Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Strategie, Targeting, Tips

Een e-mail met een driedubbele bodem

E-mailmarketing kan je in vele vormen bedrijven. Van een nieuwsbrief en een commerciële verkoopactie tot een transactionele of een service bericht. Elke vorm is goed om je klant of prospect te bereiken. Maar waarom niet eens wat vormen met elkaar mengen?

flex_driedubbele_bodemDaarom voeren we vandaag een voorbeeld van het hippe Mobile Viking op. Hier worden drie vormen van e-mailsoorten met elkaar vermengd. Om uiteraard een zo hoog mogelijke conversie te bereiken.

Eenvoud siert

1 Het gaat om berichten die richting klanten gaan. Dus heb je niet veel toeters en bellen nodig om te vertellen wie je bent. Hou het gewoon eenvoudig. Plaats het logo centraal, het oog van de lezer zal het herkennen en dadelijk een ‘aha-erlebnis’ ervaren. Lezen is bijna gegarandeerd. En dat is toch de eerste stap op weg naar conversie.

Eerste kruising

2 Hier hebben we de eerste bodem te pakken. Een kruising tussen een service en een transactionele e-mail. Het service bericht vertelt de klant dat zijn communicatie bundel aan het verlopen is. Dat is nuttige info. Want zo zal de surfer niet plots te velde zonder internetverbinding zitten. Hier heeft de klant voor automatische herlading gekozen. Dat is het transactionele gedeelte van de boodschap. Een e-mail die alleen door het versturen omzet met zich meebrengt, wie droomt daar niet van. Mocht er geen automatisme inzitten, wel dan zal het transactionele vervangen worden door een verkoopboodschap met bijhorende knop. Eentje waar allicht snel op geklikt wordt met de bedenking: “Oef, ben er gelukkig op tijd bij”.

Kruisbestuiving

3 Hier hebben we twee keer een dubbele bodem te pakken. Laat ons beginnen met de eerste links. Hier wordt uitgebreid bericht over een partnerschap met een ander e-commerce bedrijf. Daar kopen geeft korting bij de communicatie aanbieder. Je verbindt in je e-mailbericht je eigen merk met dat van een ander. Het merk van de webshop komt nu misschien bij contacten die het nog niet kenden. Anderzijds zal de provider ook vernoemd worden in het e-mail verkeer van webshop. Je versterkt elkaar, maar je profiteert zo van elkaars e-marketinglijst. Hoog tijd om een partner te zoeken waarmee je kan uitwisselen.

Verder bouwen

Aan de rechterzijde zit opnieuw een dubbele bodem. Niet dat er verkocht moet worden. Dat is daarnet gebeurd en provider én klant zitten weer goed voor een maand. Maar waar men nooit genoeg kan aan hebben, dat is gefundeerd contact met de klant. En dus wordt een nieuwe community onder de aandacht gebracht. Als daar een inschrijving uit volgt, is er weer een extra stap gezet voor een sterkere band met de klant. En zijn er opnieuw mogelijkheden gecreëerd om hem per e-mail te benaderen. Die dan natuurlijk weer de nodige dubbele bodems bevatten.

Vertrouwen wekken

4 Hier lijkt de “footer” gewoon de “footer” te zijn. Maar er zit weer een extra boodschap in verborgen. Vermits het e-mailbericht vertelt dat er binnenkort geld van de rekening van de lezer gaat verdwijnen, moet je hem ook vertellen dat je duidelijk weet wie hij is. Daarom worden naam en simkaart nog eens expliciet vermeld. Plus een nooduitgang “ben jij dat niet, contacteer ons…”. Waarbij je dan hopen op de eerlijkheid van de verkeerde ontvanger. Maar waarom zou het mislopen? De lezer is in gedachten al een stap verder in de dubbele bodem. Hij heeft wel zin in een extra experiment…

mei 22, 2015Thomas Vangelooven
Previous storySmartwatches en e-mailmarketing, dat is even aanpassenNext storyIntelligentie in je e-mailstrategie
Home Een e-mail met een driedubbele bodem
8 jaar geleden Strategie, Targeting, Tips387
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Personalisatie, Targeting, Testing, Tips

Uit onze reeks bloopers: ‘TEMPLATE 108 servicedesk, werkt goed bij bestaande klanten’

Bovenstaande titel is niet uit onze eigen pen gevloeid. Wel uit die van een e-marketeer, want dat was de onderwerpregel die we in onze inbox mochten lezen. De afdeling e-marketing had netjes een template klaargezet die de verzender van dienst blindelings de digitale jachtvelden instuurde. okt 29, 2010Michelle Dassen

Cases, Inspiratie!, Tips

Met vijf actieknoppen naar conversie zoeken

Dit pareltje viel in onze inbox. Testaankoop is op zoek naar nieuwe leden. Daarvoor werd e-mail ingezet en werden enkele basiselementen uit de e-mailmarketing net dat tikkeltje anders ingezet. nov 22, 2014Thomas Vangelooven

Content, Strategie, Testing, Tips

Nog eens drie wijze lessen over onderwerpregels

Een goede onderwerpregel maakt het verschil tussen gelezen worden dan wel naar de vuilbak verwezen worden. Daarom kan men aan dit kleine deuropenertje niet genoeg aandacht besteden. Dat de onderwerpregel vooral kort moet zijn – 50 tekens roept men meestal – is geweten. Maar moet je de volle lengte wel gebruiken? jun 18, 2010Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Personalisatie, Tips, Trends

Geef je automation campagnes een persoonlijke touch

Elk goed e-mailmarketingplatform biedt de mogelijkheid om e-mails automatisch te triggeren. Dat is handig om kort op de bal te spelen. Maar zoals steeds, overdaad schaadt. feb 27, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing

Vernieuwd in Flexmail :: Contacten importeren met een vingerknip

Vaak start e-marketing met het importeren van e-mailadressen. En soms wordt een e-mailadres niet één keer, maar verschillende keren aangeboden. En bestanden kunnen vaak een andere herkomst en dus ook een afwijkende structuur hebben. Genoeg stof om een nachtmerrie te voor de e-marketeer te regisseren. sep 17, 2013Thomas Vangelooven

Toerisme Vlaanderen choisit la plate-forme e-mail marketing de Flexmail

Toerisme Vlaanderen fournit des informations touristiques en ligne via le site Internet d’entreprise www.toerismevlaanderen.be, différents médias sociaux (Toerisme Vlaanderen et @toerisme_vla), une lettre d’information électronique et des mailings spécifiques. Pour ces deux derniers canaux, l’agence était à la recherche d’un système de mailing en ligne avec lequel il est possible de rédiger, de composer et […]

E-mailmarketing, Inspiratie!, Trends

Ontvanger triggert e-mailmarketing

Het jaar loopt weer stilaan naar haar einde. Hoewel er op het vlak van e-mailmarketing net omwille van dat jaareinde, nog drukke dagen te wachten staan, sijpelen nu al de eerste trendlijstjes en voorspellingen omtrent de toekomst van e-mailmarketing binnen. We filteren ze op haalbaarheid en zullen de komende weken de opmerkelijkste visies brengen. nov […]

Cases, E-mailmarketing, Wetgeving

Ben jij klaar voor de komst van de GDPR?

Misschien ben je er nog niet mee bezig, of lig je er al een tijdje van wakker: de nieuwe Europese privacy wetgeving treedt in voege in mei 2018. Is jouw strategie klaar voor alle veranderingen? Heb je precies in kaart gebracht aan welke aspecten je moet voldoen? mrt 7, 2017Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail