Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Strategie, Tips, Trends

E-marketeers rekenen op een extern platform

We hadden al een vermoeden, maar de resultaten van de Email Barometer, het jaarlijkse nationale e-mailmarketing onderzoek in België, hebben een duidelijke bevestiging opgeleverd. E-marketeers rekenen op een goed extern e-mailplatform om hun digitale marketing te voeren.
flex_platformDe vraag was eenvoudig. Hoe pak je praktisch je e-mailmarketing aan? Besteed je het verhaal uit? Of ga je in eigen huis aan de slag? En daar werd nog eens gepeild naar de tools die gebruikt worden.

B2B en B2C gelijklopend
In een eerste vaststelling lopen de marketeers van B2C vrij gelijk met deze van de B2B communicatie. Slechts een klein gedeelte wordt uitbesteed. Bij B2B gaat 2,63 procent richting een reclamebureau. In een B2C is er geen agentschap, maar wel een dienstverlenend e-marketingplatform dat hulpvaardig optreedt.

Eigen tools
Driekwart van de respondenten kiest resoluut voor een extern e-mailplatform, zelfs al handelen ze de communicatie in eigen huis af. In B2B blijken toch nog 17,54 procent van de e-marketeers met eigen tools te werken. Bij B2C is dat lichtjes hoger en komt dit net boven de 20 procent.

Geen eigen werk
Maar het gros van de digitale marketeers hebben duidelijk begrepen dat communiceren slechts één onderdeel van het vak is. Een eigen tool onderhouden is tijdrovend en echt gespecialiseerd werk geworden. Goede e-mailmarketing platformen zien er zeer eenvoudig uit. Maar vergis je niet.

Veel know-how
Achter de schermen zit er immers een grote berg software, logica en hardware die er niet alleen voor zorgen dat je e-mail snel bij de bestemmeling arriveert, er ook wel degelijk aankomt en niet in de spamfilter terecht komt en bovendien ook nog eens netjes resultaten terugmeldt. Die rapportering is noodzakelijk voor een goed marketingbeleid. Geen sinecure om hier alleen te gaan pionieren. Met meer dan 75 procent is er zeker een trend gezet!

apr 12, 2014Ann Flipkens
Previous storySleutelen aan je e-marketingproces loontNext storyGeef je automatisme een nieuwe dimensie
Home E-marketeers rekenen op een extern platform
6 jaar geleden Strategie, Tips, Trends446
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Tips

Laat je prospect helpen bij het samenstellen van je nieuwsbrief

Content, content, het blijft het ordewoord van de dag. Hoe relevanter de inhoud van je nieuwsbrief is, hoe beter dat deze gelezen wordt. En hoe groter de kans is dat je met deze prospect zaken kan doen. Het Amerikaanse Business Insider heeft nu een nieuwe methode geïntroduceerd. jul 9, 2010Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Tips

Recyclage van e-mailadressen

Yahoo begint met het recycleren van oude e-mailadressen. De actie start met het terugsturen – bouncen in een mooie vakterm – van alle e-mail van accounts die in aanmerking komen voor hergebruik. jul 7, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Doe eens iets geks met je e-mailmarketing campagne

E-mailmarketing zit in de lift. Dat heb je zeker al gemerkt. Heb je dan ook gezien dat anderen dit ook hebben gemerkt? Daarom is het soms nodig om uit de reeks te springen af en toe je e-mail campagne aan te vullen met, waarom niet, iets geks! feb 12, 2010Thomas Vangelooven

Content, Design, E-mailmarketing, Reporting, Testing

Verhoog conversie met de helft van de tekst

Als e-marketeer mag je het nut van een e-mail niet uit het oog verliezen. Korte boodschappen die uitnodigen tot actie, scoren beter dan lange teksten.  mei 6, 2011Michelle Dassen

E-mailmarketing, Thema-mailings

8 Valentijns e-mail marketing tips

Valentijn is elk jaar weer goed voor ontelbare cadeautjes, dinertjes en relax momenten. Een ideaal moment om een speciale e-mailmarketing campagne op te zetten. We zetten een paar tips op een rijtje! jan 28, 2010Ann Flipkens

Tips, Trends

Met content kan je verleiden…

Een goede e-marketinglijst die permanent aangroeit. Dat is de droom van iedere e-marketeer. Alleen, daar moet je wat moeite voor doen. Iedere e-marketeer heeft zo zijn eigen tactiek, maar het is leuk om even naar de anderen te kijken… aug 13, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie, Social media, Targeting

E-mailmarketing is terug van nooit weggeweest

E-mailmarketing durft regelmatig het middelpunt te zijn van een veelbesproken onderwerp: is e-mail werkelijk een stervend communicatiemedium? Menig marketeer nam al eens in de mond dat traditionele media een stapje opzij zetten voor nieuwe communicatiemedia zoals sociale netwerken en apps. We betwisten uiteraard niet de dalende effectiviteit van een massacommunicatiemiddel dat één boodschap naar één […]

Nubli, nieuwsoortig drempel voor de e-marketeer?

Het fenomeen is gekend. Een beetje zakelijk druk bezet mens ziet op een dag behoorlijk wat e-mail verkeer voorbij komen. Hoofdzaak en bijzaak scheiden is voor deze dame of heer belangrijk. Nubli wil daar een antwoord op formuleren. nov 10, 2009Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail