Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

E-marketeers krijgen een ‘zen moment’

Vaak worden we overdag onderbroken in ons geconcentreerd denken en werken. Het ‘ping’ geluid van de binnenkomende e-mail is natuurlijk één van die aandachtstrekkers. En een beetje geprikkelde internaut wil dan snel even nakijken of er een belangrijke boodschap in de wacht staat.

En dan is het zonde om te merken dat een spam-bericht je aandacht heeft getrokken. De trend om e-mail te gaan opdelen in spam,onmiddellijk te lezen en te verwerken en op een rustig moment te lezen, breekt steeds verder door… En natuurlijk spelen ontwikkelaars daar graag op in.

Beta

AwayFind is een webapplicatie dat constant de e-mailboxen van de gebruiker gaan scannen op nieuwe berichten. Wanneer iets dringends of belangrijk binnenkomt geeft het systeem een seintje volgens de gekozen multimediale weg. Anders blijft het bericht gewoon in de e-mailbox zitten. Wat dringend en wat belangrijk is, dat kan de gebruiker aan de hand van een reeksparameters zelf instellen. Het ligt in de bedoeling van de jongens achter AwayFind straks ook helemaal compatible worden met Microsoft Echange, Gmail, Yahoo en Hotmail.

Relax

Vanuit het standpunt van een e-marketeer moet dit zeker geen slechte trend zijn. Vermits de lezer op de hectische momenten van zijn dag zelfde berichten geselecteerd heeft waarvoor hij tijd wil vrijmaken, zal het ogenblik dat hij zijn inbox daadwerkelijk gaat raadplegen de waan van de dag voorbij zijn. En in een zulk een ‘zen moment’ zal een gebruiker ook meer aandacht hebben voor een nieuwsbrief of een e-marketing boodschap. Want wees er maar zeker van, tal van potentiële lezers roepen overdag, dat lees ik straks wel. Maar eens uit het oog, is de kans klein dat dit leesmoment er nog komt.

mei 20, 2010Thomas Vangelooven
Previous storyHuur eens een andere nieuwsbrief inNext storyEen verhaal om aan te vullen
Home E-marketeers krijgen een ‘zen moment’
13 jaar geleden Geen categorie155
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building, Personalisatie, Reporting, Strategie, Targeting, Testing

Wanneer moet je je bericht versturen?

Het juiste bericht op het juiste moment. Dat is de kunst! Een kunst die garant kan staan voor een hoge conversie. Eén van de parameters is het tijdstip waarop je de mailing loslaat op je doelgroep. nov 14, 2012Michelle Dassen

Tips, Trends

Wat kunnen we van LinkedIn leren?

Deze week trok Facebook de stekker uit haar e-mailplatform. LinkedIn daarentegen doet net het omgekeerde. Ze brengt haar gesponsorde InMail naar het mobiele platform. mrt 7, 2014Ann Flipkens

Wees hip, zet een Facebook knop in je e-mail

Volgens een rapport van Nielsen uit 2009 bleek dat toen aldoor twee derde van de internetpopulatie ruim tien procent van de online tijd doorgebracht werd op sociale websites. We konden geen recentere cijfers vinden, maar niemand zal de wenkbrauwen fronsen als we stellen dat het vandaag alleen maar meer kan zijn. En nu hebben emarketeers […]

Waarom niet eens een gewoon tekstbericht sturen?

Voor de meeste e-marketeers is de keuze snel gemaakt. Berichten met HTML zijn draagt de voorkeur weg boven eenvoudige tekst berichten. Met met kleuren, tabellen en figuren kan een e-mail bericht toch heel wat aantrekkelijker gemaakt worden. dec 9, 2009Thomas Vangelooven

Design, E-mailmarketing

Leid de ogen van je lezer

Grote lettertypes, kleurtjes alom met nog wat extra plaatjes als kers op de taart… Het kan misschien wel de aandacht trekken, maar als je dat op een ongeorganiseerde wijze doet, dan zal je contact ook op een ongeorganiseerde wijze je boodschap lezen. jul 6, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

Het positieve gevolg van een sputterende economie

E-mailmarketing heeft deze in tijden van een achterblijvende economie een enorme groeischeut gekregen. Maar is er nog een ander positieve invloed dan de wet der grote getallen? We kwamen deze grafiek uit een onderzoek van Forrester Research over het vierde kwartaal van 2009 tegen. mrt 24, 2010Thomas Vangelooven

List Building, Strategie, Tips

Tip: Al je voordelen op een landingspagina

Elk e-mailbericht heeft haar vormelijke kenmerken. De uitschrijflink is hiervan een geschikt voorbeeld. Een link naar een contactpagina zie je steeds vaker verschijnen. Maar nog een beetje meer experimenteren op dit vlak kan nooit kwaad. dec 14, 2012Thomas Vangelooven

E-mail is dood, leve e-mail!

Facebook heeft het opnieuw gedaan. Het bedrijf van CEO Mark Zuckerberg heeft een nieuw berichtensysteem bedacht dat een nieuwe dimensie toevoegt aan e-communicatie. nov 17, 2010Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail