Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Design, E-mailmarketing, Tips

E-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters

MarketingProfs geeft een aantal eenvoudige e-mailmarketingtips voor kleine bedrijven die je nieuwsbrief een boost kunnen geven. Wij voegen intussen daad bij het woord.


In grote ondernemingen zien we vaker dat er enkele personen zich met e-mailmarketing bezighouden. Bij kleine bedrijven is dat nagenoeg onmogelijk, maar dat hoeft hen niet af te schrikken om aan e-mailmarketing te doen. Als je wilt mee profiteren van de voordelen van e-mailmarketing, zoals het rechtstreekse contact met de klant, de meetbaarheid en de lage kosten, ontdek dan hier hoe jij het kan aanpakken.

Wees niet te perfect


Dat wil niet zeggen dat je opeens spelfouten of grammatische flaters in je e-mail moet begaan. Wat de MarketingProfs wil zeggen is dat je je e-mail moet ‘vermenselijken’. Zorg ervoor dat jouw persoonlijkheid of dat van je merk door je nieuwsbrief schijnt.

Tip: Onze tip is dat je daarom best de taal van je doelgroep kan spreken. Gebruik geen ‘opgepoetste’ taal, want daarmee kan je je publiek wel eens in het harnas jagen.

Verras je doelgroep

Daarmee wijst de website op het belang om ‘waarde’ toe te voegen aan je nieuwsbrief. Dat doe je natuurlijk door een relevante aanbieding aan te prijzen, maar mocht je doelgroep niet geïnteresseerd zijn, dan kan je misschien nog altijd zijn aandacht vasthouden door extra’s toe te voegen.

Tip: Kies bijvoorbeeld voor een klantengetuigenis, een blogartikel of een interessant artikel dat je op internet vond. Je zou je er nog over kunnen verbazen hoeveel abonnees je ‘extraatje’ via sociale media delen.

Vormgeving telt


De meest fantastische aanbieding vervaagt als ze niet verpakt wordt in een aantrekkelijke nieuwsbrief. Zorg daarom voor een knappe vormgeving en geef je nieuwsbrief een huisstijl mee. Zo oogt die professioneel en is hij bovendien meteen herkenbaar.

Tip: In deze blog vind je een aantal concrete aandachtspunten voor het ontwerpen van je nieuwsbrief. Ben je geen grafisch talent? Dan kan je best op veilig spelen met een template.

Houd de tijd in het oog

Ondernemers moeten voor zichzelf de afweging maken wanneer het voor hen interessant is om een e-mail uit te sturen. Voor sommige sectoren is het interessant om op regelmatige tijdstippen een nieuwsbrief uit te sturen, bijvoorbeeld voor een nieuwsmedium. Voor anderen is het dan weer meer opportuun om een bepaald tijdstip af te wachten. Zo ga je in de retailsector bijvoorbeeld wachten tot de nieuwe collectie arriveert voordat je erover gaat praten

Tip: Om meer betrokkenheid te bekomen bij je klanten, kan je ook eens denken over levenscyclusmarketing. Lees er hier alles over.

Met Flexmail sta je er niet alleen voor. Op de verschillende opleidingsdagen krijg je het gebruiksvriendelijke programma in no-time onder de knie. Nog niet overtuigd van de baten? Schrijf je in op onze nieuwsbrief en krijg een gratis exemplaar van ons handboek ‘Een e-mail om op te klikken’.

feb 10, 2012Ann Flipkens
Previous storyG4S: “Flexmail is de basis van onze e-communicatie geworden”Next storyOp 13 maart organiseert Flexmail de Crash Course Facebook Marketing
Home E-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters
11 jaar geleden Content, Design, E-mailmarketing, Tipsdigitale marketing, e-maildesign, e-mailmarketing, e-mailmarketing tips, E-mailmarketing voor kleine bedrijven, e-mailontwerp, e-mailtips, e-marketing, flexmail, newsletter, nieuwsbrief, opleidingen464
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Trends

Service voor de mobiele lezers

Smartphones veroveren de wereld. Daar is iedere e-marketeer zich van bewust. Afhankelijk van de bron, citeert men cijfers die zeggen dat 40 tot 50 procent van de mobiele telefoontoestellen tot die categorie behoren. Een smartphone dient niet alleen om te bellen. Het wordt in tweede instantie gebruikt om e-mail te lezen. mei 4, 2012Ann Flipkens

Cases, Content, Design, E-commerce, Strategie

Alles wat je moet weten over timing

Online shoppen en e-mail, het is een kwestie van een goede timing. Dat leerden we toen we kennis maakten met het Amerikaanse gilt.com. Zij ontwikkelden een aparte stijl van e-mailmarketing in combinatie met hun online winkel. nov 21, 2012Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing

Wel of geen e-mail attachment?

Zondag 11 maart is er een opmerkelijke verjaardag te vieren. Het is dan 20 jaar geleden dat een Amerikaanse professor de allereerste bijlage toevoegde aan een e-mailbericht. Vandaag is een bijlage de normaalste zaak van de wereld. Alleen bij e-mailmarketing moeten we er anders over denken. mrt 9, 2012Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

De perfecte welkomstboodschap (deel II)

We vertelden al in de vorige blog dat een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst alle aandacht verdient. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. De vijf tips die we vandaag geven, sluiten hier nauw bij aan… mei 29, 2012Ann Flipkens

List Building, Strategie, Thema-mailings

Het is nu al Kerstmis!

Tenminste voor de emarketeers die er van houden hun huiswerk grondig te maken. Sinterklaas is eigenlijk bijna gepasseerd. Dus het wordt tijd om je e-mailcampagnes voor de kerstdagen al te plannen. okt 24, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

Een succeskit voor e-mailmarketeers in 2012

Terwijl we nog steeds bekomen van 2011 uit te wuiven, staan we alweer enkele dagen in 2012. De goede voornemens zijn gemaakt en het inplannen van de talloze nieuwjaarsrecepties is intussen gebeurd. Maar hoe zit het met je e-mailmarketingplan voor het nieuwe jaar? jan 4, 2012Ann Flipkens

E-commerce, Personalisatie, Targeting, Tips

Wacht niet te lang

E-mailmarketing kan ook een ondersteunende houding aannemen tegenover de webshop van het bedrijf. Daarbij moet je niet alleen denken aan een promo om nieuwe producten aan te kondigen. dec 19, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Trends

De toekomst van e-mailmarketing (I)

Een nieuw jaar is vaak een gedroomd moment om even richting de toekomst te kijken. E-mailmarketing van vandaag verschilt danig van wat gisteren gangbaar was. Daarom is het ook leuk om naar morgen te kijken. jan 2, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail