Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid

Een goed jaar, dat hebben we nodig!

‘Fijne Feestdagen en een Gelukkig Nieuwjaar’ is momenteel het meest gebruikte onderwerp bij e-mailberichten die in de inbox binnenstromen. Niet alleen bedrijven, maar ook particulieren hebben zich op deze trend gestort.

Het fenomeen haalde de voorbije dagen verschillende keren de media. E-mail marketing als onderwerp in het journaal is het mooiste wat ons vakgebied kan overkomen. En het brengt duidelijk mensen op ideeën. Niet alleen de bedrijven, maar ook de particulieren grijpen massaal naar e-mail als het geprefereerde kanaal om kerstwensen over te brengen.

Groei

Volgens de CEO van cybercartes.com telt de Belgische markt van digitale wensen verzenders ongeveer 1,5 miljoen gebruikers. Het aantal bedrijven en particulieren die hun wensen enkel nog digitaal versturen is, volgens onze zegsman, in minder dan een jaar gestegen van 9 procent tot 23 procent. Vooral het snel en efficiënt personaliseren van de nieuwjaarswensen blijkt in de smaak te vallen van de nieuwe gebruikers.

Differentiëren

Dat personaliseren is natuurlijk één van de sterke punten van e-mail marketing. De boodschap kan aangevuld worden met de naam van de geadresseerde. En je zou zelfs nog een stapje verder kunnen gaan. Heeft u er al aan gedacht om de achtergrond van je bericht te differentiëren in functie van de door de klant aangekochte producten?

Multi-media

Maar ook de krachtige multimedia hebben hun plek verworven in de digitale kerstwensen die per e-mail op de prospecten afgevuurd worden. Begeleidende muziek, een promotioneel filmpje tot zelfs een mp3 waar de verzender met zijn eigen stem luidop de geadresseerde toespreekt… het gevaar van al deze toeters en bellen is natuurlijk dat de ontvanger van de wensen de e-mailberichten met gelukkig nieuwjaar in de onderwerpregel al snel als spam gaat behandelen.

Spam, spam, …

Want wat had u anders verwacht? De hoeveelheid spam rondom de feestdagen is namelijk ook op een recordhoogte. Valse e-cards en gemanipuleerde e-cardwebsites schuiven naadloos tussen de echte wensen. Een onoplettende lezer zou zo zonder het te weten een virus of een Trojaans paard binnenhalen. En dan laten de we mogelijkheid van een botnet die even je pc overneemt buiten beschouwing. Deze misbruikers zouden natuurlijk het groeiende succes van de e-mail als wenskaart behoorlijk kunnen afknotten.

Origineel

Niets is zo vervelend als je één van je relaties aanspreekt over de originaliteit van je bericht, terwijl de ontvanger deze nooit gezien heeft. Omdat de spamfilter iets te hard haar best heeft gedaan of omdat hij zelf korte metten heeft gemaakt met de toevloed aan e-mail berichten die hij na een weekje vakantie op kantoor in de inbox vond. Misschien moet je wat origineler uit de hoek komen met je onderwerpregel om dit fenomeen te voorkomen? Wij hebben in de titel alvast ons best gedaan.

dec 30, 2009Thomas Vangelooven
Previous storyWat denkt de jeugd over de toekomst van e-mail?Next storyE-mailmarketing in 2020
Home Een goed jaar, dat hebben we nodig!
11 jaar geleden Afleverbaarheid346
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Mobile, Strategie, Tips, Trends

Maak je e-mail smartphone-vriendelijk met deze tips

E-mail is de meest gebruikte applicatie van smartphone- en iPhone-gebruikers. Dat betekent dat er veel kans bestaat dat jouw e-mail op een mobiele telefoon gelezen wordt. Het belang van een ‘smartphone-vriendelijk’ e-mailontwerp wordt daarmee onderstreept.  nov 25, 2011Michelle Dassen

Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing, Personalisatie, Targeting

Open de gate naar de inbox van je doelgroep

We spenderen zoveel tijd om ieder klein detail van onze campagne op punt te krijgen. We willen sprekende beelden en we malen uren over dat ene lettertype, bijpassende kleuren en de juiste hoeveelheid witruimte. We steken zoveel bloed, zweet en tranen in onze e-mails. En dan is er natuurlijk niets meer hartverscheurend dan erachter te […]

E-mailmarketing, Testing, Tips

Nieuws blijft het doen in e-mailmarketing

Het Amerikaanse Mailermailer heeft in 2009 al het e-mailverkeer dat via haar platform passeerde geanalyseerd. Ruim 900 miljoen onderwerplijnen verder filterden ze er de volgende woordenwolk uit. okt 27, 2010Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Targeting

Verstuur jij al gesegmenteerde e-mails?

Je bent vast al eens de grootschalige marketingcampagne van Proximus tegengekomen. Op affiches en radiospots wordt de Belgische bevolking met de voornaam aangesproken. Het werkt, want ook jij kijkt om als je je naam hoort of ziet staan. jun 10, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Targeting, Tips

Schrijf je soms een abonnee in lange winterslaap uit?

Wij houden graag onze e-marketinglijsten zo gevuld mogelijk. Ieder e-mailadres is een extra kans op conversie. Maar soms moeten we toch tegen onze natuur ingaan en zelf een adres uitschrijven. We zetten even enkele argumenten op een rijtje… jan 16, 2013Michelle Dassen

List Building

Het beste recept voor een goede opt-in is kiss!

Een onderzoek van de Nielsen Norman Group wees uit dat gebruikers soms onverwacht veel moeilijkheden ondervinden bij het inschrijven en het uitschrijven voor nieuwsbrieven. Bij het inschrijven slaagt 81% van de gebruikers in dit onderzoek er in om deze taak tot een goed einde te brengen. Uitschrijven lukt beter, 91 procent lukt er in. okt […]

Content

Wees kort en bondig in je e-mail

Laat de lezers van je e-mailberichten niet zoeken tussen een zondvloed aan woorden naar je werkelijke boodschap. Je moet een evenwicht zien te vinden tussen relevante inhoud en de kunst van de beknoptheid. aug 28, 2009Ann Flipkens

E-mail wordt in de toekomst allicht minder goedkoop

Het versturen van e-mails vinden we bijna even normaal als ademen. Net zoals we het gevoel hebben dat we voor de lucht die we inademen niet moeten betalen, hebben we allen het gratis gevoel als we e-mail in grote aantallen versturen. Daar zou in de toekomst wel eens verandering in kunnen komen. aug 12, 2009Ann […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,659

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail