Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content

Een inschrijver in een e-marketing lijst rekent ook op een ROI

Klanten willen meer terug krijgen van e-mail marketeers dan dat tot nu de gewoonte is. Prospecten willen voordelen in ruil voor hun e-mailadres.

En misschien verdienen ze dat ook wel. Ze geven immers iets kostbaar aan de digitale marketeer, namelijk hun gerichte aandacht voor zijn boodschap. Misschien wordt het tijd om iets terug te geven?

Onderzoek

Een consumenten media onderzoek uitgevoerd in het laatste trimester van 2008 door MarketingSherpa toonde aan dat lezers best ‘in’ zijn voor de nodige voordelen. En vermits e-mail marketeers er op uit zijn zoveel mogelijk e-mail kwaliteitsadressen in een opt-in lijst te krijgen, is het misschien goed om de resultaten van deze enquête even van dicht bij te bekijken.

Garantie

De hoogst scorende tegenprestatie van een inschrijver in je e-mail lijst is – raar, maar waar – de goedkoopste belofte die je kan maken. Ruim 43% van de toekomstige lezers willen de absolute garantie dat hun e-mail adres niet doorgegeven wordt aan andere commerciële lijsten. Laat die kleine lettertjes dus maar snel achterwege.

Mogelijkheden

Twee aspecten behelzen mogelijkheden die prospecten wensen om hun inschrijving te beheren. De optie om de frequentie van de ontvangst van de informatie te wijzigen is de wens van 27 % van de ondervraagde doelgroep. En 25% zou graag ook over mogelijkheden beschikken om de inhoud aan te passen.

Exclusief

Wie inschrijft op een nieuwsbrief, die verwacht ook exclusieve voordelen. Van de ondervraagden liet 32 % weten dat ze het, als inschrijvers, evident vinden van speciale tarieven te mogen genieten als ze over gaan tot een aankoop. Anderen (22%) verwachten dan weer als ingeschreven gegarandeerd de premiere te krijgen van de nieuwe producten en diensten.

Programma

In Amerika lopen de marketeers zoals gewoonlijk een paar stappen voor op het Europese vasteland. Daar zijn al enkele digitale marketeers die een echt voordelen programma op maat van inschrijvers op een nieuwsbrief hebben opgezet, net zoals de klantenkaart van een winkel. Met één enkel verschil. Ze hebben nog niets gekocht, alleen hun e-mail adres afgegeven. Van een ROI gesproken!

jul 13, 2009Michelle Dassen
Previous storyReclamefolder via e-mailNext storyZwitsere post levert briefwisseling af per e-mail
Home Een inschrijver in een e-marketing lijst rekent ook op een ROI
14 jaar geleden Content171
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building

Het beste recept voor een goede opt-in is kiss!

Een onderzoek van de Nielsen Norman Group wees uit dat gebruikers soms onverwacht veel moeilijkheden ondervinden bij het inschrijven en het uitschrijven voor nieuwsbrieven. Bij het inschrijven slaagt 81% van de gebruikers in dit onderzoek er in om deze taak tot een goed einde te brengen. Uitschrijven lukt beter, 91 procent lukt er in. okt […]

Design, Hoe begin je met e-mailmarketing, Tips

Zoek de drie verschillen, met en zonder afbeeldingen!

Het is een bekend fenomeen. Bij heel wat e-mailclients staan de afbeeldingen standaard op uit. Met de alt-tag kan je altijd één en ander recht zetten. Maar het blijft behelpen. Daarom willen we je dit voorbeeld van de befaamd e-marketeers van moo.com niet onthouden. jul 12, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Integraties

Flexmail synchroniseert met Piesync

Flexmail gaat een samenwerking aan met Piesync. Vanaf nu kan je al je favoriete cloud applicaties synchroniseren met Flexmail via Piesync. Denk hierbij aan je contactlijsten binnen iCloud en Google Contacts, maar ook uitgebreide CRM-connecties zoals Teamleader en Salesforce. Over PieSync PieSync integreert je contacten in twee richtingen en in realtime tussen jouw favoriete cloud-apps. […]

E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie, Tips

Verzorg je leads! Het achtste werk van Flexmail leert hoe!

Er zijn in e-mailmarketing twee grote fases waarbij je de mogelijke contacten tot klant maakt. De eerste fase is iemand overtuigen zich in te schrijven op je e-marketinglijst. De tweede stap is diezelfde persoon ook nog klant laten worden. Tussen beide stappen zit een wereld van verschil. sep 4, 2013Ann Flipkens

E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Hoe schat jij de waarde in van een bedankje?

Bedank jij je klanten na een transactie? Zo niet, dan start je daar beter mee. Die kleine inspanning kan immers een positieve invloed hebben op je ROI.  apr 15, 2011Ann Flipkens

Een verhaal om aan te vullen

Iedereen gebruikt in e-marketing op tijd en stond wel eens een formulier om gegevens te verzamelen. Zelfs werken met verplichte velden staat nog niet garant voor een volledig correct ingevuld formulier. Niet alle ‘Pietjes Pukken’ uit de wereld kan je met controle opvangen. En of een voornaam nu echt een voornaam is, dan wel een […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Ontvanger bepaalt de afleverbaarheid

De wereld van de inbox komt steeds meer en meer in handen van grote webbased e-mail account aanbieders. Hotmail en Yahoo zijn de klassiekers. Live en Google hebben zich ondertussen ook tot dat niveau verheven. Op wereldvlak zijn er daarnaast nog ontelbare kleine en nog kleinere aanbieders. Ze hebben allen één gemeenschappelijke doelstelling: de gebruiker […]

Content, List Building

E-mail als start van een gesprek

Automatisch gegenereerde e-mails krijgen vaak als afzender een e-mailadres mee in de vorm van ‘noreply@xyz.com’. Reageren wordt blijkbaar soms niet op prijs gesteld. jul 17, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail