Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Tips

Een e-mailbericht als aanjager van je e-commerce!

E-marketeers beginnen stilaan te beseffen dat zòmaar e-mails sturen naar prospecten en klanten in grote bulk hoeveelheden eigenlijk langzaam maar zeker zinloos begint te worden. Zelfs al geeft het nog steeds een behoorlijke return. En toch is e-markering, ingezet op de juiste wijze, zinvol!

In de Verenigde Staten van Amerika zou volgens bepaalde studies nog maar 10 procent van dergelijke bulk e-mailberichten gelezen worden. Alleen speelt daar de wet van de grote getallen nog enigszins in het voordeel van de e-marketeer. Maar uiteindelijk moeten we allen steeds meer situationeel en intelligenter gaan e-mailen om de consument tot actie aan te zetten.

Intelligentere webshops

Een webshop is een goede voorbeeld van een marketing instrument waar situatie gebonden e-mail zeer zinvol ingezet kan worden. Zorg er dan ook steeds voor dat in je zo snel mogelijk het e-mailadres van de bezoeker op je webshop te weten komt. Vaste klanten laat je zo snel mogelijk inloggen – het aanbieden van verlanglijstjes, matenlijstjes en kortingen zijn mogelijke triggers – en nieuwe klanten vraag je om een e-mailadres op het ogenblik dat ze bijvoorbeeld iets in het boodschappenmandje willen leggen. Niemand zal op dat ogenblik er aan twijfelen om zijn echte e-mailadres in te vullen, want een zakelijke transactie leeft in het achterhoofd.

Zachte aanjager

Maar wat vaak wel gebeurt is dat de potentiële koper zijn shopping ronde niet afwerkt en de webstek afsluit of uiteindelijk het winkelkarretje niet ‘uit checkt’. Maar geen nood, je hebt immers het e-mailadres van de surfende koper verbonden aan het boodschappenkarretje dat in het winkelpad van de webshop is achtergebleven. Een e-mailtje naar de bezoeker dat het winkelkarretje nog op hem wacht kan soms wonderen verrichten. Maar overdrijf nu ook weer niet in deze nieuwe werkwijze. Een herinnering na 24 en 48 uur is voldoende. Een studie van e-Dialog in 2009 toonde aan dat 46% van de consumenten alsnog tot aankoop overgaan als ze een herinnering per e-mail ontvangen. Een mooi resultaat, denk je niet?

jul 16, 2010Ann Flipkens
Previous storyDeutsche Post neemt inbox in bezitNext storyWees hip, zet een Facebook knop in je e-mail
Home Een e-mailbericht als aanjager van je e-commerce!
10 jaar geleden Tips133
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Strategie

Heb jij al eens gedacht aan levenscyclusmarketing?

Vele marketeers haken af bij het horen van levenscyclusmarketing omdat ze denken dat het te gecompliceerd en tijdrovend is. Maar volgens e-mailmarketingexperts is het omgekeerde net waar. Stel je campagnes slim op en verhoog daarmee je conversieratio.  sep 7, 2011Michelle Dassen

Thema-mailings, Tips

Win het gevecht met de terugkerende vakantieganger

Je kent het fenomeen. Je komt terug van vakantie en je inbox puilt uit van de ongelezen berichten. Je overloopt kritisch de binnengekomen berichten en bent al iets vlotter in het verwijderen van ongelezen e-mails. Wat niet belangrijk lijkt of geen herkenning oproept, gaat meestal onherroepelijk de vuilbak in. Als jij als e-marketeer deze operatie […]

List Building

Opt-in lijsten blijven groeien

Een onderzoek van MarketingSherpa leert dat we ons geen zorgen hoeven te maken over steeds veralgemeende verplichting om alleen nog met opt-in e-mailadressen te werken. Ondanks iedereen de term economische crisis hoort galmen blijken e-marketing lijsten nog steeds spontaan te groeien. dec 3, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Doe eens iets geks met je e-mailmarketing campagne

E-mailmarketing zit in de lift. Dat heb je zeker al gemerkt. Heb je dan ook gezien dat anderen dit ook hebben gemerkt? Daarom is het soms nodig om uit de reeks te springen af en toe je e-mail campagne aan te vullen met, waarom niet, iets geks! feb 12, 2010Thomas Vangelooven

List Building

Ken de lezer van je e-mail

Je moet voorkomen dat de lezer van je e-mail het gevoel krijgt dat hij of zij maar een veld in een database is. Anders zou de relatie eens vroegtijdig kunnen eindigen via de uitschrijf link. Lukraak de naam van de lezer in de e-mail droppen is niet voldoende, de lezer is wel verstandiger dan dat. […]

Cases, Tips

Krabbel even nonchalant op je eigen e-mailbericht

Origineel uit de hoek komen, een boodschap brengen en tegelijkertijd leesbaar zijn. Het is een kunst die e-marketeers zichzelf maar al te graag eigen maken. okt 30, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips, Trends

Geniet van onze speciale paasmenu

Deze onderwerpregel kregen we vanochtend voor de neus bij het uitzuiveren van de inbox. Hij trok wel aandacht, want genieten, daar zijn we altijd voor te vinden en speciale menu’s kunnen niet slecht zijn. Alleen is Pasen ondertussen verleden tijd. apr 3, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Testing, Tips

Nieuws blijft het doen in e-mailmarketing

Het Amerikaanse Mailermailer heeft in 2009 al het e-mailverkeer dat via haar platform passeerde geanalyseerd. Ruim 900 miljoen onderwerplijnen verder filterden ze er de volgende woordenwolk uit. okt 27, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,755

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail