Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid

Een goed jaar, dat hebben we nodig!

‘Fijne Feestdagen en een Gelukkig Nieuwjaar’ is momenteel het meest gebruikte onderwerp bij e-mailberichten die in de inbox binnenstromen. Niet alleen bedrijven, maar ook particulieren hebben zich op deze trend gestort.

Het fenomeen haalde de voorbije dagen verschillende keren de media. E-mail marketing als onderwerp in het journaal is het mooiste wat ons vakgebied kan overkomen. En het brengt duidelijk mensen op ideeën. Niet alleen de bedrijven, maar ook de particulieren grijpen massaal naar e-mail als het geprefereerde kanaal om kerstwensen over te brengen.

Groei

Volgens de CEO van cybercartes.com telt de Belgische markt van digitale wensen verzenders ongeveer 1,5 miljoen gebruikers. Het aantal bedrijven en particulieren die hun wensen enkel nog digitaal versturen is, volgens onze zegsman, in minder dan een jaar gestegen van 9 procent tot 23 procent. Vooral het snel en efficiënt personaliseren van de nieuwjaarswensen blijkt in de smaak te vallen van de nieuwe gebruikers.

Differentiëren

Dat personaliseren is natuurlijk één van de sterke punten van e-mail marketing. De boodschap kan aangevuld worden met de naam van de geadresseerde. En je zou zelfs nog een stapje verder kunnen gaan. Heeft u er al aan gedacht om de achtergrond van je bericht te differentiëren in functie van de door de klant aangekochte producten?

Multi-media

Maar ook de krachtige multimedia hebben hun plek verworven in de digitale kerstwensen die per e-mail op de prospecten afgevuurd worden. Begeleidende muziek, een promotioneel filmpje tot zelfs een mp3 waar de verzender met zijn eigen stem luidop de geadresseerde toespreekt… het gevaar van al deze toeters en bellen is natuurlijk dat de ontvanger van de wensen de e-mailberichten met gelukkig nieuwjaar in de onderwerpregel al snel als spam gaat behandelen.

Spam, spam, …

Want wat had u anders verwacht? De hoeveelheid spam rondom de feestdagen is namelijk ook op een recordhoogte. Valse e-cards en gemanipuleerde e-cardwebsites schuiven naadloos tussen de echte wensen. Een onoplettende lezer zou zo zonder het te weten een virus of een Trojaans paard binnenhalen. En dan laten de we mogelijkheid van een botnet die even je pc overneemt buiten beschouwing. Deze misbruikers zouden natuurlijk het groeiende succes van de e-mail als wenskaart behoorlijk kunnen afknotten.

Origineel

Niets is zo vervelend als je één van je relaties aanspreekt over de originaliteit van je bericht, terwijl de ontvanger deze nooit gezien heeft. Omdat de spamfilter iets te hard haar best heeft gedaan of omdat hij zelf korte metten heeft gemaakt met de toevloed aan e-mail berichten die hij na een weekje vakantie op kantoor in de inbox vond. Misschien moet je wat origineler uit de hoek komen met je onderwerpregel om dit fenomeen te voorkomen? Wij hebben in de titel alvast ons best gedaan.

dec 30, 2009Thomas Vangelooven
Previous storyWat denkt de jeugd over de toekomst van e-mail?Next storyE-mailmarketing in 2020
Home Een goed jaar, dat hebben we nodig!
13 jaar geleden Afleverbaarheid579
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Events, Strategie, Tips, Trends

Advanced Email Conference Recap: AI, doorgedreven personalisatie en e-mail geeks

Op 16 november trok ik naar de Advanced Email Conference in hartje Londen. Mijn verwachtingen: nieuwe sprekers ontdekken, inspiratie opdoen en zien welke topics leven in het email landschap in de UK. Geïnteresseerd? Kritische noten, zelfreflectie en nieuwe leermomenten coming your way! Email geeks Eerste indruk van het publiek? Positief ingestelde marketeers die hun communicatie […]

Directe verkoop door integratie e-mail en sociale media?

Onze vorige bijdrage stond nog maar net op de blog en daar viel een recent onderzoek van eROI binnen. En daar stonden cijfers in om van te duizelen. Volgens e-Dialog gebruikt 97 procent van de Amerikaanse huishoudens e-mail. Daarvan is volgens Nielsen er ruim 75 procent actief bezig op een sociaal netwerk. Weliswaar allemaal cijfers […]

E-mailmarketing, Social media

Gebruik jij al sociale mediareacties in je e-mail?

Neen? Dan kan je daar best eens mee beginnen. Alle conversaties waarin je bedrijf vermeld wordt, zijn goed om je abonnees aan te tonen dat je opvalt binnen het gigantisch sociale medianetwerk.  jun 17, 2011Ann Flipkens

Geen onderdeel van een categorie

Stuur een factuur met een sterke CTA

De digitalisering is niet te stuiten. Voor de papieren factuur lijken de dagen stilaan geteld te zijn. Zeker in een B2B omgeving wordt een factuur steeds vaker als een pdf per e-mail verstuurd. We zien dat ook aan onze eigen in-box. De ene keer is dat een zo goed als leeg bericht met een bijlage. […]

Trends, Wetgeving

E-mail, veiligheid en privacy…

Er is zoiets als het briefgeheim. De post mag nooit je brieven openen en daar in snuffelen. De overheid overigens ook niet, tenminste niet zonder een gerechtelijk bevel. En daar zijn we redelijk gerust over. mrt 22, 2014Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Targeting, Tips

Hoe vaak is te vaak?

Wat is de beste frequentie? Hoe vaak moet je een e-mail zenden naar je contact vooraleer het te vaak is? Een juist antwoord op deze vraag bestaat niet. Helaas varieert dit van bericht tot bericht en van product tot product. Maar voor de beginners in het vak willen we graag nog eens enkele vuistregels meegeven. […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips

Kan je ‘gratis’ en ‘free’ toch riskeren in je bericht?

Spamfilters kunnen soms het leven van een e-marketeer lastig maken. Bepaalde woorden scoren negatiever dan andere als deze filters hun werk doen. Dat ‘viagra’ per definitie als verdacht wordt aangemerkt, daar zal niemand bezwaar tegen hebben. okt 26, 2012Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, GDPR, Privacy, Wetgeving

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

Disclaimer:  Dit artikel kan niet beschouwd worden als juridisch advies voor je bedrijf in het klaarmaken voor EU data privacy wetgeving zoals de GDPR. Wat het wel geeft is achtergrondinformatie om je de GDPR- wetgeving beter te doen begrijpen. Deze juridische informatie is niet hetzelfde als juridisch advies. We raden aan om een advocaat onder […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail