Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Design, Inspiratie!, Tips, Trends

Eenvoud als nieuwe trend in B2B

Niet alleen de toegang tot de inbox is belangrijk, ook de toegang tot de aandacht van de lezer is al even belangrijk. Er is een nieuwe trend in e-mailmarketing die opkomt. We houden het voortaan gewoon eenvoudig.

kirkWe kwamen dit idee voor de eerste keer tegen bij één van de gebruikers van ons platform. Hij had een volledig in html opgetuigd bericht met een duidelijke Call-to-Action uitgestuurd. De reactie bleef beneden de verwachting. Snel werd er een herinnering achteraan gegooid, deze keer in gewone tekst. Wel werd het platform ingezet en werden de CTA’s van gewone linken voorzien. En wat bleek, de conversie was opeens een stuk hoger. Later vertrouwde een andere ondernemer ons zijn manier van het scannen van zijn zakelijke e-mail toe. Alles wat er te opgemaakt uitziet, wordt door hem naar later – vaak staat dit gelijk aan nooit meer – verwezen . Gewone tekst wordt wel onmiddellijk gelezen, want dat zijn bijna zeker geen aanbiedingen.

En toen viel ook dit B2B bericht in onze inbox. Een bericht dat ook aan deze trend beantwoordt.

1 Enkele logo’s daargelaten, krijgen we hier een vrij klassieke digitale brief te zien. Een aanspreking is de opener. Een inleiding moet ons vertellen waar het over gaat. Wie hier geboeid raakt door het onderwerp, die blijft verder lezen.

2 Met tussenkoppen wordt de lezer verder geleid in het verhaal. Elke rubriek krijgt zijn eigen titel. Leerden we dat al niet op school bij het schrijven van onze eerste opstellen? Het geeft de lezer een vertrouwd gevoel. Iets wat vertrouwd aanvoelt, wordt sneller voor waar aangenomen.

3 Een goede oude klassieke opsomming. Leest vlot voor het scannende oog. Naast de bullets werden ook de eerste woorden in het vet gezet. Het zijn bijna de usp’s van dit evenement.

4 Geen ingewikkelde knoppen en figuren om een CTA te bewerkstelligen. Gewoon in de tekst op relevante plaatsen links leggen die extra informatie geven over de inhoud van de tekst. Geen harde CTA, maar eentje die het natuurlijke doorklik gedrag benadert. Een link in Google ziet er vaak ook zo uit.

5 Misschien daarom dat de echte CTA verpakt werd in een dubbel vertrouwde uiting. Een link onder een tussenkop. Niet dat het een echte tussenkop is, maar door deze vorm te kiezen zal de scannende lezer hier ook automatisch op vallen. En hopelijk doorklikken.

6 Soms is een e-mail overladen met de knoppen van alle sociale media. De bedoeling is daar niet alleen dat je fan wordt van een merk of een bedrijf, maar dat je dat op die manier ook deelt onder je vrienden. Je ziet immers vaak berichten in die zin op je sociale muur. In dit bericht geen enkel icoontje. Wel een eenvoudig post scriptum. Met een CTA die je zo naar de doorstuurknop laat grijpen…

apr 29, 2015Michelle Dassen
Previous storyStuur eens een adreswijzigingNext storyNeem eens een artiest onder de arm
Home Eenvoud als nieuwe trend in B2B
5 jaar geleden Cases, Design, Inspiratie!, Tips, Trends188
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Inspiratie!, Tips

Vijf ideeën om je opt-in formulier te pimpen!

Dit formulier pikten we op in onze zoektocht naar goede ideeën voor een performante e-marketing strategie. Het ziet er wat oubollig uit, maar laat je niet misleiden. Hier is duidelijk nagedacht hoe je een contact het best kan bedienen. Laat ons er dus van leren… aug 29, 2014Ann Flipkens

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

De ideale e-mailcampagne in praktijk: de dont’s

In deze blogpost borduren we verder op de e-mailcampagne van de universiteit van Arizona naar haar ledenbestand. Eerder bespraken we al de positieve elementen, vandaag stellen we enkele verbeteringen voor. mrt 9, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

25 antwoorden voor de e-mailmarketeer

De hedendaagse e-mailmarketeers moeten hun weg kunnen banen door een steeds complexere werkomgeving. In de volgende blogposts geven we 25 essentiële tips mee die als wegenkaart kunnen dienen voor de e-mailmarketeer.De verschuiving in consumentenverwachtingen, nieuwe technologieën, evoluerende beleidsmaatregelen en andere ontwikkelingen maken de opdracht van de e-mailmarketeer een heel stuk ingewikkelder. Daarom geven wij een […]

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

3 keer consequent voor een hogere conversie

De case van vandaag halen we van over de grote plas. Het Centennial Institute van de Colorado Christian University is een typisch Amerikaanse stichting die samenleving, geloof en politiek met elkaar willen verenigen. Ze doen onderzoek, werken op de publieke opinie en organiseren congressen. okt 10, 2014Thomas Vangelooven

Design, Hoe begin je met e-mailmarketing, Tips

Zoek de drie verschillen, met en zonder afbeeldingen!

Het is een bekend fenomeen. Bij heel wat e-mailclients staan de afbeeldingen standaard op uit. Met de alt-tag kan je altijd één en ander recht zetten. Maar het blijft behelpen. Daarom willen we je dit voorbeeld van de befaamd e-marketeers van moo.com niet onthouden. jul 12, 2013Ann Flipkens

Tips

Zorg voor een omleiding!

De nachtmerrie van iedere e-marketeer. Iedere campagne die je uitstuurt levert naast conversie ook gegarandeerd een reeks uitschrijvingen op. nov 22, 2013Thomas Vangelooven

Inspiratie!, Strategie, Trends

Filosofische bedenking over e-mailmarketing en communicatie

Deze blog ontstond naar een klein berichtje in de krant. Google heeft weer iets nieuws bedacht. Op zijn gmail platform gaat het aan de gebruikers antwoorden voorstellen. Wat kunnen we hier uit leren op het vlak van e-mailmarketing? nov 6, 2015Ann Flipkens

Vergelijk eens met je open ratio

We vertelden het reeds eerder. Een open- en doorklik-ratio vertelt lang niet alles. De succesratio van een e-mailcampagne is een som van vele factoren. Maar toch zijn de open-ratio’s van tijd tot tijd toch eens de moeite waard om te bekijken. Om eens af te toetsen waar je eigen campagnes scoren, maar ook binnen je […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,659

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail