Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Design, E-mailmarketing, Tips

E-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters

MarketingProfs geeft een aantal eenvoudige e-mailmarketingtips voor kleine bedrijven die je nieuwsbrief een boost kunnen geven. Wij voegen intussen daad bij het woord.


In grote ondernemingen zien we vaker dat er enkele personen zich met e-mailmarketing bezighouden. Bij kleine bedrijven is dat nagenoeg onmogelijk, maar dat hoeft hen niet af te schrikken om aan e-mailmarketing te doen. Als je wilt mee profiteren van de voordelen van e-mailmarketing, zoals het rechtstreekse contact met de klant, de meetbaarheid en de lage kosten, ontdek dan hier hoe jij het kan aanpakken.

Wees niet te perfect


Dat wil niet zeggen dat je opeens spelfouten of grammatische flaters in je e-mail moet begaan. Wat de MarketingProfs wil zeggen is dat je je e-mail moet ‘vermenselijken’. Zorg ervoor dat jouw persoonlijkheid of dat van je merk door je nieuwsbrief schijnt.

Tip: Onze tip is dat je daarom best de taal van je doelgroep kan spreken. Gebruik geen ‘opgepoetste’ taal, want daarmee kan je je publiek wel eens in het harnas jagen.

Verras je doelgroep

Daarmee wijst de website op het belang om ‘waarde’ toe te voegen aan je nieuwsbrief. Dat doe je natuurlijk door een relevante aanbieding aan te prijzen, maar mocht je doelgroep niet geïnteresseerd zijn, dan kan je misschien nog altijd zijn aandacht vasthouden door extra’s toe te voegen.

Tip: Kies bijvoorbeeld voor een klantengetuigenis, een blogartikel of een interessant artikel dat je op internet vond. Je zou je er nog over kunnen verbazen hoeveel abonnees je ‘extraatje’ via sociale media delen.

Vormgeving telt


De meest fantastische aanbieding vervaagt als ze niet verpakt wordt in een aantrekkelijke nieuwsbrief. Zorg daarom voor een knappe vormgeving en geef je nieuwsbrief een huisstijl mee. Zo oogt die professioneel en is hij bovendien meteen herkenbaar.

Tip: In deze blog vind je een aantal concrete aandachtspunten voor het ontwerpen van je nieuwsbrief. Ben je geen grafisch talent? Dan kan je best op veilig spelen met een template.

Houd de tijd in het oog

Ondernemers moeten voor zichzelf de afweging maken wanneer het voor hen interessant is om een e-mail uit te sturen. Voor sommige sectoren is het interessant om op regelmatige tijdstippen een nieuwsbrief uit te sturen, bijvoorbeeld voor een nieuwsmedium. Voor anderen is het dan weer meer opportuun om een bepaald tijdstip af te wachten. Zo ga je in de retailsector bijvoorbeeld wachten tot de nieuwe collectie arriveert voordat je erover gaat praten

Tip: Om meer betrokkenheid te bekomen bij je klanten, kan je ook eens denken over levenscyclusmarketing. Lees er hier alles over.

Met Flexmail sta je er niet alleen voor. Op de verschillende opleidingsdagen krijg je het gebruiksvriendelijke programma in no-time onder de knie. Nog niet overtuigd van de baten? Schrijf je in op onze nieuwsbrief en krijg een gratis exemplaar van ons handboek ‘Een e-mail om op te klikken’.

feb 10, 2012Ann Flipkens
Previous storyG4S: “Flexmail is de basis van onze e-communicatie geworden”Next storyOp 13 maart organiseert Flexmail de Crash Course Facebook Marketing
Home E-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters
9 jaar geleden Content, Design, E-mailmarketing, Tipsdigitale marketing, e-maildesign, e-mailmarketing, e-mailmarketing tips, E-mailmarketing voor kleine bedrijven, e-mailontwerp, e-mailtips, e-marketing, flexmail, newsletter, nieuwsbrief, opleidingen424
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Events, Tips

Congres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken

Het congres- en beursseizoen is weer van start gegaan. Marketeers krijgen weer talloze kansen aangeboden om zich bij te schaven in hun sector en er op los te netwerken. Voor organisatoren is het dé gelegenheid bij uitstek om hun product in de schijnwerpers te zetten en de leads op te drijven. Hier vind je een […]

Cases, Content, Thema-mailings

Laatste nieuwsbrief voor 2011: originaliteit is troef

Als e-mailmarketeer moet je steeds op de hoogte blijven van de trends en evoluties in je sector. Om die reden ben je vast op 101 nieuwsbrieven ingeschreven. Voordat je ze één voor één opent en bestudeert, lijsten we hier al een aantal interessante best practices op. dec 28, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Testing, Tips

Gooi eens rond met inschrijfmogelijkheden op je website

Je e-mailmarketing lijst laten aangroeien met relevante adressen is een continu proces. Je moet je potentiële lezers op elk mogelijk moment confronteren met de mogelijkheid om in te schrijven op je e-marketinglijst. Er zijn een reeks klassieke plekken die we reeds  in deze blog bespraken, maar vandaag brengen we een nieuwe. okt 3, 2012Ann Flipkens

Moeten we terug naar de goede oude tekstversie?

Heel wat internetplatformen bouwen steeds verder aan hun filters om binnenkomende e-mail af te handelen. Ook de afbeeldingen, die je in een e-mailbericht stopt, worden door die filters beoordeeld. jun 15, 2012Thomas Vangelooven

Design, Reporting

Actie, nog meer actie!

Geen enkele e-marketeer zendt een campagne uit omdat ie ‘s morgens wakker is geschoten met de gedachte dat het vandaag wel eens leuk zou zijn om eens iets met e-mail te doen. Neen, hij wil actie van de lezers van zijn berichten. mei 2, 2012Ann Flipkens

Cases

Case study: HoLaPress Communicatie

Flexmail heeft vandaag meer dan 2.000 klanten in binnen- en buitenland. Net over de grens, in Valkenswaard, is één van de grootste klanten gevestigd. HoLaPress Communicatie verstuurt meer dan één miljoen e-mails per jaar met het e-mailmarketingplatform. okt 26, 2011Ann Flipkens

Social media

Maak van Facebook Timeline een opportuniteit

Er is de voorbije dagen veel commotie ontstaan over de verplichte invoering van de Timeline Template van Facebook. Vanuit het oogpunt van je e-mailmarketingstrategie kan je met Timeline toch je voordeel doen. mrt 30, 2012Ann Flipkens

Targeting

Nooit meer gemiste kansen met autoresponder

Zodra je abonnee actief met je nieuwsbrief aan de slag gaat, bijvoorbeeld door te klikken op een link, krijg je heel wat gegevens binnen over de interesses van de klant. E-mailmarketing is iets moois, maar hoe groter je mailinglijst wordt, hoe moeilijker het is om iedereen op te volgen. Hoe vaak heb jij niet gevloekt […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail