Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

Een kortingsbon in je e-mail?

Voor e-marketeers is het steeds weer een vraagstuk. Hoe krijg ik mijn kortingsbon, coupon op een correcte wijze in handen van de klant. Het lijkt wel dat een traditioneel klassiek offline kortingsbon en een e-mail water en vuur zijn…

Natuurlijk willen we dat de klanten deze aanbiedingen snel ontvangen en gemakkelijk kunnen uitprinten. Maar dan lopen we vast tegen de beperkingen die een e-mailclient ons oplegt. Gewoon vertrouwen op de afdrukfunctie van je e-mailclient doe je beter niet.

Puzzel

Want met de eigenaardigheden van het afdrukken van onderwerpregels en andere gegevens boven en onderaan de e-mail en een eigenzinnige interpretatie van de linker en rechtermarge gaat een e-mail bericht al snel over meerdere pagina’s afgedrukt worden. En zo riskeer je om van je kortingsbon een puzzel te maken. Wil je het toch riskeren? Zorg er dan voor dat je HTML niet breder uitvalt dan 500 pixels.

Veel stappen

Dus lossen de meeste e-marketeers het op via een landingspagina waar een afbeelding of een pdf op de klant zit te wachten. Die deze dan nog eens moet downloaden en openen om tenslotte op de afdruk knop te drukken. Dan moet je toch wel een heel erg gemotiveerde klant zijn. Ofwel een extra zuinige als je deze tijd steekt in het ontvangen van pakweg 50 eurocent korting.

Knop

Een knop inbouwen in een HTML bericht dat netjes je printer aanspreekt. Starbucks koffie pretendeert het ei van Columbus gevonden te hebben. In een eerste reflex denken we dat in het HTML een javascript ingebakken zit. Maar dat deze truc zou werken is vrijwel onmogelijk. Geen enkele e-mail client zou zo maar dit script draaien. In een wereld vol met virussen en Trojaanse paarden is dit net zo goed als zelfmoord plegen. Wat is het dan wel?

Kortingsbondrukker

Als je voor de eerste keer een kortingsbon van de koffiegigant wil afdrukken krijg je de vraag om een klein stukje software van coupons.com te installeren op je computer. En dan wordt het eenvoudig. Eens deze virtuele printer geïnstalleerd is op je computer legt ie zijn oor te luisteren. Klik je op de, als een knop vermomde, afdruklink in het e-mailbericht, dan wordt het signaal door de coupon robot opgevangen. Hij haalt in de achtergrond de kortingsbon op en drukt ze af. En zo komen we in een nieuwe wereld, eentje waar de thuiscomputer samenwerkt met de ingekomen post!

mei 5, 2010Ann Flipkens
Previous storyEchte e-marketeers weten wel beter!Next storyBeheer je eigenlijk je e-mailcampagnes?
Home Een kortingsbon in je e-mail?
13 jaar geleden E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips273
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Tips, Trends

E-mail drijft e-commerce aan

Met de eindejaarsfeesten in aantocht klinkt het vaak in de media dat naast de winkels tijdens de koopzondagen, de webshops de nodige drukke tijden kennen. Alleen, hoe zal je als e-marketeer je klant weghouden uit de winkelstraat en tegelijkertijd op je webshop laten landen. dec 18, 2013Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips, Trends

In 8 stappen van offline naar online klantencommunicatie

Iedere winkel die zichzelf respecteert, heeft een klantenkaart. Menig damesportefeuille puilt er van uit. Zo heeft het prestigieuze ‘Le Bon Marché’ in Parijs ook haar klantenkaart. Geheel en al offline. Maar met de eerste e-mail ter verwelkoming wordt er al gewerkt om de klant online actief te krijgen. aug 28, 2015Ann Flipkens

Cases, Content, E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Slaan of zalven om een gebruiker te activeren?

Heel wat web gebaseerde diensten staan of vallen met het succes bij de gebruikers. Hoe intensiever het gebruik, hoe meer content – al dan niet zinnig – er circuleert en hoe interessanter het wordt om als gebruiker regelmatig te passeren. Om dan weer in de verleiding te komen om weer content te plaatsen. mei 15, […]

Nubli, nieuwsoortig drempel voor de e-marketeer?

Het fenomeen is gekend. Een beetje zakelijk druk bezet mens ziet op een dag behoorlijk wat e-mail verkeer voorbij komen. Hoofdzaak en bijzaak scheiden is voor deze dame of heer belangrijk. Nubli wil daar een antwoord op formuleren. nov 10, 2009Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Tips

Hoe ‘droog’ is uw bevestiging?

Als iemand zich inschrijft op een nieuwsbrief, krijgt hij meestal een e-mail bevestiging. Soms wordt er gevraagd om even op een link te klikken om de inschrijving daadwerkelijk te bevestigen. “Dank voor de inschrijving, klik hier om te bevestigen”, klinkt meestal droog… jul 2, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

De harde waarheid van e-mailmarketing: acht seconden om de ontvanger te informeren (deel 2)

Abonnees spenderen gemiddeld acht seconden of minder aan de meeste e-mailcampagnes voordat ze doorklikken of afhaken. Met die onheilspellende boodschap openden we de vorige blogpost. Vandaag ontdek je opnieuw een aantal tips waarmee je de aandacht van de abonnee kan vasthouden. jan 26, 2011Ann Flipkens

Flexmail vooruitstrevend op E-mail Marketing Forum

Op de vierde editie van het E-mail Marketing Forum in Le Méridien in Brussel hebben enkele toonaangevende spelers in de e-mail marketing scène hun ‘good practices’ voor een publiek van communicatiedeskundigen en marketeers uiteengezet. Ook Flexmail was van de partij. nov 26, 2010Ann Flipkens

Strategie, Trends

Trends en aandachtspunten in e-mailmarketing anno 2013

E-mailmarketing staat steeds weer voor de uitdaging om niet alleen mee te gaan met de tijd, maar ook om vernieuwend uit de hoek te komen. Bovendien zijn de mogelijke hobbels op de digitale weg steeds weer anders. Het Amerikaanse MarketingSherpa vroeg aan meer dan 1.000 e-marketeers waar nu de uitdagingen liggen die hun bezig houden. […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail