Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Inspiratie!, Tips, Trends

Een e-mailbericht in de vorm van een gekleurde kapstok!

Vaak zijn e-mailberichten in een B2B omgeving serieus opgezet. Vrij vertaald kan je soms gerust het woord saai in de mond nemen. Vandaag presenteren we een voorbeeld dat helemaal niet beantwoordt aan dat stereotiep, zelfs integendeel. Trello is webbased software waarmee je in eigen organisatie persoonlijk, op team niveau en zelfs extern de nodige to-do lijstjes kan delen en toewijzen.
trello_email_users
Dit e-mailbericht werd verstuurd naar bestaande freemium gebruikers, die altijd een duwtje in de rug kunnen gebruiken om naar een betaalde versie over te stappen. Er werd gekozen voor een kleurrijk gebeuren waarbij tips gemengd worden met de aankondiging van nieuwe extensies.

1 De opener van het e-mailbericht is zoals het boekje het tegenwoordig voorschrijft. Eén enkele zin om een de lezer te verleiden in de webbased e-mailclient. Kijk ook even naar de inhoud van die ene zinssnede. Geen verkoopslogan, wel de inhoudstabel van de nieuwsbrief. Het onderwerp dat het meest aanspreekt staat uiteraard – we lezen van links naar rechts – het eerst. Maar als je de e-mail zelf bekijkt, dan staat dit net het laatst. Opdat de lezer tot het einde toe doorscrollt, zal hier het adagio zijn. Het logo zelf is hier eerder minimaal en zelfs neutraal van kleur. Daardoor valt de volgende blok net beter op.

2 Hier wordt onmiddellijk met de deur in huis gevallen. Blokken worden gebruikt om de todo lijstjes op te bouwen. Dus worden blokken centraal gezet. Je kan beter lijstjes bouwen door in te gaan op de aangeboden missie. Een startpunt is alvast gemaakt.

3 Dan volgen er vijf elementen op een rij. Die zijn qua opbouw van de lay-out identiek opgebouwd. Een tekening aan de linker zijde, een titel in het vet om het onderwerp aan te geven en twee regels uitleg om vervolgens te sluiten met een knoert van een Call-to-Action knop. En dit vijf keer na elkaar. Als je het bericht centraal op je scherm zet en dan even een paar meter afstand neemt, dan ziet het er gewoon uit als een bulleted list. En dat leest lekker vlot weg, zelfs al is men niet te aandachtig. Alleen heeft men het hier over vijf items uitgesmeerd. Kort, helder en krachtig met de titels die als kapstokken voor de ogen moeten dienen.

4 Hier is de gimmick van de dag. Als we het dan over blokjes hebben, dan gaan we met dat blokje het speelse element in het e-mailbericht brengen. Maar naast het speels is er uiteraard ook de connotatie met dat Deense blokje. Daar kijkt iedere volwassene toch bijna onnadenkend naar. De aandacht is getrokken. Vermits het patent van de Deense producent is verlopen, kan het zelfs zonder enig juridisch probleem.

5 Het einde van het bericht is in zicht. Je ziet dat het als eerste aangekondigde bericht, het laatste in het rijtje is. De lezer is dus al zoekende naar beneden afgezakt. Het tweede opvallende is het doortrekken van de gimmick. Geen losse stenen meer maar een muur. Een muur van stenen zoals de vijf in het bericht. Want was het je al opgevallen dat die elk een verschillende kleur hebben en terugkomen in de muur. Een muur zoals de to-do lijstjes van Trello, met de gebruiker die aan het bouwen is. Gelukkig is het geen spiegel!

mrt 10, 2016Ann Flipkens
Previous storyE-mail als eerste kanaal, maar contact wil wel kiezen.Next storyE-mailmarketing is terug van nooit weggeweest
Home Een e-mailbericht in de vorm van een gekleurde kapstok!
4 jaar geleden Cases, Inspiratie!, Tips, Trends468
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Tips

Was dit nuttig?

Goede content creëren is in e-mailmarketing een primaire vereiste. Zondig aan dit heilig principe en je zult nooit scoren in de wereld van e-marketing. Maar er is nog een tweede heilig principe. Je moet de juiste content op het juiste moment bij je contact afleveren. mei 22, 2013Thomas Vangelooven

Cases, Content, E-commerce, E-mailmarketing, Strategie

Is deze contentstrategie iets voor jou?

Productomschrijvingen zijn hip. Een korte maar krachtige tekst, die de afbeelding van je producten ondersteunt, moet volstaan om je publiek te overtuigen. Verras eens met een creatieve aanpak.  jun 24, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Flexmail TV, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Targeting, Testing, Tips

Het ideale moment om campagnes te verzenden, mythe of werkelijkheid?

Je hebt je ongetwijfeld al eens afgevraagd wanneer je best jouw campagne zou uitsturen. In deze nieuwe aflevering van Flexmail TV geven we onze visie op de mythe van dinsdag en donderdag prijs. jun 25, 2014Michelle Dassen

Afleverbaarheid, List Building

Krijg je het juiste e-mailadres?

Iedere e-marketeer, die tenminste zijn huiswerk heeft gemaakt, heeft er voor gezorgd dat op de juiste plaats een opt-in inschrijfformulier staat voor zijn of haar digitale nieuwsbrief. Helaas levert dit formulier niet altijd geldige e-mailadressen op… sep 8, 2010Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Testing, Tips

Optimaliseer je verzendfrequentie met deze tips

De e-mailmarketeer moet steeds rekening houden met de correlatie tussen het rendement en de verzendfrequentie.  We weten immers van consumentenstudies dat te veel e-mails versturen, de berichten naar de spamfilter kunnen verwijzen. Een optimale verzendfrequentie kan daarentegen het potentiële rendement gevoelig de hoogte injagen. Deze grafiek die we terugvonden op Email-marketing-reports.com geeft een eenvoudige weergave […]

Design, E-mailmarketing, Tips

Gebruik eens een ☺ in je onderwerpregel

Helaas, je bent niet de enige die met e-mailmarketing aan de slag gaat. Dus is het de kunst om jouw bericht er tussenuit te laten springen. En dat start bij de onderwerpregel. Deze op een pakkende en aantrekkelijke manier dichten is al een kunst. Maar dan zijn er nog mogelijkheden om je boodschap visueel in […]

Strategie

The perfect welcome message (part II)

We already told you in our previous blog post that a new subscription for your mailing list deserves your full attention. At the same time you can launch the first steps of your e-marketing on the fresh email address. We offer you 10 tips on how to achieve the perfect welcome message. The five tips […]

Strategie

9 key elements for every message

The design of a newsletter is always a challenge. You have to create a fun first impression. But at the same time, you need to think about each element that can immediately be seen in the first time someone looks at your email. The newsletter of the British Moo that landed in our inbox, meets […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,675

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail