Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Trends

Een succeskit voor e-mailmarketeers in 2012

Terwijl we nog steeds bekomen van 2011 uit te wuiven, staan we alweer enkele dagen in 2012. De goede voornemens zijn gemaakt en het inplannen van de talloze nieuwjaarsrecepties is intussen gebeurd. Maar hoe zit het met je e-mailmarketingplan voor het nieuwe jaar?

In een eerder verschenen blogartikel voorspelden we al enkele trends voor 2012. Intussen hebben verschillende vakbladen zich ook gewaagd aan een vooruitblik op de toekomst van de e-mailmarketeer. Hier lees je wat MarketingProfs aan ons lijstje toevoegt.

Levenscyclusmarketing

Volgens MarketingProfs houdt levenscyclusmarketing in dat e-mailmarketeers moeten afstappen van op de ‘verzendknop’ te klikken op regelmatige tijdstippen. Om écht relevante berichten te versturen, weegt het juiste tijdstip meer dan ooit tevoren door. Het gaat dan bijvoorbeeld over een opvolgbericht wanneer de klant zijn winkelkar verlaten heeft of een welkomstbericht bij een nieuwe inschrijving.

E-mailmarketeers, die spontaan kippenvel krijgen bij het lezen van deze trend, mogen opgelucht ademhalen. Levenscyclusmarketing is een koud kunstje zodra je het crm-systeem koppelt aan je e-mailmarketingplatform. Ontdek hier hoe Utopolis dat voor elkaar kreeg.

Geef abonnees de keuze

In 2011 was het openen en versturen van e-mails de meest gebruikte handeling op smartphones. Ook MarketingProfs vermoedt dat die trend in 2012 wordt voortgezet. Betekent dat dat de vertrouwde ‘desktop-e-mail’ van de kaart verdwijnt? Het antwoord is klaar en duidelijk: neen.

Om het hoofd te bieden aan deze trend is het echter wel levensnoodzakelijk dat je bij je doelgroep polst naar hun e-mailgebruik. Een e-mail die op een smartphone gelezen wordt, vergt immers een andere vorm dan die je op je desktop leest. Dat kan je oplossen door bijvoorbeeld een extra vraag te stellen bij de inschrijving of een enquête uit te sturen naar je huidige klantenbestand.

Heb jij goede voornemens voor je e-mailmarketing in 2012? Laat het ons op onze weblog of onze Facebookpagina weten.

jan 4, 2012Ann Flipkens
Previous storyVier hoofdzonden van e-mailmarketingNext storyVier segmentatietactieken om je vingers bij af te likken
Home Een succeskit voor e-mailmarketeers in 2012
7 jaar geleden E-mailmarketing, Trendse-mail tips, e-maildesign, e-mailmarketingtrends, e-mailmarketingtrends 2012, e-mailontwerp, e-mailtips 2012, e-mailtrends, levenscyclusmarketing, smartphone, Utopolis145
Ann Flipkens
Twitter

Geef een reactie Reactie annuleren

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  • De vastgoedsector: Bouwen aan je klantenbestand met e-mailmarketing 23 mei 2018
  • De toeristische sector: Een vleugje zon in je mailbox 2 mei 2018
  • De voedingsindustrie: e-mails sturen in hapklare brokken 24 april 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

Moeten we terug naar de goede oude tekstversie?

Heel wat internetplatformen bouwen steeds verder aan hun filters om binnenkomende e-mail af te handelen. Ook de afbeeldingen, die je in een e-mailbericht stopt, worden door die filters beoordeeld. jun 15, 2012Thomas Vangelooven

Respecteer de comfortzone van je e-contact!

In onze vorige blog haalden we een interessante grafiek boven van het Amerikaanse Blue Hornet. Zij onderzochten waarom consumenten hun e-mailadres achterlaten op een e-marketinglijst. Ze wilden eenvoudigweg extra korting in de inbox. Maar in diezelfde wetenschappelijke enquête peilden ze begin dit jaar ook bij die consumenten naar de hoeveelheid aan informatie die ze bereid […]

Trends

Wat brengt 2012 voor de e-mailmarketeer?

Naar jaarlijkse gewoonte blikken e-mailmarketeers graag vooruit op wat het nieuwe jaar in petto heeft. Neem hier zelf eens een kijkje in onze glazen bol. dec 16, 2011Ann Flipkens

Social media

Maak van Facebook Timeline een opportuniteit

Er is de voorbije dagen veel commotie ontstaan over de verplichte invoering van de Timeline Template van Facebook. Vanuit het oogpunt van je e-mailmarketingstrategie kan je met Timeline toch je voordeel doen. mrt 30, 2012Ann Flipkens

E-commerce

De bijbel voor de e-mailmarketeer

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een interessant onderzoek uitgevoerd naar het onlineshopgedrag van 25.000 consumenten in 51 landen. Met andere woorden heeft het bureau hier min of meer de bijbel voor de e-mailmarketeer geschreven. nov 16, 2011Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

Je moet natuurlijk steeds origineler uit de hoek komen om je e-mailcontacten nog te kunnen verwonderen. Veel e-marketeers grijpen graag naar een verjaardag om de contacten aan te spreken. We zetten graag een paar mogelijkheden op een rij. En dan zal je zien dat er meer mogelijk is, dan een klassieke verjaardagskaart! jan 11, 2013Michelle […]

Design

Respecteer de linkermarge!

Als je een e-mailbericht opmaakt, dan moet je met behoorlijk wat parameters rekening houden. Is de ‘call to action’ goed in de verf gezet, hebben de figuren allemaal een alternatieve tekst meegekregen? Vandaag voegen we een nieuwe aan de lijst toe. Hebben we de linkermarge gerespecteerd? jun 20, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,741

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,967

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,236

Een animated gif als een conversie aanjager

3,100

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,670

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,468

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,329

5 elementen die je in 2015 best uit je e-mailmarketing strategie laat vallen

2,265

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2018 © Flexmail