Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Inspiratie!

Mijn eerste week als stagiair bij Flexmail.

12 weken stage lopen. Het lijkt lang voor studenten en dat zal in sommige gevallen ook wel zo zijn. Voor mij daarentegen was het in een vingerknip vrijdag, stond ik met een glas in de hand op de teamdrink en zat mijn eerste stageweek erop.

Flexmail teamWaarom Flexmail?

Ik koos ervoor om te solliciteren bij Flexmail omdat het een bedrijf is dat tot de top van zijn veld behoort. Mijn doel is om zoveel mogelijk te leren op 12 weken tijd en waar kan dat beter dan bij één van de besten?

Communicatiemanagement

Mijn loopbaan als studente zit er bijna op. Tijdens mijn studies communicatiemanagement aan de PXL  leerde ik dat het eindproduct het allerbelangrijkst is. Daarom is ook de keuze van een stageplek zo belangrijk. Ik ging op zoek naar een fris, dynamisch bedrijf dat zelf een goede communicatie had. Een bedrijf waar ik mijn sterkste vakken copywriting en online communicatie kon gebruiken om eigen content leven in te blazen.

Sollicitatiegesprek

Ook het verloop van mijn sollicitatiegesprek overtuigde me. Op een soort speeddate voor toekomstige stagiairs kwam ik erg zenuwachtig aan de tafel van stagementor Michelle. Michelle Dassen is Business Unit Manager van Flexmail NV. Ze liet mij ronduit praten over mezelf, over wat ik graag en niet graag deed, mijn hobby’s etc. Ik voelde mij meteen op mijn gemak en gerustgesteld. Na het gesprek moedigde ze mij aan om enkele weken uit te trekken om te overwegen welk stagebedrijf ik zou kiezen. Ik heb haar raad opgevolgd maar stiekem had ik toen al beslist dat Flexmail het bedrijf was waar ik 12 weken wilden vertoeven.

Eerste indruk

Flexmail teamOp maandag werd ik begroet door een erg spontane Lies. Ze gaf mij een korte rondleiding in afwachting van Michelle. Terwijl ik wachtte druppelden geleidelijk aan mijn nieuwe collega’s binnen. Stuk voor stuk namen ze de tijd om even goedendag te zeggen, zich voor te stellen of zelfs een babbeltje te slaan. Bij de vierde collega waren de kriebels in mijn buik helemaal verdwenen en wist ik dat ik op de juiste plek was terechtgekomen.

Michelle bracht me naar mijn eigen bureau, met een eigen laptop en schrijfgerei. Het was een leuke aankomst omdat het mij het gevoel gaf dat ik welkom was.

De eerste dagen

In de loop van de dag werd ik ondergedompeld in de e-mailmarketing wereld. Ik leerde zelf met het programma te werken, leerde het intranet te gebruiken en kreeg mijn eerste echte opdrachten. Spannend! Mijn stagementoren Michelle en Tom lieten me vrij om mijn opdrachten in te vullen hoe ik het wilde. Hier en daar stuurden ze bij maar als ik het goed deed werd dat ook zeker gezegd. Dat motiveerde mij om nog meer mijn best te doen. Ik heb in de eerste week al heel wat werk verzet. Bij elke marketingbeslissing, meeting had ik wel wat in de pap te brokken. Gaande van een mening over een nieuw ontwerp tot het invoeren van een nieuwe protocol. Kortom bij Flexmail ben je als stagiair een deel van het team en daar kan ik alleen maar lovend over zijn!

mrt 12, 2018Lynn Steukers
Previous storyHiep Hiep HoeraNext storyDe e-mailmarketingtrends van de toekomst!
Home Mijn eerste week als stagiair bij Flexmail.
5 jaar geleden E-mailmarketing, Inspiratie!205
Lynn Steukers
Website
Comments: 1
  1. Enrico
    5 jaar geleden

    Hoi Lynn,

    plezier op je stage.
    Zeker een goeie keus (y)!!

    Nu is het mijn tijd om de
    cattering van de PXL te
    leren kennen (“,)

    Succes,
    Enrico

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Tips

Moedig lijstgroei aan met een wedstrijd

Het overkomt ons allemaal. Ook de beste e-mailmarketeers onder ons worden van tijd tot tijd geconfronteerd met krimpende mailinglijsten door bounces, uitschrijvingen en spamklachten. Het organiseren van een wedstrijd kan het tij snel doen keren.  sep 23, 2011Ann Flipkens

Bug in Hotmail doet e-mailmarketeers schrikken

Het was even schrikken vorige week toen Hotmail te kennen gaf dat er een bug in het systeem zat. Meer dan zeventienduizend gebruikers werden getroffen door het probleem. Het incident maakte de afhankelijkheidsrelatie tussen e-mailmarketeers en de technologie pijnlijk duidelijk. jan 12, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Maak de vertraging tot je voordeel!

Je lanceert een e-marketing campagne! En in de eerste uren die volgen op de start van je e-mails krijg je de conversie. En dan zakt langzaam maar zeker het succes van je bericht tot de grafiek van de geregistreerde doorklikken langzaam maar zeker naar de bodem evolueert. jun 18, 2013Ann Flipkens

Opmerkelijk: ruim 4 op 10 opent een spam e-mail!

Een onderzoek dat het Amerikaanse MAAWG – Messaging Anti-Abuse Working Group – in Noord Amerika en Europa liet uitvoeren kwam tot deze opmerkelijke vasstelling. Van de bevraagde internauten gaf 43 procent aan dat ze een e-mailbericht waarvan ze zagen dat het spam was toch openden. apr 2, 2010Michelle Dassen

Cases, List Building, Tips

Moedig je lijstgroei aan met een geoptimaliseerde registratiepagina

De aangroei van de mailinglijst is altijd een belangrijke doelstelling van de e-marketeer. Campagnes en andere inspanningen worden ingezet om de potentiële abonnees naar de registratiepagina te leiden. Het belang van een heldere en aantrekkelijke registratiepagina wordt hiermee onderstreept. nov 23, 2011Ann Flipkens

Cases, Design, Inspiratie!

Speelgoed verkopen in 7 stappen

We lieten ons dit keer inspireren door de wereldbekende blokjes waar jong en oud mee speelt. Hun laatste e-mailbericht wil een nieuw deel van hun gamma in de etalage zetten. Maar er zit nog meer vernuft in deze lay-out. feb 20, 2015Michelle Dassen

List Building

Vermijd valkuilen bij opt-in lijsten

Goede e-mail marketing start met een goed bestand met correcte en geïnteresseerde e-mail adressen. Dat klinkt eenvoudig, maar toch blijken vele website beheerders en internet marketeers in enkele klassieke valkuilen te trappen. Op een webinar noteerden we deze ideeën van Ken Magill. jun 1, 2009Ann Flipkens

Strategie, Targeting, Trends

De gevoeligheden van internationale e-mailmarketing

Steeds meer bedrijven richten hun pijlen naar het buitenland. Met een waaier aan communicatiemiddelen voor handen, hoeft de potentiële afzetmarkt immers niet te stoppen aan de landgrenzen. Maar hoe internationaliseer je je marketinginspanningen? nov 2, 2011Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail