Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Design, Inspiratie!, Tips, Trends

Eenvoud als nieuwe trend in B2B

Niet alleen de toegang tot de inbox is belangrijk, ook de toegang tot de aandacht van de lezer is al even belangrijk. Er is een nieuwe trend in e-mailmarketing die opkomt. We houden het voortaan gewoon eenvoudig.

kirkWe kwamen dit idee voor de eerste keer tegen bij één van de gebruikers van ons platform. Hij had een volledig in html opgetuigd bericht met een duidelijke Call-to-Action uitgestuurd. De reactie bleef beneden de verwachting. Snel werd er een herinnering achteraan gegooid, deze keer in gewone tekst. Wel werd het platform ingezet en werden de CTA’s van gewone linken voorzien. En wat bleek, de conversie was opeens een stuk hoger. Later vertrouwde een andere ondernemer ons zijn manier van het scannen van zijn zakelijke e-mail toe. Alles wat er te opgemaakt uitziet, wordt door hem naar later – vaak staat dit gelijk aan nooit meer – verwezen . Gewone tekst wordt wel onmiddellijk gelezen, want dat zijn bijna zeker geen aanbiedingen.

En toen viel ook dit B2B bericht in onze inbox. Een bericht dat ook aan deze trend beantwoordt.

1 Enkele logo’s daargelaten, krijgen we hier een vrij klassieke digitale brief te zien. Een aanspreking is de opener. Een inleiding moet ons vertellen waar het over gaat. Wie hier geboeid raakt door het onderwerp, die blijft verder lezen.

2 Met tussenkoppen wordt de lezer verder geleid in het verhaal. Elke rubriek krijgt zijn eigen titel. Leerden we dat al niet op school bij het schrijven van onze eerste opstellen? Het geeft de lezer een vertrouwd gevoel. Iets wat vertrouwd aanvoelt, wordt sneller voor waar aangenomen.

3 Een goede oude klassieke opsomming. Leest vlot voor het scannende oog. Naast de bullets werden ook de eerste woorden in het vet gezet. Het zijn bijna de usp’s van dit evenement.

4 Geen ingewikkelde knoppen en figuren om een CTA te bewerkstelligen. Gewoon in de tekst op relevante plaatsen links leggen die extra informatie geven over de inhoud van de tekst. Geen harde CTA, maar eentje die het natuurlijke doorklik gedrag benadert. Een link in Google ziet er vaak ook zo uit.

5 Misschien daarom dat de echte CTA verpakt werd in een dubbel vertrouwde uiting. Een link onder een tussenkop. Niet dat het een echte tussenkop is, maar door deze vorm te kiezen zal de scannende lezer hier ook automatisch op vallen. En hopelijk doorklikken.

6 Soms is een e-mail overladen met de knoppen van alle sociale media. De bedoeling is daar niet alleen dat je fan wordt van een merk of een bedrijf, maar dat je dat op die manier ook deelt onder je vrienden. Je ziet immers vaak berichten in die zin op je sociale muur. In dit bericht geen enkel icoontje. Wel een eenvoudig post scriptum. Met een CTA die je zo naar de doorstuurknop laat grijpen…

apr 29, 2015Michelle Dassen
Previous storyStuur eens een adreswijzigingNext storyNeem eens een artiest onder de arm
Home Eenvoud als nieuwe trend in B2B
7 jaar geleden Cases, Design, Inspiratie!, Tips, Trends243
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Tips

Flexmail lanceert nieuwe e-strategie met dynamic content

Met ‘dynamic content’ heeft het e-mail marketing platform Flexmail een nieuwe e-strategie geïntroduceerd. Die zet in op snelheid, gebruikersgemak en flexibiliteit voor de e-marketeer. nov 19, 2010Thomas Vangelooven

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

7 leerpunten om een e-mailbericht performant te maken

E-mailmarketing werkt altijd. Zolang je maar genoeg berichten verspreidt, krijg je toch steeds conversie. Maar dat is het verkeerde uitgangspunt. Elk adres waar je bericht binnenvalt, zou een grote kans op succes moeten betekenen. En dat doe je niet met standaardberichten, wel met doordachte communicatie. Vandaag geven we 7 tips weg om een gewoon bericht […]

Reporting, Targeting, Testing

Boek meer succes met minder e-mailcontacten

Paradoxaal genoeg is de beste manier om je e-mailprestaties te verbeteren, je mailinglijsten te laten inkrimpen. Scheid het kaf van het koren door niet oprecht geïnteresseerde abonnees uit te filteren. nov 3, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Bespioneer jij de strategie van je concurrenten?

Af en toe moet je eens in de huid van James Bond kruipen. Niet om een mooie blonde dame te scoren, wel om de e-mailmarketing van je (con)collega’s te bespioneren. jul 18, 2014Michelle Dassen

Testing, Tips, Trends

Een A/B test voor je formulier

E-mailadressen verzamelen we via verschillende kanalen. Een bedrijfswebsite is natuurlijk één van de geëigende kanalen. We hebben er op gelet dat ons formulier op elke pagina aanwezig is. Maar hebben we ook ooit getest of dat inschrijfformulier op de meest ideale plek staat? mrt 27, 2014Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Tips

25 antwoorden voor de e-mailmarketeer (deel 2)

In de vorige blogpost gaven we al een uitgebreide inleiding over het steeds complex wordende werkveld van de e-mailmarketeer. In dit artikel geven we het tweede deel mee van de ‘wegenkaart’, waarmee de e-markteer kan manoeuvreren door het ingewikkelde e-mailmarketinglandschap. dec 15, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Targeting, Tips

Een clubbericht is net dat tikkeltje exclusiever!

Nespresso is gekend voor haar specifieke koffiecapsules. Ze zijn als eerste in die markt tegelijkertijd ook een tikkeltje exclusief. Herbevoorrading gebeurt dan ook in de meeste gevallen via e-commerce. Het perfecte biotoop voor e-mailmarketing. apr 17, 2015Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Reporting, Strategie, Testing, Thema-mailings, Tips

Opvallende stijging van leespercentages tijdens zomermaanden

De zomervakantie is de periode waarin veel marketeers hun e-mailmarketingverkeer op een lager pitje zetten. Ze gaan er immers vanuit dat een groot deel van hun lezers op vakantie zijn. Maar eigenlijk lopen ze hier een unieke gelegenheid mis om écht op te vallen. jul 26, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,435

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,764

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail