Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

Een herstart in een e-mail gegoten

Teeville is een bedrijfje dat reeds lang bestaat. Maar het was tot vandaag de garagebox nog niet ontgroeid. Vandaag hebben ze echter een paar stappen in de groeicurve gezet. En dat wordt in de verf gezet met een e-mailcampagne…

teeville1 Het logo over de volle breedte, we kunnen het niet genoeg benadrukken, is nog steeds de beste opener. Het creëert herkenbaarheid, het zorgt op middellange termijn dat alleen al de contouren voldoende zijn om de geadresseerde te laten weten dat er weer leuk nieuws van je in de inbox steekt. Helaas merken we nog te vaak dat op dat men het logo verkleint, verstopt, van kleur verandert of zelfs gewoon achterwege laat.

Het bericht is opgebouwd uit drie grote blokken. Ook hier scoort dit voorbeeld goed. Onderzoek heeft uitgewezen dat drie boodschappen zowat het maximum is waar je op kan rekenen dat ze gelezen worden. Let ook op de uniformiteit. Een afbeelding die relevant is, een titel die correct en concreet omschrijft waarover de paragraaf gaat, een tekst waarbij er veel gewerkt wordt met bullets en indien nodig een heldere Call-to-Action. In de afbeelding zelf zit ook een boodschap. Een leuke gimmick voor de aandachtige lezer.

2 Het bedrijf is bezig met een crowd-funding om de groei te bekostigen. Dus wordt deze boodschap sterk in de verf gezet met een uitdaging. Tegenwoordig zie je dergelijke uitdagingen vaker passeren of de sociale media. Bij x likes of vrienden doen we dit of dat. Het idee gewoon transformeren naar een e-mail is origineel: “Bij 125 procent funding verloten we een workshop.” Bovendien is de tekst van de paragraaf er echt op gericht om de lezer te laten klikken. De laatste opsomming van de mogelijkheden is al een vorm van upselling, zelfs nog maar voor de CTA-button is ingedrukt.

3 De echte CTA volgt uiteraard na het verkooppraatje. Hier is er speciaal voor de knop nog een extra zin toegevoegd. Eentje waarin gewezen wordt op de te klikken button, maar met nog een knipoog naar de lezer: “je zal er geen spijt van hebben :).” De knop zelf is groot, verschilt van kleur ten overstaande van de omgeving. Ook de boodschap “klik hier” lijkt misschien overbodig, maar ook hier heeft onderzoek uitgewezen dat dergelijke vormen van aansporing ook daadwerkelijk tot actie zetten.

4 Deze paragraaf is er eerder eentje van technische aard. Het gaat over een heropstart, dus de adreslijst is niet eentje die puur op basis van een opt-in is ontstaan. Dus worden verwonderde lezers even bij gebriefd. Over hoe ze in de lijst zijn terechtgekomen, wat de relatie is en de oude firma en projectnaam als rechtvaardiging dat men in deze lijst is terechtgekomen. Met uiteraard even verder de mogelijkheid om uit te schrijven. Maar wie nu niet weet dat er een nieuw t-shirt concept in de markt is gestapt, die zal het nooit weten!

apr 29, 2016Melanie Schaekers
Previous storyVerkoop in winkel, startpunt van een e-mail scenarioNext storyStuur een kat een e-mail in 4 stappen
Home Een herstart in een e-mail gegoten
6 jaar geleden Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips209
Melanie Schaekers
Website
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Wetgeving

Aangetekende e-mail wordt wet

Het heeft even geduurd, maar de Kamercommissie Bedrijfsleven heeft eindelijk een wetsvoorstel goedgekeurd dat elektronische aangetekende zendingen mogelijk maakt. okt 23, 2013Ann Flipkens

Cases, Content, E-commerce, E-mailmarketing, Strategie

Is deze contentstrategie iets voor jou?

Productomschrijvingen zijn hip. Een korte maar krachtige tekst, die de afbeelding van je producten ondersteunt, moet volstaan om je publiek te overtuigen. Verras eens met een creatieve aanpak.  jun 24, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

E-mail blijft de basis van e-marketing!

Mathieu Blaine, CMO van het Amerikaanse Lyris zet enkele trends die hij ziet doorbreken in 2010 op een rijtje. Voor kenners niet verwonderlijk,maar e-mail en een sterke analyse van haar performance vormen voor hem nog steeds de basis. jan 4, 2010Michelle Dassen

“E-mailloze dag”

De laatste vrijdag van november wordt gepromoot als een dag waar we even de e-mail uit ons leven sluiten. De datum is symbolisch maar sluit aan bij het moment waarop het eerste e-mailbericht verstuurd werd. Ray Tomlinson, programmeur bij het Amerikaanse softwarebedrijf BNN gebruikte voor de eerste keer een @ ergens in november of december […]

E-mailmarketing, Tips

Nog drie tips om de concurrentie een stap voor te zijn

Vele bedrijven hebben hun weg gevonden naar e-mailmarketing. Nieuwsbrieven zijn dan ook niets nieuws onder de zon. Om het engagement van de abonnee te verhogen, samen met je open- en doorklikratio, kan het geen kwaad om jouw e-mailcampagne te onderscheiden van de rest. Lees hier hoe je dat kan doen. aug 12, 2011Michelle Dassen

Content, Tips

Twee denkstappen voor je een e-mail schrijft!

Een e-mailbericht moet je echt afstemmen op de ontvanger. Daar ligt het geheim van een goede conversie. De ontvanger aan het lezen krijgen is de eerste stap. Maar de ontvanger laten lezen wat hij wil lezen, dat is de kunst! sep 28, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building

Keer je salesteam binnenste buiten!

Een gedreven e-marketeer, die heeft één grote passie: de eeuwigdurende jacht naar goede e-mailadressen. Een correct opt-in formulier is natuurlijk de basis. Maar dat is natuurlijk niet de enige zaligmakende methode. Er is nog je salesteam! jun 29, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Gebruik echte mensen in je e-mail

Als je door het televisie aanbod zapt, dan is de kans groot dat je binnen de 2 seconden door hebt dat wat voor je neus afspeelt reclame is. Waarom? De cognitieve herkenning van te afgeborstelde mensen en steeds weerkerende beelden die de realiteit mooier maken, laten in het onderbewuste een belletje rinkelen. okt 19, 2012Thomas […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail