Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

E-marketeers ontdekken realtime-marketing

De opmars van smartphones en mobiel internet heeft een invloed op e-mailmarketing. Realtime-advertenties winnen aan belang en e-marketeers mogen de boot niet missen. 

De nieuwste trend in het e-marketinglandschap is realtime-advertising. E-mail blijft het kanaal bij uitstek om de klant te bereiken. De directheid en de mogelijkheid tot segmentatie zijn twee voordelen die tot de verbeelding spreken.

Waarde
Realtime-marketing gaat verder dan de slagzin ‘de juiste boodschap op het juiste tijdstip’. Mobiel internet maakt het mogelijk om realtime-waarde via het juiste kanaal te verspreiden.

Cruciaal
Er zijn een aantal gegevens die essentieel zijn om efficiënte realtime-communicatie te voeren. De sociale mediastatus van het prospect en zijn updates en check-ins op locatie-applicaties zoals Facebook Places zijn van cruciaal belang.

Evenwicht
De e-mailmarketeer zal zich nieuwe vragen moeten stellen om de communicatie zo doeltreffend mogelijk te laten verlopen. In realtime-marketing zoekt hij naar een evenwicht tussen hoe hij realtime-waarde levert aan het prospect en de soort boodschap waarop hij op dat ogenblik zal reageren.

Sector
Voor de e-marketingsector houdt die evolutie ook een aantal nieuwe uitdagingen in. Hoe ga je om met data die sterk aan verandering onderhevig zijn? Hoe sla je die veranderlijke gegevens op zodat het simultaan beschikbaar is voor andere kanalen? En hoe efficiënt is die informatie?

Voorbereiding

Een afdoend antwoord op die vragen is er nog niet. De voorlopige conclusie luidt wel dat de e-mailmarketeer maar beter goed voorbereid is. Een ervaren partner in de arm nemen, is de eerste stap. Contacteer daarom Flexmail voor al je vragen.

apr 8, 2011Michelle Dassen
Previous storyFlexmail innoveert op Ondernemers 2011Next storyKoppel je marketingkanalen voor coherente communicatie
Home E-marketeers ontdekken realtime-marketing
9 jaar geleden Geen categorie363
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips

Bereik jij de inbox? Twee misverstanden worden twee tips!

E-mailmarketing staat of valt met met de leesdichtheid van je bericht. Hoe meer lezers, hoe groter de kans dat je contacten overgaan tot actie en hoe lucratiever de conversie wordt. Maar komen al je berichten in die inbox en dus onder de neus van de lezer terecht? feb 24, 2012Michelle Dassen

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips, Trends

Vijf misverstanden over video in e-mailberichten

Met de komst van HTML 5 ging de wereld van de e-mailmarketing langzaam maar zeker open voor video. Recent onderzoek wijst uit dat bewegend beeld de conversie ratio’s alleen maar ten goede komen. Toch leven er over het meegeven van video in e-mail behoorlijk wat misverstanden. nov 30, 2012Ann Flipkens

Cases, Content, context, E-commerce, E-mailmarketing

De vastgoedsector: Bouwen aan je klantenbestand met e-mailmarketing

Vastgoedmakelaars zoeken je droomhuis, verkopen je thuis vol herinneringen aan de juiste persoon of verhuren het appartement dat je met veel liefde renoveerde. De sector is echter erg competitief dus moeten makelaars opvallen. Daarnaast vertrouwen ze erg op referenties en perceptie. Daarom is goed uitgedachte, transparante communicatie onontbeerlijk voor hen. In dit artikel geef ik […]

List Building

E-mail marketing voor beginners: hoe stel je een contactenlijst op?

E-mail marketing is een efficiënte en persoonlijke manier om je bedrijf of merk te promoten, om contact te houden met je prospecten, hen op te volgen en om aan te knopen met je klanten. Maar hoe stel je een contactenlijst van nul op? feb 11, 2011Ann Flipkens

Een verhaal om aan te vullen

Iedereen gebruikt in e-marketing op tijd en stond wel eens een formulier om gegevens te verzamelen. Zelfs werken met verplichte velden staat nog niet garant voor een volledig correct ingevuld formulier. Niet alle ‘Pietjes Pukken’ uit de wereld kan je met controle opvangen. En of een voornaam nu echt een voornaam is, dan wel een […]

Reporting

Door welke bril kijk je naar de ratio’s van je e-mailcampagne?

Real-time en diepgaande analyse is één van de voordelen die e-mail marketing op een speciale plaats zet tussen al het marketing geweld in de commerciële wereld. Het is ook iets wat marketing professionals nachten kan wakker houden… aug 7, 2009Michelle Dassen

Afleverbaarheid, List Building, Tips

Ook een e-maillijst verdient een lenteschoonmaak

Het is goed om regelmatig je e-mailmarketinglijst een goede schoonmaakbeurt te geven. Als je dat niet doet, dan loop je op middellange termijn het risico niet-actieve adressen mee te sleuren. apr 11, 2012Thomas Vangelooven

Content, Design, E-mailmarketing

Maak het je lezer gemakkelijk

We zitten altijd verlekkerd te kijken naar de statistieken van de conversie ratio’s. Daarvoor bedrijven we immers e-marketing. En dan is het verwonderlijk dat we toch weer keer op keer geconfronteerd worden met drempels. apr 25, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,668

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail