Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

E-marketeers krijgen een ‘zen moment’

Vaak worden we overdag onderbroken in ons geconcentreerd denken en werken. Het ‘ping’ geluid van de binnenkomende e-mail is natuurlijk één van die aandachtstrekkers. En een beetje geprikkelde internaut wil dan snel even nakijken of er een belangrijke boodschap in de wacht staat.

En dan is het zonde om te merken dat een spam-bericht je aandacht heeft getrokken. De trend om e-mail te gaan opdelen in spam,onmiddellijk te lezen en te verwerken en op een rustig moment te lezen, breekt steeds verder door… En natuurlijk spelen ontwikkelaars daar graag op in.

Beta

AwayFind is een webapplicatie dat constant de e-mailboxen van de gebruiker gaan scannen op nieuwe berichten. Wanneer iets dringends of belangrijk binnenkomt geeft het systeem een seintje volgens de gekozen multimediale weg. Anders blijft het bericht gewoon in de e-mailbox zitten. Wat dringend en wat belangrijk is, dat kan de gebruiker aan de hand van een reeksparameters zelf instellen. Het ligt in de bedoeling van de jongens achter AwayFind straks ook helemaal compatible worden met Microsoft Echange, Gmail, Yahoo en Hotmail.

Relax

Vanuit het standpunt van een e-marketeer moet dit zeker geen slechte trend zijn. Vermits de lezer op de hectische momenten van zijn dag zelfde berichten geselecteerd heeft waarvoor hij tijd wil vrijmaken, zal het ogenblik dat hij zijn inbox daadwerkelijk gaat raadplegen de waan van de dag voorbij zijn. En in een zulk een ‘zen moment’ zal een gebruiker ook meer aandacht hebben voor een nieuwsbrief of een e-marketing boodschap. Want wees er maar zeker van, tal van potentiële lezers roepen overdag, dat lees ik straks wel. Maar eens uit het oog, is de kans klein dat dit leesmoment er nog komt.

mei 20, 2010Thomas Vangelooven
Previous storyHuur eens een andere nieuwsbrief inNext storyEen verhaal om aan te vullen
Home E-marketeers krijgen een ‘zen moment’
10 jaar geleden Geen categorie115
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Testing, Tips

Optimaliseer je verzendfrequentie met deze tips

De e-mailmarketeer moet steeds rekening houden met de correlatie tussen het rendement en de verzendfrequentie.  We weten immers van consumentenstudies dat te veel e-mails versturen, de berichten naar de spamfilter kunnen verwijzen. Een optimale verzendfrequentie kan daarentegen het potentiële rendement gevoelig de hoogte injagen. Deze grafiek die we terugvonden op Email-marketing-reports.com geeft een eenvoudige weergave […]

E-mailmarketing, Trends

E-mail blijft de basis van e-marketing!

Mathieu Blaine, CMO van het Amerikaanse Lyris zet enkele trends die hij ziet doorbreken in 2010 op een rijtje. Voor kenners niet verwonderlijk,maar e-mail en een sterke analyse van haar performance vormen voor hem nog steeds de basis. jan 4, 2010Michelle Dassen

Cases, Inspiratie!, Tips

Vijf vergelijkingspunten om even bij stil te staan

Deze promomail viel in onze inbox. Een vakantiemaker wil ons verleiden tot het investeren in een vakantieverblijf. Het is een bericht met een duidelijk doel. De ROI zal achteraf ook eenduidig kunnen gemeten worden. Het enige probleem is dat het bericht volledig bestaat uit afbeeldingen. Bekijk onze vijf aandachtspunten. okt 4, 2014Ann Flipkens

Cases, Content, Design, E-commerce, Strategie

Alles wat je moet weten over timing

Online shoppen en e-mail, het is een kwestie van een goede timing. Dat leerden we toen we kennis maakten met het Amerikaanse gilt.com. Zij ontwikkelden een aparte stijl van e-mailmarketing in combinatie met hun online winkel. nov 21, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Strategie, Tips

E-mailadressen verzamelen met gratis advies

Iedereen heeft wel zijn methode om e-mailadressen op een doordachte manier te verzamelen. Want e-mailadressen met een gekende geschiedenis zijn oneindig veel meer waard dan adressen die je – op het randje van het legale – zo maar her en der bijeen sprokkelt. jun 21, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, Reporting, Strategie, Testing, Thema-mailings, Tips

Opvallende stijging van leespercentages tijdens zomermaanden

De zomervakantie is de periode waarin veel marketeers hun e-mailmarketingverkeer op een lager pitje zetten. Ze gaan er immers vanuit dat een groot deel van hun lezers op vakantie zijn. Maar eigenlijk lopen ze hier een unieke gelegenheid mis om écht op te vallen. jul 26, 2012Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing

Plaats jezelf in de schoenen van je lezer

Heel wat KMO’s hebben de e-mail als perfect en goedkoop marketing kanaal ontdekt. En als goede ondernemer duiken ze er dadelijk in. De eerste massa e-mail is zo vertrokken. Maar hebben ze ook eerst nagedacht? jul 3, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Blaas je B2C-relatie nieuw leven in met deze tips

Een e-mail mailinglijst samenstellen is makkelijk. Maar een krachtige lijst opstellen is een stuk lastiger. Die extra inspanning is wat een succesvolle e-mailmarketeer onderscheidt van een minder succesvolle. okt 22, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,657

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail