlijk via sociale media een en ander ontketent. Je moet er vooral voor zorgen dat je deze pagina’s goed opbouwt. Alleen zo heb je maximaal effect en groeit je lijst gestaag.

1 Eén scherm in één scherm

Een aankondigingsscherm moet kort en krachtig zijn. De wereld is al gehaast en zo heel veel moet je nog niet vertellen. Zorg voor een schermopbouw dat in de meeste browsers in een keer volledig zichtbaar is. Scrollen moet uit den boze zijn. Bovendien moet de tekst snel en zonder bril gelezen kunnen worden. Dus werk met chocoladeletters. Het enige grote witte vlak moet centraal staan. Geoefende surfers weten het onderhand, hier hoort het e-mailadres thuis. Kijk maar naar de voorbeelden.

2 Vraag alleen een e-mailadres

Mensen kijken soms er tegenop om veel gegevens moeten invullen. Het is tijd consumerend en het werkt een beetje tegen de traditie van de impulsaankoop. Snel winnen en weer weg, meer kan je nooit verwachten in een komt binnenkort pagina. En bovendien, in deze fase heb je eigenlijk ook niet veel meer nodig. Je maakt de contacten wel op het gepaste moment wakker. En als ze daadwerkelijk geïnteresseerd zijn, dan zullen ze ook wel op dat moment hun profiel aanvullen.

denk3 Kiss

Zorg er voor dat je waarde propositie kort en krachtig is. In een enkele zin vertellen waar het over gaat. In een tweede zin aangeven wat je in ruil voor het e-mailadres biedt en het volgende wat in de logische flow zit is het invulveld en de verzendknop. Werk verder alleen met beelden. Laat je product of een impressie van een product zien. Een packshot van een prototype, een schermafdruk of een foto die de juiste sfeer oproept, het verricht wonderen in conversie. En verder moet je alle overbodige info schrappen. Het enige wat telt, dat is het e-mailadres!

jun 12, 2015Ann Flipkens
Previous storyDe anatomie van een B2B ‘verkoop’ e-mail…Next storyNederland : afleverratio’s van het hoogste niveau
Home E-mailmarketing is de start van elke goede relatie
7 jaar geleden E-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Strategie, Tips, Trends359
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Social media

Sociale mediatips voor durvers: een best practice

Meer doen met sociale media staat hoog in het prioriteitenlijstje van e-marketeers. Maar de vraag ‘wat gaan we er mee doen’ blijft vaak hangende. Een best practice kan altijd inspiratie geven voor je volgende brainstormsessie. Hier leer je meer over de strategie van Danone. feb 3, 2012Ann Flipkens

Tips

Interactie vergoeden met punten

Conversie, we schreven het reeds meermaals, daar doen we het om. Maar conversie lukt pas goed als je de prospect of klant aan het lezen krijgt. En na dat lezen moet ook het doorklikken volgen. InterContinental Hotels Group heeft er een nieuwe tactiek voor in het leven geroepen. okt 13, 2010Thomas Vangelooven

Strategie, Tips, Trends

Meten is weten: AB testing

De gouden tip binnen marketing bestaat niet. Testen is de enige oplossing. Zo ook bij e-mail marketing, optimaliseer je berichten door testing en leer uit je fouten. In ons platform kan je kiezen welk onderdeel je wil testen.  Daarna kies je je testgroepen en laat je de winnaar van de test automatisch naar de rest […]

182,9 miljard!

  Zoveel e-mails werden er in 2013 wereldwijd dagelijks verzonden. Dat werd uitgezocht door de Californische ‘Radicati Group’. jan 31, 2014Michelle Dassen

Content, Design, E-mailmarketing, Tips

E-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters

MarketingProfs geeft een aantal eenvoudige e-mailmarketingtips voor kleine bedrijven die je nieuwsbrief een boost kunnen geven. Wij voegen intussen daad bij het woord. feb 10, 2012Ann Flipkens

Cases, Design, Inspiratie!

Verzin eens een droedel voor je volgende e-mail

Vandaag hebben we een B2B voorbeeld van eigen bodem. De zakelijke poot van Vlaanderens telecom bedrijf kwam met deze aparte aanpak voor ondernemers en managers met weinig tijd. apr 11, 2015Michelle Dassen

Design

Het oog wil ook wat!

Bij een goed gerecht is niet alleen het recept van belang, maar het oog doet ook eten. Net zoals je een bord netjes geschikt op tafel krijgt, moet je de lezer ook een goed vormgegeven landingspagina voorschotelen. Graag geven we de volgende vijf tips! jan 7, 2010Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Social media

Op zoek naar ‘deelbare’ content?

Platformen zoals Facebook en LinkedIn zijn ontzettend dankbaar voor marketeers. Als contacten de boodschap lezen en delen op hun profiel, dan vermenigvuldigt de marketeer het bereik van de boodschap. Veel extra moeite of kost hoeft hij er zelfs niet in te steken. Enige voorwaarde is dat hij voor ‘deelbare’ content zorgt. nov 2, 2012Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail