Het is niet moeilijk om over de juiste e-marketing instrumenten te beschikken. Advertentie platformen van het type ‘betaal per klik’ en e-mail platformen hebben uiteindelijk maar één doel: actie genereren bij de prospecten en de klanten. Doorklikken naar schitterende aanbiedingen, aanvullende informatie op de website of een landingspagina om er maar enkele te noemen.
Landingspagina’s kunnen een veel specifiekere lead genereren dan je prospecten plompweg op je webstek te laten vallen. Specifieke info en aanbiedingen die speciaal bedoeld zijn voor de prospecten van je e-mail actie genereren steeds de hoogste ROI. En welke ingrediënten heb je dan nodig om een goede landingspagina te koken? We zetten de voornaamste even op een rijtje.
Bied iets waardevol
Als klanten of prospecten doorklikken, dan moeten ze ook het gevoel hebben dat het de moeite waard was. Wat zijn je unieke voordelen? Wat kan je de (toekomstige) klant bieden om een terugverdien effect te bezorgen? Zorg voor een aantrekkelijk voorstel.
Wees relevant
Dat is immers de sleutel tot succesvol verkopen. Maak daarom de landingspagina persoonlijk en aangepast aan de lezer. Je weet immers perfect wie komt kijken. Dat kan de doorklik in het e-mail bericht vertellen. Maak maximaal gebruik van deze mogelijkheid. Niet alleen naar productkeuze, maar ook naar service element. Misschien het bestelformulier al vooraf invullen? Of heb jij nog nooit achter een klantennummer moeten zoeken?
Houd de boodschap eenvoudig
Tegenwoordig zijn webgebruikers niet alleen druk in de weer, maar ze hebben ook een sceptische en goed geïnformeerde ingesteldheid. Sober en stijlvol communiceren is nog steeds de beste manier.
Bewijs uw gelijk
Laat anderen vertellen over uw oplossingen, producten, diensten en service. Dat is nog steeds de beste reclame. Met een enkele quote kom je er niet. De sceptische lezer weet je wel! Alleen kan je in een e-mailbericht geen lange getuigenissen of uitgebreide cases een plek laten vinden. Laat daar nu een landingspagina de perfecte plek voor zijn!
Stel een actie voor
Met een landingspagina kan je ook een klant aanzetten tot actie. Stel hem er eentje voor. Een kortingsbon om af te drukken, een inschrijving voor een nieuwsbrief of een witboek om te lezen zijn slechts enkele voorbeelden. Je weet niet hoe gek lezers op die dingen zijn.