MarketingProfs geeft een aantal eenvoudige e-mailmarketingtips voor kleine bedrijven die je nieuwsbrief een boost kunnen geven. Wij voegen intussen daad bij het woord.
In grote ondernemingen zien we vaker dat er enkele personen zich met e-mailmarketing bezighouden. Bij kleine bedrijven is dat nagenoeg onmogelijk, maar dat hoeft hen niet af te schrikken om aan e-mailmarketing te doen. Als je wilt mee profiteren van de voordelen van e-mailmarketing, zoals het rechtstreekse contact met de klant, de meetbaarheid en de lage kosten, ontdek dan hier hoe jij het kan aanpakken.
Wees niet te perfect
Dat wil niet zeggen dat je opeens spelfouten of grammatische flaters in je e-mail moet begaan. Wat de MarketingProfs wil zeggen is dat je je e-mail moet ‘vermenselijken’. Zorg ervoor dat jouw persoonlijkheid of dat van je merk door je nieuwsbrief schijnt.
Tip: Onze tip is dat je daarom best de taal van je doelgroep kan spreken. Gebruik geen ‘opgepoetste’ taal, want daarmee kan je je publiek wel eens in het harnas jagen.
Verras je doelgroep
Daarmee wijst de website op het belang om ‘waarde’ toe te voegen aan je nieuwsbrief. Dat doe je natuurlijk door een relevante aanbieding aan te prijzen, maar mocht je doelgroep niet geïnteresseerd zijn, dan kan je misschien nog altijd zijn aandacht vasthouden door extra’s toe te voegen.
Tip: Kies bijvoorbeeld voor een klantengetuigenis, een blogartikel of een interessant artikel dat je op internet vond. Je zou je er nog over kunnen verbazen hoeveel abonnees je ‘extraatje’ via sociale media delen.
Vormgeving telt
De meest fantastische aanbieding vervaagt als ze niet verpakt wordt in een aantrekkelijke nieuwsbrief. Zorg daarom voor een knappe vormgeving en geef je nieuwsbrief een huisstijl mee. Zo oogt die professioneel en is hij bovendien meteen herkenbaar.
Tip: In deze blog vind je een aantal concrete aandachtspunten voor het ontwerpen van je nieuwsbrief. Ben je geen grafisch talent? Dan kan je best op veilig spelen met een template.
Houd de tijd in het oog
Ondernemers moeten voor zichzelf de afweging maken wanneer het voor hen interessant is om een e-mail uit te sturen. Voor sommige sectoren is het interessant om op regelmatige tijdstippen een nieuwsbrief uit te sturen, bijvoorbeeld voor een nieuwsmedium. Voor anderen is het dan weer meer opportuun om een bepaald tijdstip af te wachten. Zo ga je in de retailsector bijvoorbeeld wachten tot de nieuwe collectie arriveert voordat je erover gaat praten
Tip: Om meer betrokkenheid te bekomen bij je klanten, kan je ook eens denken over levenscyclusmarketing. Lees er hier alles over.
Met Flexmail sta je er niet alleen voor. Op de verschillende opleidingsdagen krijg je het gebruiksvriendelijke programma in no-time onder de knie. Nog niet overtuigd van de baten? Schrijf je in op onze nieuwsbrief en krijg een gratis exemplaar van ons handboek ‘Een e-mail om op te klikken’.