Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

E-mailmarketing zonder handen

Wil je in een e-marketing omgeving meer aandacht trekken, dan is er maar één mogelijke oplossing: méér relevante e-mailberichten uitsturen. Let op: de nadruk ligt niet op meer, maar wel op relevant. Het blindelings uitsturen van e-mail in grote getallen werkt nog steeds, maar levert zeker niet het hoogste rendement.

E-mailcampagnes die getriggerd worden door een doorklik, een aankoop, de levenscyclus van een vorige aankoop of naar aanleiding van een vraag tot informatie heeft volgens JupiterResearch tot 18 keer meer rendement dan de volgende bulkverzending van e-mailberichten. Persoonlijk is immers meer dan in een bulkbericht de naam van de lezer verwerken!

Op maat

De verklaring is eenvoudig. Omdat de reeks e-mailberichten door de ontvanger ‘uitgelokt’ worden zal hij of zij er ook ontvankelijker voor zijn. Bovendien staat de onderliggende oorzaak zoals bijvoorbeeld de aankoop van een product er borg voor dat de informatie voor de lezer relevant is. Hij of zij is er namelijk mee bezig. En elk extra stukje info is welkom. Een betere vorm van persoonlijk communiceren kan je niet vinden. Als je in eigen omgeving, bedrijf of product portfolio kijkt, dan zal je zeker meerdere mogelijke triggers terugvinden.

Inspanning

Het is tegelijkertijd duidelijk dat als je voor iedereen persoonlijk een e-mailbericht wil dichten dat de inspanning enorm groot zal zijn. Met 18 keer meer respons heb je wel wat bandbreedte, maar als je niet op let dan is deze zò opgesoupeerd. Daarom moet je in de mate van het mogelijke zoveel mogelijk standaardiseren. Werk met templates die afgestemd worden op de trigger zodat je deze kant en klaar in een soort bibliotheek hebt klaarstaan.

Inhoud

Verder is het belangrijk dat je ook de nodige informatie die je in de e-mailberichten wil meegeven voorbereidt. Ook deze tekstfragmenten, afbeeldingen en bestanden bewaar je best in een soort bibliotheek. Als je een actie wil opstarten dan heb je alle nodige elementen binnen handbereik. Je kan dan bijna op maat het e-mailbericht samenstellen in een minimum van tijd.

Verbinden

Nog mooier zou het zijn dat je via een intelligente template informatie uit de bibliotheek verbindt met je e-marketing platform. Flexmail beschikt bijvoorbeeld over een goed gedocumenteerde programma interface (API) die toelaat om de triggers uit het verkoopsysteem of de webstek te verbinden met een (mini) e-mail campagne. Waardoor je bijna zonder handen 18 keer meer rendement kan halen. Wie wil dat niet?

sep 17, 2010Ann Flipkens
Previous storyE-mailclients leiden tot boeiende discussie op de Masterclass van FlexmailNext storyAlleen vandaag kopen zonder BTW!
Home E-mailmarketing zonder handen
11 jaar geleden E-mailmarketing100
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid

Priority inbox nieuwe uitdaging

Er is een nieuwe uitdaging voor de e-marketeers. Na het overleven van de spamfilters van de diverse e-mailplatformen is er nu de priority inbox. De idee is best een beetje vergelijkbaar met de vroegere priority zegel van de post. Je bericht wordt sneller verwerkt en als eerste gesorteerd. sep 3, 2010Ann Flipkens

Afleverbaarheid, List Building

Vraag hulp aan je lezers

Je bericht bovenaan in de inbox krijgen, dat is de droom van iedere e-marketeer. Van de grote webbased e-mail aanbieders is bekend dat zij een dikke vinger in de pap houden bij het sorteren van de inkomende e-mails. Zo dik, dat er op internet verschillende lijstjes circuleren met aandachtspunten. We zetten er graag een aantal […]

Content, E-mailmarketing, Tips

‘Geen onderwerp’ is dooddoener voor e-mailmarketing

Onderschat nooit het belang van een goede onderwerpregel. Een perfect opgebouwd e-mailbericht kan in de vergeetput verdwijnen door de vermelding ‘geen onderwerp’. Met een bondige en relevante onderwerpregel zet je daarentegen je abonnees aan tot lezen. nov 10, 2010Michelle Dassen

Cases, Content, Inspiratie!, Social media

Doe eens naïef in 5 stappen

Heel vaak – of beter meestal – krijg je e-mailberichten in de inbox waar elk punt en elke komma gewikt en gewogen is. Copywriters lieten het beste van hunzelf zien en de A/B-testing werd uitgepuurd tot en met. Tot dit voorbeeld in onze inbox viel. okt 22, 2015Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen

Afhankelijk van je sector en je bedrijf, kwam je tijdens de lockdown misschien enkele obstakels tegen. Het is duidelijk dat de huidige pandemie een enorme impact heeft op onze levenswijze. Niet enkel mensen moeten hun manier van leven en geldbesteding aanpassen, ook bedrijven hebben het moeilijk en moeten alle veranderingen tegelijkertijd bijbenen. Impact van het […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips, Trends

Vijf misverstanden over video in e-mailberichten

Met de komst van HTML 5 ging de wereld van de e-mailmarketing langzaam maar zeker open voor video. Recent onderzoek wijst uit dat bewegend beeld de conversie ratio’s alleen maar ten goede komen. Toch leven er over het meegeven van video in e-mail behoorlijk wat misverstanden. nov 30, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Op verzoek nog vijf vuistregels voor je onderwerpregels!

Terecht reageerde een lezer op onze vorige blog dat ons lijstje met aandachtspunten bij het schrijven van een onderwerpregel niet volledig was. Daarom krijgt u vandaag een nieuw lijstje en wees gerust, we zijn nog niet aan het einde. dec 15, 2009Ann Flipkens

List Building

Zijn uitschrijvers echt uitschrijvers?

Je stelt met zorg een e-mail lijst samen binnen je klantenkring. Of je beschikt over een mooie opt-in module op je webstek. Je ziet je mailinglijst aangroeien. Maar je ziet ook regelmatig dat e-mailadressen uitgeschreven worden. Heeft u zich al eens afgevraagd waarom deze adressen verdwijnen? jun 29, 2009Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,171

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,109

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail