Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Inspiratie!

Mijn eerste week als stagiair bij Flexmail.

12 weken stage lopen. Het lijkt lang voor studenten en dat zal in sommige gevallen ook wel zo zijn. Voor mij daarentegen was het in een vingerknip vrijdag, stond ik met een glas in de hand op de teamdrink en zat mijn eerste stageweek erop.

Flexmail teamWaarom Flexmail?

Ik koos ervoor om te solliciteren bij Flexmail omdat het een bedrijf is dat tot de top van zijn veld behoort. Mijn doel is om zoveel mogelijk te leren op 12 weken tijd en waar kan dat beter dan bij één van de besten?

Communicatiemanagement

Mijn loopbaan als studente zit er bijna op. Tijdens mijn studies communicatiemanagement aan de PXL  leerde ik dat het eindproduct het allerbelangrijkst is. Daarom is ook de keuze van een stageplek zo belangrijk. Ik ging op zoek naar een fris, dynamisch bedrijf dat zelf een goede communicatie had. Een bedrijf waar ik mijn sterkste vakken copywriting en online communicatie kon gebruiken om eigen content leven in te blazen.

Sollicitatiegesprek

Ook het verloop van mijn sollicitatiegesprek overtuigde me. Op een soort speeddate voor toekomstige stagiairs kwam ik erg zenuwachtig aan de tafel van stagementor Michelle. Michelle Dassen is Business Unit Manager van Flexmail NV. Ze liet mij ronduit praten over mezelf, over wat ik graag en niet graag deed, mijn hobby’s etc. Ik voelde mij meteen op mijn gemak en gerustgesteld. Na het gesprek moedigde ze mij aan om enkele weken uit te trekken om te overwegen welk stagebedrijf ik zou kiezen. Ik heb haar raad opgevolgd maar stiekem had ik toen al beslist dat Flexmail het bedrijf was waar ik 12 weken wilden vertoeven.

Eerste indruk

Flexmail teamOp maandag werd ik begroet door een erg spontane Lies. Ze gaf mij een korte rondleiding in afwachting van Michelle. Terwijl ik wachtte druppelden geleidelijk aan mijn nieuwe collega’s binnen. Stuk voor stuk namen ze de tijd om even goedendag te zeggen, zich voor te stellen of zelfs een babbeltje te slaan. Bij de vierde collega waren de kriebels in mijn buik helemaal verdwenen en wist ik dat ik op de juiste plek was terechtgekomen.

Michelle bracht me naar mijn eigen bureau, met een eigen laptop en schrijfgerei. Het was een leuke aankomst omdat het mij het gevoel gaf dat ik welkom was.

De eerste dagen

In de loop van de dag werd ik ondergedompeld in de e-mailmarketing wereld. Ik leerde zelf met het programma te werken, leerde het intranet te gebruiken en kreeg mijn eerste echte opdrachten. Spannend! Mijn stagementoren Michelle en Tom lieten me vrij om mijn opdrachten in te vullen hoe ik het wilde. Hier en daar stuurden ze bij maar als ik het goed deed werd dat ook zeker gezegd. Dat motiveerde mij om nog meer mijn best te doen. Ik heb in de eerste week al heel wat werk verzet. Bij elke marketingbeslissing, meeting had ik wel wat in de pap te brokken. Gaande van een mening over een nieuw ontwerp tot het invoeren van een nieuwe protocol. Kortom bij Flexmail ben je als stagiair een deel van het team en daar kan ik alleen maar lovend over zijn!

mrt 12, 2018Lynn Steukers
Previous storyHiep Hiep HoeraNext storyDe e-mailmarketingtrends van de toekomst!
Home Mijn eerste week als stagiair bij Flexmail.
4 jaar geleden E-mailmarketing, Inspiratie!205
Lynn Steukers
Website
Comments: 1
  1. Enrico
    4 jaar geleden

    Hoi Lynn,

    plezier op je stage.
    Zeker een goeie keus (y)!!

    Nu is het mijn tijd om de
    cattering van de PXL te
    leren kennen (“,)

    Succes,
    Enrico

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Hoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?

De eindejaarsfeesten zijn in aantocht. Het is voor e-marketeers één van de spannendste tijden. Vooral omdat het aantal campagnes dan traditioneel stijgt, maar ook omdat door de grote concurrentie het nog belangrijker is om je te onderscheiden. nov 20, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Zeven strategieën om een blooper te verzachten

E-mailmarketing is een snel instrument. Snel betekent soms iets te snel. En al heb je een goede procedure om klaarstaande zendingen na te kijken, de verzendknop is soms sneller ingedrukt dan je oog op een foutje valt. sep 12, 2014Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Tips, Trends

Flexmail scoort met lezing over mobile op DMF 2013!

Traditioneel is het evenement Digital Marketing First een verzamelplaats voor iedereen die in deze wereld iets wil betekenen. Flexmail was er natuurlijk ook present. Marketing- en communicatieverantwoordelijke Michelle Dassen gaf er voor een goedgevulde zaal een lezing over e-mail en mobiel lezen. okt 17, 2013Ann Flipkens

Cases, List Building

Volg de lijn

E-mailmarketing staat of valt met goede e-mailadressen. Hoe meer relevante adressen, hoe groter de kans om te communiceren. En als je dan ook nog eens je contact zelf voor het diversifiëren laat instaan, dan heb je de top bereikt. De Vlaamse vervoersmaatschappij ‘De Lijn’ heeft deze eigenschappen in een campagne gecombineerd. mrt 23, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Tips, Trends

Gericht schieten, het nieuwste werk van Flexmail

De zomervakantie mag dan wel lonken, maar bij Flexmail trekt men de draad onverminderd verder door. Net voor de zomer trakteren we de e-marketeer met ons zesde werk: ‘neem de juiste doelgroep in het vizier‘ jul 4, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Social media

Bijten sociale media uw e-mail marketing?

De sociale media op internet hypen nog steeds. In de voorbije verkiezingsronde was Facebook niet weg te denken uit de campagne. Mensen krijgen steeds meer informatie via webapplicaties, sociale media, widgets op de desktop toegespeeld. E-mail zou in deze context alleen nog een functie als overleg- en communicatieplatform behouden. jun 18, 2009Ann Flipkens

Cases, Testing

Oeps, te snel op de ‘verzendknop’ geklikt?

Het kan iedereen overkomen: in een gehaaste of verstrooide bui verstuur je je e-mail naar de verkeerde persoon of mailinglijst. Hoe reageer je dan het best?  mei 25, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

“Smart Builder” neemt je alle zorgen uit handen!

Het schrijven van een pakkende e-mail is een kunst. Maar dit bericht op een mooie manier opmaken zonder te zondigen tegen de spelregels van goede HTML praktijk, is zo mogelijk nog een grotere uitdaging. Met de “Smart Builder” die we deze week lanceerden heb je nu voortaan slechts één probleem. Het schrijven van een pakkende […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,132

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,109

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail