De opmars van smartphones en mobiel internet heeft een invloed op e-mailmarketing. Realtime-advertenties winnen aan belang en e-marketeers mogen de boot niet missen.
De nieuwste trend in het e-marketinglandschap is realtime-advertising. E-mail blijft het kanaal bij uitstek om de klant te bereiken. De directheid en de mogelijkheid tot segmentatie zijn twee voordelen die tot de verbeelding spreken.
Waarde
Realtime-marketing gaat verder dan de slagzin ‘de juiste boodschap op het juiste tijdstip’. Mobiel internet maakt het mogelijk om realtime-waarde via het juiste kanaal te verspreiden.
Cruciaal
Er zijn een aantal gegevens die essentieel zijn om efficiënte realtime-communicatie te voeren. De sociale mediastatus van het prospect en zijn updates en check-ins op locatie-applicaties zoals Facebook Places zijn van cruciaal belang.
Evenwicht
De e-mailmarketeer zal zich nieuwe vragen moeten stellen om de communicatie zo doeltreffend mogelijk te laten verlopen. In realtime-marketing zoekt hij naar een evenwicht tussen hoe hij realtime-waarde levert aan het prospect en de soort boodschap waarop hij op dat ogenblik zal reageren.
Sector
Voor de e-marketingsector houdt die evolutie ook een aantal nieuwe uitdagingen in. Hoe ga je om met data die sterk aan verandering onderhevig zijn? Hoe sla je die veranderlijke gegevens op zodat het simultaan beschikbaar is voor andere kanalen? En hoe efficiënt is die informatie?
Voorbereiding
Een afdoend antwoord op die vragen is er nog niet. De voorlopige conclusie luidt wel dat de e-mailmarketeer maar beter goed voorbereid is. Een ervaren partner in de arm nemen, is de eerste stap. Contacteer daarom Flexmail voor al je vragen.