Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Een geslaagde MasterClass e-mailmarketing

Dinsdag werd de eerste MasterClass e-mailmarketing gehouden. Een dozijn geïnteresseerden luisterden aandachtig naar de talrijke tips en informatie van Jacqueline Mahieux (Flexmail) en Kris Pattyn (Koppa Digitale Media).

Dat e-mailmarketing in de lift zit, is geen nieuws meer. Elke dag worden we geconfronteerd met verschillende mails die we ontvangen of zelf versturen. Tijdens deze MasterClass werd de focus gelegd op het versturen van e-mails en campagnes. Jacqueline Mahieux gaf de nieuwste trends in de wereld van de e-mailmarketing en gebruikte het e-mailplatform van Flexmail om te tonen hoe je op de nieuwste uitdagingen kan ingaan. Al snel kreeg zij vragen uit het publiek over het gebruik van Flexmail en de voordelen hiervan. Hoe kan je efficiënt een campagne versturen? Hoe zit het met anderstalige geadresseerden? Kan ik verjaardagskaarten versturen naar mijn klanten? Nogmaals een teken dat e-mailmarketing leeft en er bewust mee omgegaan wordt.

Kracht

Na de boeiende uiteenzetting van Jacqueline werden de oren gespitst voor het verhaal van Kris Pattyn. Hij benadrukte dat de kracht van het woord erg belangrijk is voor het verzenden van mails. De boodschap die je wil overbrengen moet duidelijk zijn want uiteindelijk beslist de lezer wat hij of zij leest. Aan de hand van enkele praktische tips werd aan het publiek duidelijk gemaakt waarvoor ze moeten opletten en welke trucjes ze best toepassen. Moraal van het verhaal: soms is het inderdaad moeilijk om dingen te omschrijven, maar daar dienen woorden toch voor… Zij moeten hun werk doen en de lezers overtuigen van de boodschap die je te vertellen hebt. Met deze tip in het achterhoofd werd de MasterClass afgesloten. Een geslaagd initiatief met veel boeiende en bruikbare informatie en met veel geïnteresseerden in het vak.

Organisatie

De MasterClass e-mailmarketing wordt georganiseerd door Flexmail in samenwerking met onder meer Koppa, Via Futura en 2 Imagine. Naast het platform dat aan de digitale marketeers aangeboden wordt, is het ook belangrijk om te weten hoe je e-mailmarketing aanpakt. Dat is immers de filosofie van de makers van Flexmail.

De volgende MasterClasses e-mailmarketing gaan door in Link 21 in Herentals van 13 tot 16 uur op 15 december. U kan zich hier inschrijven!

nov 18, 2009Ann Flipkens
Previous storyOntvanger bepaalt de afleverbaarheidNext storyHoe succesvol omgaan met e-mailmarketing?
Home Een geslaagde MasterClass e-mailmarketing
14 jaar geleden Geen categorie234
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Marketing automation, Wetgeving

Ontvang hem hier: E-mail barometer 2016 – 2017 E-mail Barometer 2016 - 2017

E-mail Barometer 2016 – 2017 Wat is er slimmer dan e-mail marketeers aan het woord laten over e-mailmarketing anno 2016-2017? Flexmail interviewde marketeers over hun gebruik van e-mailmarketing en kon op basis hiervan een E-mail Barometer opstellen voor het jaar 2016. Wat zijn hun tips, waar lopen ze tegenop maar vooral wat kan nog beter? […]

Cases, Design, Inspiratie!, Tips, Trends

Eenvoud als nieuwe trend in B2B

Niet alleen de toegang tot de inbox is belangrijk, ook de toegang tot de aandacht van de lezer is al even belangrijk. Er is een nieuwe trend in e-mailmarketing die opkomt. We houden het voortaan gewoon eenvoudig. apr 29, 2015Michelle Dassen

E-mailmarketing, Tips

Plan B bij segmentatie

Segmenteren is de boodschap. Want hoe nauwkeuriger je de contacten uitkiest voor de content die gaat uitsturen, hoe groter de kans op relevantie is. En dat is nog altijd de sleutel tot een succesvolle e-marketing campagne. jan 10, 2014Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid

Het gevecht je e-mail campagne af te leveren

Het afleveren van e-mailberichten wordt van dag tot dag moeilijker. Zeker als het zakelijke contacten betreft. Consumenten, maar ook B2B relaties kijken zelden naar de mappen waarnaar de ongewenste e-mail afgevoerd wordt. Meestal wordt ze eenvoudig met één klik volledig en blindelings geleegd. jun 18, 2009Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Testing

Nederlandstalig woordgebruik in e-mail onderwerpregels

De bijdrage die gisteren op deze blog verscheen bracht ons op een ideetje. Wat als we die woordenwolk eens loslaten op de campagnes die via Flexmail verstuurd werden? okt 9, 2009Michelle Dassen

Content, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

12 inhoudselementen om in je e-marketing plan te verwerken

Een goed e-mailmarketing bericht of blogartikel ontstaat niet door toeval. Wel door een goede planning met een gevarieerd aanbod aan content. Maar naast inhoud, is ook de vorm belangrijk. Content kan je op allerlei manieren presenteren. We zetten graag ter inspiratie van je e-marketing kalender van volgend jaar enkele minder voor de hand liggende vormen […]

Cases, Tips

Graaf eens in je blacklist

Correcte e-mailmarketing houdt rekening met het contact. Als die wil aangeven geen e-mail meer te willen ontvangen, dan is er de uitschrijflink met eventueel bijhorende blacklist. okt 16, 2013Michelle Dassen

Content, E-mailmarketing, Strategie

Een goede landingspagina vergt een goed recept!

Het is niet moeilijk om over de juiste e-marketing instrumenten te beschikken. Advertentie platformen van het type ‘betaal per klik’ en e-mail platformen hebben uiteindelijk maar één doel: actie genereren bij de prospecten en de klanten. Doorklikken naar schitterende aanbiedingen, aanvullende informatie op de website of een landingspagina om er maar enkele te noemen. jan […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail