Dinsdag werd de eerste MasterClass e-mailmarketing gehouden. Een dozijn geïnteresseerden luisterden aandachtig naar de talrijke tips en informatie van Jacqueline Mahieux (Flexmail) en Kris Pattyn (Koppa Digitale Media).
Dat e-mailmarketing in de lift zit, is geen nieuws meer. Elke dag worden we geconfronteerd met verschillende mails die we ontvangen of zelf versturen. Tijdens deze MasterClass werd de focus gelegd op het versturen van e-mails en campagnes. Jacqueline Mahieux gaf de nieuwste trends in de wereld van de e-mailmarketing en gebruikte het e-mailplatform van Flexmail om te tonen hoe je op de nieuwste uitdagingen kan ingaan. Al snel kreeg zij vragen uit het publiek over het gebruik van Flexmail en de voordelen hiervan. Hoe kan je efficiënt een campagne versturen? Hoe zit het met anderstalige geadresseerden? Kan ik verjaardagskaarten versturen naar mijn klanten? Nogmaals een teken dat e-mailmarketing leeft en er bewust mee omgegaan wordt.
Kracht
Na de boeiende uiteenzetting van Jacqueline werden de oren gespitst voor het verhaal van Kris Pattyn. Hij benadrukte dat de kracht van het woord erg belangrijk is voor het verzenden van mails. De boodschap die je wil overbrengen moet duidelijk zijn want uiteindelijk beslist de lezer wat hij of zij leest. Aan de hand van enkele praktische tips werd aan het publiek duidelijk gemaakt waarvoor ze moeten opletten en welke trucjes ze best toepassen. Moraal van het verhaal: soms is het inderdaad moeilijk om dingen te omschrijven, maar daar dienen woorden toch voor… Zij moeten hun werk doen en de lezers overtuigen van de boodschap die je te vertellen hebt. Met deze tip in het achterhoofd werd de MasterClass afgesloten. Een geslaagd initiatief met veel boeiende en bruikbare informatie en met veel geïnteresseerden in het vak.
Organisatie
De MasterClass e-mailmarketing wordt georganiseerd door Flexmail in samenwerking met onder meer Koppa, Via Futura en 2 Imagine. Naast het platform dat aan de digitale marketeers aangeboden wordt, is het ook belangrijk om te weten hoe je e-mailmarketing aanpakt. Dat is immers de filosofie van de makers van Flexmail.
De volgende MasterClasses e-mailmarketing gaan door in Link 21 in Herentals van 13 tot 16 uur op 15 december. U kan zich hier inschrijven!