Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content

Een inschrijver in een e-marketing lijst rekent ook op een ROI

Klanten willen meer terug krijgen van e-mail marketeers dan dat tot nu de gewoonte is. Prospecten willen voordelen in ruil voor hun e-mailadres.

En misschien verdienen ze dat ook wel. Ze geven immers iets kostbaar aan de digitale marketeer, namelijk hun gerichte aandacht voor zijn boodschap. Misschien wordt het tijd om iets terug te geven?

Onderzoek

Een consumenten media onderzoek uitgevoerd in het laatste trimester van 2008 door MarketingSherpa toonde aan dat lezers best ‘in’ zijn voor de nodige voordelen. En vermits e-mail marketeers er op uit zijn zoveel mogelijk e-mail kwaliteitsadressen in een opt-in lijst te krijgen, is het misschien goed om de resultaten van deze enquête even van dicht bij te bekijken.

Garantie

De hoogst scorende tegenprestatie van een inschrijver in je e-mail lijst is – raar, maar waar – de goedkoopste belofte die je kan maken. Ruim 43% van de toekomstige lezers willen de absolute garantie dat hun e-mail adres niet doorgegeven wordt aan andere commerciële lijsten. Laat die kleine lettertjes dus maar snel achterwege.

Mogelijkheden

Twee aspecten behelzen mogelijkheden die prospecten wensen om hun inschrijving te beheren. De optie om de frequentie van de ontvangst van de informatie te wijzigen is de wens van 27 % van de ondervraagde doelgroep. En 25% zou graag ook over mogelijkheden beschikken om de inhoud aan te passen.

Exclusief

Wie inschrijft op een nieuwsbrief, die verwacht ook exclusieve voordelen. Van de ondervraagden liet 32 % weten dat ze het, als inschrijvers, evident vinden van speciale tarieven te mogen genieten als ze over gaan tot een aankoop. Anderen (22%) verwachten dan weer als ingeschreven gegarandeerd de premiere te krijgen van de nieuwe producten en diensten.

Programma

In Amerika lopen de marketeers zoals gewoonlijk een paar stappen voor op het Europese vasteland. Daar zijn al enkele digitale marketeers die een echt voordelen programma op maat van inschrijvers op een nieuwsbrief hebben opgezet, net zoals de klantenkaart van een winkel. Met één enkel verschil. Ze hebben nog niets gekocht, alleen hun e-mail adres afgegeven. Van een ROI gesproken!

jul 13, 2009Michelle Dassen
Previous storyReclamefolder via e-mailNext storyZwitsere post levert briefwisseling af per e-mail
Home Een inschrijver in een e-marketing lijst rekent ook op een ROI
13 jaar geleden Content168
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Strategie, Trends

De e-mailbarometer is gearriveerd!

Vandaag werd door Flexmail de E-mail Barometer gepresenteerd. Het is het resultaat van een nationale bevraging die in 2013 onder de Belgische e-marketeers werd uitgevoerd. apr 2, 2014Michelle Dassen

E-mailmarketing, Tips, Trends

Lezers veranderen in het lezen

De tijd dat je zeker was dat je e-mailbericht zittend voor een computerscherm wordt gelezen, is al even voorbij. Dat betekent ook dat je als verzender op een andere manier moet inbeelden hoe je contact je boodschap consumeert. jan 23, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, Flexmail TV, Tips

Heb jij de basics van e-mailmarketing onder de knie?

Vraag jij je wel eens af of je de basis van e-mailmarketing goed aanpakt? In deze nieuwe aflevering van Flexmail TV delen we de elementen die voor ons het belangrijkst zijn. Door deze basiselementen onder de knie te hebben, stuur je elke keer opnieuw een goed opgebouwd e-mailbericht dat de aandacht van je doelpubliek trekt. […]

Design, E-mailmarketing

Doe de kijktest!

De meeste lezers van je e-mail nieuwsbrief scannen je bericht. Letterlijk, woord voor woord lezen is eerder een uitzondering. Heeft het dan zin om een periodieke nieuwsbrief de digitale wereld in te sturen? Natuurlijk! dec 7, 2012Ann Flipkens

Content, Design, Strategie, Tips

Uw lezer leest niet!

Mensen lezen geen e-mails of nieuwsbrieven, ze scannen ze. Dat verkondigde  Jacob Nielsen, een in het wereldje van internet bekende Deense consultant, reeds in de jaren negentig. jul 6, 2009Michelle Dassen

Vergelijk eens met je open ratio

We vertelden het reeds eerder. Een open- en doorklik-ratio vertelt lang niet alles. De succesratio van een e-mailcampagne is een som van vele factoren. Maar toch zijn de open-ratio’s van tijd tot tijd toch eens de moeite waard om te bekijken. Om eens af te toetsen waar je eigen campagnes scoren, maar ook binnen je […]

Design, Hoe begin je met e-mailmarketing, Tips

Zoek de drie verschillen, met en zonder afbeeldingen!

Het is een bekend fenomeen. Bij heel wat e-mailclients staan de afbeeldingen standaard op uit. Met de alt-tag kan je altijd één en ander recht zetten. Maar het blijft behelpen. Daarom willen we je dit voorbeeld van de befaamd e-marketeers van moo.com niet onthouden. jul 12, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Social media, Strategie, Tips, Trends

Knoop sociale media vast aan je e-mailmarketing

Elk kanaal heeft haar merite. Maar voor een maximum bereik en rendement moet je beide samen, gestructureerd inzetten. Dat leert het tiende werk van Flexmail ons. nov 13, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail