Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Design, E-mailmarketing, Tips

E-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters

MarketingProfs geeft een aantal eenvoudige e-mailmarketingtips voor kleine bedrijven die je nieuwsbrief een boost kunnen geven. Wij voegen intussen daad bij het woord.


In grote ondernemingen zien we vaker dat er enkele personen zich met e-mailmarketing bezighouden. Bij kleine bedrijven is dat nagenoeg onmogelijk, maar dat hoeft hen niet af te schrikken om aan e-mailmarketing te doen. Als je wilt mee profiteren van de voordelen van e-mailmarketing, zoals het rechtstreekse contact met de klant, de meetbaarheid en de lage kosten, ontdek dan hier hoe jij het kan aanpakken.

Wees niet te perfect


Dat wil niet zeggen dat je opeens spelfouten of grammatische flaters in je e-mail moet begaan. Wat de MarketingProfs wil zeggen is dat je je e-mail moet ‘vermenselijken’. Zorg ervoor dat jouw persoonlijkheid of dat van je merk door je nieuwsbrief schijnt.

Tip: Onze tip is dat je daarom best de taal van je doelgroep kan spreken. Gebruik geen ‘opgepoetste’ taal, want daarmee kan je je publiek wel eens in het harnas jagen.

Verras je doelgroep

Daarmee wijst de website op het belang om ‘waarde’ toe te voegen aan je nieuwsbrief. Dat doe je natuurlijk door een relevante aanbieding aan te prijzen, maar mocht je doelgroep niet geïnteresseerd zijn, dan kan je misschien nog altijd zijn aandacht vasthouden door extra’s toe te voegen.

Tip: Kies bijvoorbeeld voor een klantengetuigenis, een blogartikel of een interessant artikel dat je op internet vond. Je zou je er nog over kunnen verbazen hoeveel abonnees je ‘extraatje’ via sociale media delen.

Vormgeving telt


De meest fantastische aanbieding vervaagt als ze niet verpakt wordt in een aantrekkelijke nieuwsbrief. Zorg daarom voor een knappe vormgeving en geef je nieuwsbrief een huisstijl mee. Zo oogt die professioneel en is hij bovendien meteen herkenbaar.

Tip: In deze blog vind je een aantal concrete aandachtspunten voor het ontwerpen van je nieuwsbrief. Ben je geen grafisch talent? Dan kan je best op veilig spelen met een template.

Houd de tijd in het oog

Ondernemers moeten voor zichzelf de afweging maken wanneer het voor hen interessant is om een e-mail uit te sturen. Voor sommige sectoren is het interessant om op regelmatige tijdstippen een nieuwsbrief uit te sturen, bijvoorbeeld voor een nieuwsmedium. Voor anderen is het dan weer meer opportuun om een bepaald tijdstip af te wachten. Zo ga je in de retailsector bijvoorbeeld wachten tot de nieuwe collectie arriveert voordat je erover gaat praten

Tip: Om meer betrokkenheid te bekomen bij je klanten, kan je ook eens denken over levenscyclusmarketing. Lees er hier alles over.

Met Flexmail sta je er niet alleen voor. Op de verschillende opleidingsdagen krijg je het gebruiksvriendelijke programma in no-time onder de knie. Nog niet overtuigd van de baten? Schrijf je in op onze nieuwsbrief en krijg een gratis exemplaar van ons handboek ‘Een e-mail om op te klikken’.

feb 10, 2012Ann Flipkens
Previous storyG4S: “Flexmail is de basis van onze e-communicatie geworden”Next storyOp 13 maart organiseert Flexmail de Crash Course Facebook Marketing
Home E-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters
11 jaar geleden Content, Design, E-mailmarketing, Tipsdigitale marketing, e-maildesign, e-mailmarketing, e-mailmarketing tips, E-mailmarketing voor kleine bedrijven, e-mailontwerp, e-mailtips, e-marketing, flexmail, newsletter, nieuwsbrief, opleidingen476
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Mobile, Trends

Mobiel internet in België: de cijfers

Mobiel is de toekomst van digitale marketing. Dat moeten we in gespecialiseerde bladen, seminaries en congressen aanhoren. Maar hoe is het eigenlijk gesteld met het mobiel internetverkeer in België? Hier vind je de cijfers zwart op wit. jan 27, 2012Ann Flipkens

List Building, Personalisatie, Targeting

Vier segmentatietactieken om je vingers bij af te likken

Segmentatie is het modewoord voor e-mailmarketeers in 2012. Door de opmars van location based services (lbs)  en de nood aan relevante boodschappen, is er geen ontkomen meer aan. In dit artikel vind je enkele tactieken om de interesses van je doelgroep te ontfutselen. jan 6, 2012Thomas Vangelooven

Mobile, Strategie, Tips, Trends

Maak je e-mail smartphone-vriendelijk met deze tips

E-mail is de meest gebruikte applicatie van smartphone- en iPhone-gebruikers. Dat betekent dat er veel kans bestaat dat jouw e-mail op een mobiele telefoon gelezen wordt. Het belang van een ‘smartphone-vriendelijk’ e-mailontwerp wordt daarmee onderstreept.  nov 25, 2011Michelle Dassen

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Waar ligt je focus?

Het gros van de e-mailmarketeers focussen nog steeds op de aangroei van hun adreslijsten. Dat is natuurlijk een eerste vereiste voor een succesvolle e-mailmarketing. Maar is het niet beter je focus van tijd tot tijd te verschuiven? okt 31, 2012Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

“Smart Builder” neemt je alle zorgen uit handen!

Het schrijven van een pakkende e-mail is een kunst. Maar dit bericht op een mooie manier opmaken zonder te zondigen tegen de spelregels van goede HTML praktijk, is zo mogelijk nog een grotere uitdaging. Met de “Smart Builder” die we deze week lanceerden heb je nu voortaan slechts één probleem. Het schrijven van een pakkende […]

E-commerce, List Building, Tips

Schrijf eens een echte brief!

Het uitbouwen van een goede en relevante adressenlijst is een kritische succesfactor voor e-mailmarketing. Dat is een open deur intrappen. Maar besef je dat soms in je commerciële omgeving potentiële, maar slapende e-mailadressen zitten? En hoe krijg je ze actief? feb 22, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Events, Tips

Grote belangstelling voor Flexmail Summer School

Deze week vond de eerste editie van de Flexmail Summer School plaats. Onmiddellijk mogen we spreken van een geslaagde editie. Een tot de nok toe gevulde zaal met leergierige toehoorders luisterden naar de workshops die gebracht werden door Silvie Mussen van Flexmail en Kris Pattyn van Koppa Digitale Media. aug 30, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Content, Thema-mailings

Laatste nieuwsbrief voor 2011: originaliteit is troef

Als e-mailmarketeer moet je steeds op de hoogte blijven van de trends en evoluties in je sector. Om die reden ben je vast op 101 nieuwsbrieven ingeschreven. Voordat je ze één voor één opent en bestudeert, lijsten we hier al een aantal interessante best practices op. dec 28, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,980

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,811

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,112

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

3,017

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,686

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail