Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Thema-mailings, Tips

Een sprekend beeld voor je boodschap

Dit bericht van een telecomoperator  kregen we in onze inbox. De boodschap is eenvoudig, de wijze waarop ze gebracht werd was omgekeerd evenredig verrassend.

telefoon_europaEr werd een situatie in scene gezet waarbij in één afbeelding een compleet verhaal werd verteld. Vaak vragen we ons af of we niet beter een video mee kunnen geven in een e-mailbericht. Maar een beeld van dit formaat kan de “job” al even goed klaren. We zetten even enkele aandachtspunten op een rijtje…

1 We gaan voor herkenbaarheid. Iedereen, zeker in een B2B wereld – en daar richt dit product zich toch op – leest het e-mailbericht aan een bureau waar een toetsenbord op tikkende vingers liggen te wachten. De verloren gelegde pen en het stukje van de map maken het beeld van de druk bezette zakenman compleet.

2 We sluiten aan bij een dagelijkse handeling. Hoe vaak lezen we niet eerst onze echte post en gaan we daarna door de ingekomen digitale post? Of misschien doe jij het net omgekeerd, maar het e-mailbericht sluit aan bij een dagelijks ritueel. De postkaart waar het uiteindelijk over gaat ligt visueel bovenop de andere post.

3 We tippen op de nieuwsgierigheid. Iedere mens is altijd een klein beetje voyeur. Hebben we allemaal al niet eens een berichtje of een notaatje gelezen dat eigenlijk voor een collega bestemd was. Het is een reflex waar de makers van dit e-mailbericht ook op rekenen…

4 Soms kan een extra gimmick helpen. Heeft u de postzegel ook al gezien? Wel daar gaat het net over, goedkoop bellen in Europa. Een knipoog die de lezer intelligent laat lijken omdat ie de verborgen boodschap gedetecteerd heeft, heeft maar één effect. Hij gaat op zoek naar het volgende ‘easter-egg’ en zal je bericht nauwkeurig doorlezen.

Alleen moet je steeds met dergelijke e-mailberichten in het achterhoofd houden dat bij heel wat e-mailclients de afbeeldingen standaard op af staan. Dan komt je boodschap ook niet door. Vergeet daarom ook niet om steeds de alt een waarde mee te geven. Neen, niet de naam van de figuur, daar wordt de lezer vaak niet wijze van. Je kan hier kiezen voor twee mogelijkheden. Ofwel zet je de aanbieding op een korte en krachtige manier in de string. Maar in dit voorbeeld zou het dubbelop zijn. Het onderschrift van de foto vertelt dat ook al.

Dus zouden we hier wat cryptische te werk gaan: “Kent u het verhaal van houthandel …” En misschien zouden we hier dan ook een stukje op verder borduren. Net zoals een koffiemerk een verhaal verteld met een bekende acteur, zou je hier ook een “never ending story” van kunnen maken. Een beeld wordt dan een deel van je imago. En de lezer wordt dan nieuwsgierig naar het vervolg. Hij gaat zelfs uitkijken naar je e-mail. En dat is toch wat we willen? Slechts één kleine kanttekening… wij hadden in dit seizoen eerder gekozen voor een winterse groet!

dec 11, 2014Ann Flipkens
Previous storyStaar je niet blind op leesratio’s, vanaf nu worden het kijkratio's!Next storyVijf ideeën om te stelen
Home Een sprekend beeld voor je boodschap
8 jaar geleden E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Thema-mailings, Tips369
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Hoe schat jij de waarde in van een bedankje?

Bedank jij je klanten na een transactie? Zo niet, dan start je daar beter mee. Die kleine inspanning kan immers een positieve invloed hebben op je ROI.  apr 15, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

Zwitsere post levert briefwisseling af per e-mail

Zwitsers zouden geen Zwitsers zijn als ze niet in staat waren iets eeuwenouds te verfijnen met de laatste technieken. De klassieke papieren post wordt door hen sinds half juni, op vraag van de geadresseerde, gedigitaliseerd. jul 15, 2009Ann Flipkens

Cases, Content, Design, Strategie, Testing, Tips

9 sleutelelementen voor elk bericht

De opmaak van een nieuwsbrief is steeds weer een uitdaging. Je moet zorgen voor een leuke eerste indruk. Maar tegelijkertijd moet alles wat je in een eerste blik voor ogen krijgt wel overwogen zijn. De nieuwsbrief van het Britse Moo die in onze inbox viel, beantwoordt aan al die eisen. nov 9, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Reporting, Strategie, Testing

Beheer je eigenlijk je e-mailcampagnes?

E-mailmarketing is een handig en snel instrument. Zo snel dat je soms het risico loopt jezelf voorbij te hollen. Vandaar even een kort gewetensonderzoek. Lanceer jij ook een nieuwe campagne naar een dezelfde doelgroep, zonder even de vorige geanalyseerd te hebben? mei 7, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing

E-mail is een blijver in de marketing mix

“Veel marketeers zijn zich er niet van bewust dat je met e-mail programma’s meer kan”, stelt Steven Roe, directeur Business Development bij het Amerikaanse BrightWave Marketing. “Maar dan moet je wel voorbij de inbox raken”. jun 27, 2009Michelle Dassen

E-commerce, Personalisatie, Targeting, Tips

Wacht niet te lang

E-mailmarketing kan ook een ondersteunende houding aannemen tegenover de webshop van het bedrijf. Daarbij moet je niet alleen denken aan een promo om nieuwe producten aan te kondigen. dec 19, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing in 2020

De teller van de eeuwigheid heeft het jaar weer met één eenheid verhoogd. Het eerste decennium van de twintigste eeuw is afgesloten. En anders dan de collega’s blikken wij voor een keer niet terug, maar wel vooruit. Hoe zou e-mail marketing anno 2010 er uit zien? dec 31, 2009Thomas Vangelooven

List Building, Strategie, Tips

Tip: Doe de dubbelsplash!

Splash pagina’s, hebben we ze echt nodig? Ja, soms hebben we ze nodig om de aandacht van de bezoeker te trekken. Maar daarbij vergeten we maar al te vaak de insteek van de e-mailmarketing. dec 12, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail