Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Trends

Een succeskit voor e-mailmarketeers in 2012

Terwijl we nog steeds bekomen van 2011 uit te wuiven, staan we alweer enkele dagen in 2012. De goede voornemens zijn gemaakt en het inplannen van de talloze nieuwjaarsrecepties is intussen gebeurd. Maar hoe zit het met je e-mailmarketingplan voor het nieuwe jaar?

In een eerder verschenen blogartikel voorspelden we al enkele trends voor 2012. Intussen hebben verschillende vakbladen zich ook gewaagd aan een vooruitblik op de toekomst van de e-mailmarketeer. Hier lees je wat MarketingProfs aan ons lijstje toevoegt.

Levenscyclusmarketing

Volgens MarketingProfs houdt levenscyclusmarketing in dat e-mailmarketeers moeten afstappen van op de ‘verzendknop’ te klikken op regelmatige tijdstippen. Om écht relevante berichten te versturen, weegt het juiste tijdstip meer dan ooit tevoren door. Het gaat dan bijvoorbeeld over een opvolgbericht wanneer de klant zijn winkelkar verlaten heeft of een welkomstbericht bij een nieuwe inschrijving.

E-mailmarketeers, die spontaan kippenvel krijgen bij het lezen van deze trend, mogen opgelucht ademhalen. Levenscyclusmarketing is een koud kunstje zodra je het crm-systeem koppelt aan je e-mailmarketingplatform. Ontdek hier hoe Utopolis dat voor elkaar kreeg.

Geef abonnees de keuze

In 2011 was het openen en versturen van e-mails de meest gebruikte handeling op smartphones. Ook MarketingProfs vermoedt dat die trend in 2012 wordt voortgezet. Betekent dat dat de vertrouwde ‘desktop-e-mail’ van de kaart verdwijnt? Het antwoord is klaar en duidelijk: neen.

Om het hoofd te bieden aan deze trend is het echter wel levensnoodzakelijk dat je bij je doelgroep polst naar hun e-mailgebruik. Een e-mail die op een smartphone gelezen wordt, vergt immers een andere vorm dan die je op je desktop leest. Dat kan je oplossen door bijvoorbeeld een extra vraag te stellen bij de inschrijving of een enquête uit te sturen naar je huidige klantenbestand.

Heb jij goede voornemens voor je e-mailmarketing in 2012? Laat het ons op onze weblog of onze Facebookpagina weten.

jan 4, 2012Ann Flipkens
Previous storyVier hoofdzonden van e-mailmarketingNext storyVier segmentatietactieken om je vingers bij af te likken
Home Een succeskit voor e-mailmarketeers in 2012
11 jaar geleden E-mailmarketing, Trendse-mail tips, e-maildesign, e-mailmarketingtrends, e-mailmarketingtrends 2012, e-mailontwerp, e-mailtips 2012, e-mailtrends, levenscyclusmarketing, smartphone, Utopolis228
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid

Als e-marketeer in het adresboek terechtkomen?

Het wordt als een `mission impossible` aanzien. Maar je contact zo ver zien te krijgen dat hij je toevoegt aan zijn adresboek, is de natte droom van iedere marketeer. apr 4, 2012Ann Flipkens

Social media

Maak van Facebook Timeline een opportuniteit

Er is de voorbije dagen veel commotie ontstaan over de verplichte invoering van de Timeline Template van Facebook. Vanuit het oogpunt van je e-mailmarketingstrategie kan je met Timeline toch je voordeel doen. mrt 30, 2012Ann Flipkens

Content, Design, E-mailmarketing, Tips

E-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters

MarketingProfs geeft een aantal eenvoudige e-mailmarketingtips voor kleine bedrijven die je nieuwsbrief een boost kunnen geven. Wij voegen intussen daad bij het woord. feb 10, 2012Ann Flipkens

Design, E-mailmarketing

Doe de kijktest!

De meeste lezers van je e-mail nieuwsbrief scannen je bericht. Letterlijk, woord voor woord lezen is eerder een uitzondering. Heeft het dan zin om een periodieke nieuwsbrief de digitale wereld in te sturen? Natuurlijk! dec 7, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie

Vier hoofdzonden van e-mailmarketing

Zoals vele e-mailmarketeers wel weten, kan er vanalles misgaan met je nieuwsbrief. Linken die op lege pagina uitkomen, tipfouten of cruciale afbeeldingen die niet correct laden, zijn dagelijkse kost voor de e-mailmarketeer. Maar doordat we te hard focussen op de ‘details’, durven we wel eens het groter plaatje, namelijk het klantenengagement, uit het oog te […]

Content, Targeting, Tips

Stuur eens een cursus uit!

Met e-mailmarketing kan je veel meer dan occasioneel een e-mailbericht versturen. En zelfs dat e-mailbericht kan meer vormen aannemen dan dat je denkt. Waarom niet eens een cursus organiseren met je e-mailplatform? mrt 28, 2012Ann Flipkens

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

E-mailmarketing is oorlog voeren

Het is een straffe uitspraak die we ons graag permitteren. De aandacht krijgen van je e-mailcontact doe je niet in één klap. Conversie creëren is de volgende veldslag. In twaalf stappen legt het team van Flexmail je graag uit hoe je het best ten oorlog trekt. jan 8, 2013Thomas Vangelooven

Design, E-mailmarketing, Tips

Kies voor een sobere e-mail in menustijl!

Voor een e-marketeer is het steeds weer balanceren op een slappe koord. Wat kies ik uit mijn ongelofelijke rijkdom aan informatie om in mijn e-mailbericht te stoppen? Wat is nog net aanvaardbaar voor de lezer en wanneer wordt het ‘te veel’? aug 17, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail