Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content

Een verwacht e-mailbericht

Een e-mailbericht waar een lezer zit op te wachten, dat wordt gegarandeerd gelezen. “Klinkt logisch”, zal je als eerste reactie zijn. Als dat zo logisch is, waarom streven we dan in onze e-mailmarketing er niet naar om ook een verwacht e-mailbericht te versturen?Wanneer je er voor zorgt dat de e-mailberichten met een regelmaat afgeleverd worden zodat de lezer bijna kan voorspellen wanneer de volgende komt, dan heb je al iets bereikt. De ‘aha beleving’ is een eerste stap in het scheppen van een verwachtingspatroon. Eens je dit ritme uitgebouwd hebt, is het wel belangrijk om het aan te houden. De buitenwereld is het er roerend over eens dat zeer onregelmatig communiceren even erg is als te veel communiceren.

Open staan voor…

Naast de gewenning van het tijdstip is er natuurlijk ook de ontvankelijkheid bij de ontvanger voor je e-mailbericht. Het is natuurlijk de kunst om dit te detecteren. Als je een product hebt verkocht, dan kan je hier ineens een “service element” aan toevoegen waarbij je met een bepaalde regelmaat gebruikerstips doorstuurt. Of een jaarlijkse herinnering aan een servicebeurt. Allemaal momenten waarop de lezer niet afkerig staat tegenover een e-mailbericht. Het spreek vanzelf dat na de verwachte opener ook nog een commerciële toets kan volgen.

Verjaardag

Een verjaardag is nog zo een ogenblik dat een lezer het niet erg vindt om een e-mailbericht te ontvangen. Wie wordt er niet graag honderdvoudig toegezongen als ie een jaartje ouder wordt. Dus een “gelukkige verjaardag” zal meestal wel een zekere nieuwsgierigheid opwekken van wie de wensen wel afkomstig zouden kunnen zijn. En waarom niet ineens een cadeautje geven in de vorm van een kortingsbon? Een degelijk e-marketing platform heeft gegarandeerd alles in huis om hier werk van te maken. Alleen moet je de vrouwelijke klanten nog om hun geboortedatum durven vragen. Wedden dat dit het moeilijkste gedeelte van e-marketing is!

jul 2, 2010Ann Flipkens
Previous storyOmdat stilzitten nog steeds geen optie is!Next storyZeventien dollar
Home Een verwacht e-mailbericht
13 jaar geleden Content186
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing

Maximaliseer het conversatie ratio met de harde aanpak

In de vorige twee blogposten gaven we een stappenplan mee om je klanten aan te moedigen om de overstap te maken naar een update van je product. Nu de zware gebruikers en de twijfelaars de switch gemaakt hebben, is het tijd om de ultraconservatievelingen -of de koppigaards- mee aan boord te krijgen. mei 4, 2011Ann […]

Content, E-mailmarketing

Hoe lok je je bezoekers naar je website? Tips voor teasers

Conversie is het sleutelwoord bij een succesvolle campagne. Leuk, je contacten lezen je nieuwsbrief. Maar natuurlijk wil je niet dat het daar ophoudt. Het wordt pas echt interessant als je lezers door gaan klikken naar andere externe informatie. Hoe kan je ervoor zorgen dat je lezers ook effectief op die pagina’s terechtkomen? Wervende en verleidelijke […]

Strategie, Targeting, Tips

Jaag het gebruikersengagement de hoogte in met deze tips

Het verbeteren van het engagement van de gebruiker is de op één na hoogste prioriteit van e-mailmarketeers in 2011. Maar hoe pak je dat aan? Flexmail zet hier een aantal best practices op een rijtje. feb 2, 2011Thomas Vangelooven

Design, E-commerce, E-mailmarketing, Tips

Een e-mail voor een transactie verdient ook alle aandacht

Een groot deel van het e-mailverkeer valt onder de term ‘transactional email’. In de CAN-SPAM Act werd alle e-mail die een transactie via internet begeleidt of faciliteert onder deze categorie geplaatst. mrt 22, 2013Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Strategie

Heb je al nagedacht over je UVP?

Je ‘unique value proposition’ moet je toekomstige leden van je e-marketing lijst overtuigen hun e-mailadres achter te laten. Dit klinkt heel erg logisch. Maar heb je er zelf al over nagedacht? okt 10, 2012Ann Flipkens

Reporting, Targeting, Testing

Boek meer succes met minder e-mailcontacten

Paradoxaal genoeg is de beste manier om je e-mailprestaties te verbeteren, je mailinglijsten te laten inkrimpen. Scheid het kaf van het koren door niet oprecht geïnteresseerde abonnees uit te filteren. nov 3, 2010Ann Flipkens

Thema-mailings

Volg de seizoenen!

Onderzoek van het Amerikaanse Elite Email bracht een merkwaardige trend aan het licht. Zowel e-marketeers als hun contacten volgen de seizoenen. jun 13, 2012Ann Flipkens

De “inbox der inboxen”

Je kent het fenomeen. Iedere ervaren internaut houdt er meerdere e-mailadressen op na. Er is het werkadres, het serieuze privé adres, het e-mailadres voor de fun en wie weet wel het e-mailadres voor de verborgen vriendin. Inloggen, uitloggen en onthouden in welk account deze of gene nieuwsbrief aankomt, is een moderne vorm van hersensport geworden. […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail