Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Design, E-mailmarketing, Tips

Een landingspagina geeft hogere ROI!

Je lezers van je mailing tot actie aanzetten, dat is dé uitdaging van elke vorm van e-marketing. Je mailing respons verhoogt merkbaar als je je klanten laat doorklikken naar een landingspagina. Enkele praktische tips voor de leergierige e-marketeer!

Onderzoek toonde aan dat potentiële klanten die bij een online marketingcampagne afgeleid werden naar een specifieke landingspagina, eerder geneigd zijn tot actie dan prospecten die op uw homepage belanden. De conversies op de landingspagina liggen aanzienlijk hoger.

Logisch

De verklaring is zeer logisch. Op de landingspagina kan je de boodschap concentreren op één bepaalde doelstelling. In je website zijn er te veel ontsnappingsmogelijkheden. De bezoeker is dan net als een kind dat door al dat blinkend en knipperend geweld afgeleid wordt. Daarom is het goed volgende vuistregels in acht te nemen bij het opstellen van een bij de e-mail horende landingspagina.

Spoorzoeken: Leg een logisch pad doorheen je tekst en verwijzingen zodat je lezer de doorlink als een logische stap ervaart. Het uitzicht en de gebruikte terminologie moeten naadloos aansluiten met de e-mail waar je bezoeker vandaan komt. Je lezer moet eigenlijk nauwelijks merken dat ie ondertussen op je landingspagina zit te lezen.

Eenvoud: Gebruik een eenvoudige lay-out. Wat is er tegen een één kolom formaat. Zo kan de lezer niet afgeleid worden. Zet de belangrijke inhoud ‘boven de vouw’. Net zoals bij een krant de belangrijkste kop bovenaan staat, moet dit ook in je landingspagina bovenaan staan.

Eén boodschap: Plaats maar één enkel actie moment, zodat je lezer niet verward raakt door een te veel aan boodschappen. En zo voor geen enkele actie aandacht meer heeft.

Opvallen: Een ‘call-to-action’ moet in het blikveld van de lezer staan. Bovendien moet ze snel en goed vindbaar zijn. Werk met contrastkleuren, standaard gebruiksconventies en maak ze groot genoeg zodat ze ook zichtbaar is op afstand.

Beeld: Kies voor een afbeelding die de boodschap versterkt. Doet deze het niet, weg ermee. Kies één foto en maak er geen collage van! Vergeet niet om de foto klikbaar te maken.

Voordelen: Je product of dienst kan nog zoveel kenmerken en bijzondere eigenschappen hebben als je maar kan indenken. Als de klant de voordelen niet inziet, dan koopt ie niet. Vermeld dus all voordelen in een overzichtelijke lijst.

Leeswijzers: Gebruik vet, speel met alinea’s en witregels om het scannen van de tekst te stimuleren. Houd rekening met de eye-tracking van lezers. Lezers lezen van links naar rechts en van boven naar onder!

okt 15, 2009Ann Flipkens
Previous storyLezers slaan de inleiding van je e-mail over!Next storyOnderschat de forward functie niet!
Home Een landingspagina geeft hogere ROI!
13 jaar geleden Design, E-mailmarketing, Tips239
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
context, E-mailmarketing, Personalisatie, Social media, Strategie

E-mail als eerste kanaal, maar contact wil wel kiezen.

Dat is het besluit van een recent onderzoek van het Amerikaanse MarketingSherpa eind 2015, waarbij gepeild werd hoe een consument het liefst aanbiedingen zou ontvangen. mrt 3, 2016Thomas Vangelooven

Testing

Weet je zeker dat je de perfecte e-mail verstuurt?

Een ruim aandeel van de digitale marketeers weten dat inderdaad zeker. Maar 37 procent van de e-marketeers weet het niet. Dat wees onlangs een e-mail bevraging  van het Amerikaanse eROI uit. sep 10, 2009Ann Flipkens

Cases, Tips

Welkom e-mails vergeleken in 5 punten, wie wint?

Het was toeval, maar bij een verkenningsronde naar software voor het noteren van zakelijke processen, schreven we ons twee keer na elkaar op twee plaatsen in voor een probeer versie. Uiteraard krijg je dan netjes – zoals de wetten van e-mailmarketing vereisen – een welkomstbericht. Alleen verschillen ze beiden behoorlijk van elkaar. We hebben ze […]

Tips

De winnaar is de slimste, niet de grootste

Als je aan een doorsnee e-marketeer vraagt waarmee je hem het gelukkigst maakt, dan is het antwoord vaak ‘een zo groot mogelijke lijst met e-mailadressen’. Een andere e-marketeer die zichzelf slim noemt, zou het anders formuleren. jan 8, 2016Thomas Vangelooven

Content, Thema-mailings, Tips

Hoe verstuur jij dit jaar je zakelijke kerstkaarten?

Rond de feestdagen heeft iedereen het razend druk. Toch is dit de ideale periode om nog eens extra aan je klanten en partners te denken. Dankzij Flexmail steek je op een snelle en eenvoudige manier je kerstkaart in elkaar. dec 1, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Trends

E-mail blijft de basis van e-marketing!

Mathieu Blaine, CMO van het Amerikaanse Lyris zet enkele trends die hij ziet doorbreken in 2010 op een rijtje. Voor kenners niet verwonderlijk,maar e-mail en een sterke analyse van haar performance vormen voor hem nog steeds de basis. jan 4, 2010Michelle Dassen

E-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Personalisatie, Tips

Vertel in 5 stappen je klant dat je hem wil leren kennen

Eerder deden we al in enkele stappen uit de doeken hoe je een goede opt-in organiseert op je website. Uiteraard volgt daarop een welkomstboodschap. Dat is de basis. Meestal is de volgende stap dat het commerciële verhaal per e-mail wordt ingezet. Schoenenfabrikant Duo pakt eerder verrassend uit. nov 17, 2014Michelle Dassen

E-mailmarketing, List Building, Testing, Tips

Gooi eens rond met inschrijfmogelijkheden op je website

Je e-mailmarketing lijst laten aangroeien met relevante adressen is een continu proces. Je moet je potentiële lezers op elk mogelijk moment confronteren met de mogelijkheid om in te schrijven op je e-marketinglijst. Er zijn een reeks klassieke plekken die we reeds  in deze blog bespraken, maar vandaag brengen we een nieuwe. okt 3, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail