Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

Een herstart in een e-mail gegoten

Teeville is een bedrijfje dat reeds lang bestaat. Maar het was tot vandaag de garagebox nog niet ontgroeid. Vandaag hebben ze echter een paar stappen in de groeicurve gezet. En dat wordt in de verf gezet met een e-mailcampagne…

teeville1 Het logo over de volle breedte, we kunnen het niet genoeg benadrukken, is nog steeds de beste opener. Het creëert herkenbaarheid, het zorgt op middellange termijn dat alleen al de contouren voldoende zijn om de geadresseerde te laten weten dat er weer leuk nieuws van je in de inbox steekt. Helaas merken we nog te vaak dat op dat men het logo verkleint, verstopt, van kleur verandert of zelfs gewoon achterwege laat.

Het bericht is opgebouwd uit drie grote blokken. Ook hier scoort dit voorbeeld goed. Onderzoek heeft uitgewezen dat drie boodschappen zowat het maximum is waar je op kan rekenen dat ze gelezen worden. Let ook op de uniformiteit. Een afbeelding die relevant is, een titel die correct en concreet omschrijft waarover de paragraaf gaat, een tekst waarbij er veel gewerkt wordt met bullets en indien nodig een heldere Call-to-Action. In de afbeelding zelf zit ook een boodschap. Een leuke gimmick voor de aandachtige lezer.

2 Het bedrijf is bezig met een crowd-funding om de groei te bekostigen. Dus wordt deze boodschap sterk in de verf gezet met een uitdaging. Tegenwoordig zie je dergelijke uitdagingen vaker passeren of de sociale media. Bij x likes of vrienden doen we dit of dat. Het idee gewoon transformeren naar een e-mail is origineel: “Bij 125 procent funding verloten we een workshop.” Bovendien is de tekst van de paragraaf er echt op gericht om de lezer te laten klikken. De laatste opsomming van de mogelijkheden is al een vorm van upselling, zelfs nog maar voor de CTA-button is ingedrukt.

3 De echte CTA volgt uiteraard na het verkooppraatje. Hier is er speciaal voor de knop nog een extra zin toegevoegd. Eentje waarin gewezen wordt op de te klikken button, maar met nog een knipoog naar de lezer: “je zal er geen spijt van hebben :).” De knop zelf is groot, verschilt van kleur ten overstaande van de omgeving. Ook de boodschap “klik hier” lijkt misschien overbodig, maar ook hier heeft onderzoek uitgewezen dat dergelijke vormen van aansporing ook daadwerkelijk tot actie zetten.

4 Deze paragraaf is er eerder eentje van technische aard. Het gaat over een heropstart, dus de adreslijst is niet eentje die puur op basis van een opt-in is ontstaan. Dus worden verwonderde lezers even bij gebriefd. Over hoe ze in de lijst zijn terechtgekomen, wat de relatie is en de oude firma en projectnaam als rechtvaardiging dat men in deze lijst is terechtgekomen. Met uiteraard even verder de mogelijkheid om uit te schrijven. Maar wie nu niet weet dat er een nieuw t-shirt concept in de markt is gestapt, die zal het nooit weten!

apr 29, 2016Melanie Schaekers
Previous storyVerkoop in winkel, startpunt van een e-mail scenarioNext storyStuur een kat een e-mail in 4 stappen
Home Een herstart in een e-mail gegoten
4 jaar geleden Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips157
Melanie Schaekers
Website
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Targeting, Tips

Een clubbericht is net dat tikkeltje exclusiever!

Nespresso is gekend voor haar specifieke koffiecapsules. Ze zijn als eerste in die markt tegelijkertijd ook een tikkeltje exclusief. Herbevoorrading gebeurt dan ook in de meeste gevallen via e-commerce. Het perfecte biotoop voor e-mailmarketing. apr 17, 2015Thomas Vangelooven

Content, Design, E-commerce, E-mailmarketing

Genereer trafiek naar je webshop met een duidelijke boodschap (deel 2)

In de vorige blogpost gaven we mee wat je vooral NIET mag doen in een e-mailcampagne. Om een helder beeld te scheppen van hoe een goede campagne er wel uitziet, heeft Flexmail een best practice opgediept. Ontdek hier wat gouden raad. mrt 31, 2011Ann Flipkens

Content, List Building

E-mail als start van een gesprek

Automatisch gegenereerde e-mails krijgen vaak als afzender een e-mailadres mee in de vorm van ‘noreply@xyz.com’. Reageren wordt blijkbaar soms niet op prijs gesteld. jul 17, 2009Ann Flipkens

Geen onderdeel van een categorie

Flexmail behaalt zilver voor de Best performing Belgian tool Award

Op 26 november 2015 werd Flexmail tijdens de Digital Marketing Awards bekroond met zilver in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak en service stonden hierbij centraal. nov 30, 2015Michelle Dassen

Design, E-mailmarketing, Flexmail TV, Hoe begin je met e-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

Hoe haal je het beste uit je inschrijfformulier?

Krijg jij niet genoeg inschrijvingen via je inschrijfformulier? Veel e-mailmarketeers worstelen met hetzelfde probleem. In deze aflevering van Flexmail TV delen we onze drie beste tips om het beste uit je inschrijfformulier te halen. apr 23, 2014Michelle Dassen

Cases, Inspiratie!

Vraag even je lezer wat hij er van vindt…

Originele e-mailberichten trekken steeds onze aandacht. Vooral als er nieuwe ideeën in verwerkt zitten. We delen ze graag met onze gebruikers. In dit bericht van de Nederlandse postbezorger Sandd wordt vooral gefocust op  service als uniek verkoopargument. mrt 12, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Inspiratie!, Social media, Trends

Drop eens wat sociale media in de inbox

E-mailmarketing en sociale media, dat is een dunne lijn om te bewandelen. Hoe vaak ga je in een e-mail bericht hier de nadruk op leggen? Duo doet het even grondig. In één van de opvolging berichten na inschrijving op hun e-marketing lijst, brengen ze de nieuwe contacten ook ineens de sociale kanalen onder de aandacht. […]

E-mailmarketing, Tips, Trends

Lezers veranderen in het lezen

De tijd dat je zeker was dat je e-mailbericht zittend voor een computerscherm wordt gelezen, is al even voorbij. Dat betekent ook dat je als verzender op een andere manier moet inbeelden hoe je contact je boodschap consumeert. jan 23, 2013Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,658

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail