Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Trends

En waarvoor gebruiken we de autoresponders?

We gebruiken allemaal wel ergens in onze e-mailmarketing een automatisch gegenereerde e-mail. Het is altijd leuk om even bij de buren te spieken om te zien hoe zij het aanpakken. Het Amerikaanse MarketingSherpa deed het even voor ons.

automatische_e_mailsZij stelden aan heel wat e-marketeers een eenvoudige vraag. Welk type van automatische, gebeurtenis en levenscyclus gebonden e-mails sturen jullie uit? Meerdere antwoorden waren mogelijk. De resultaten geven dus het gemiddelde gebruik weer.

De winnaars

Van de twee meest voorkomende antwoorden verschieten we helemaal niet. De welkomstboodschap voor een nieuw contact die zich inschrijft, blijkt voor de meeste onder de ondervraagden een evidentie te zijn. Ruim 50 procent vindt dit het juiste moment om een automatische e-mail te versturen. Misschien vind je dit normaal. Maar dit betekent dat één op de twee e-marketeers het blijkbaar niet nodig vinden om nieuwe contacten welkom te heten. E-mail berichten die ‘dank-je-wel’ zeggen staan met 48% als tweede gerangschikt.

De bizarre verliezers

Ook e-mailberichten die een transactie moeten afronden blijken in 40 procent van de gevallen gegenereerd te worden. Bevestigingen van aankopen, orderbevestigingen en facturen blijken automatisch de deur uit te gaan. Verder in de rij staan de enquêtes naar tevredenheid en berichten die aan de kopers moeten uitleggen hoe ze van het gekochte maximaal kunnen profiteren. Maar dan beginnen de gaten te vallen in de vele e-marketingscampagnes die uitgezet worden. Het terug activeren van bestaande klanten en het herinneren aan een achtergelaten winkelmandje scoren extreem laag. Nochtans is het geweten dat dit de grootste kanshebbers zijn op een rendabele conversie.

mrt 13, 2013Thomas Vangelooven
Previous storyFreemium en e-mailmarketingNext storyToerisme Vlaanderen: e-mailmarketing en website werken samen
Home En waarvoor gebruiken we de autoresponders?
10 jaar geleden E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Trends530
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-commerce, Personalisatie, Targeting, Tips

Wacht niet te lang

E-mailmarketing kan ook een ondersteunende houding aannemen tegenover de webshop van het bedrijf. Daarbij moet je niet alleen denken aan een promo om nieuwe producten aan te kondigen. dec 19, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Welke info zet jij in je footer?

Vaak zijn we bij het opmaken van een e-mail bezorgd over de onderwerpregel en alles wat in de preview te zien zal zijn. En daarna gaat meestal onze aandacht naar de ‘call to action’. En op het einde van het e-mailbericht is de inspiratie meestal op. Nochtans liggen daar heel wat kansen voor het rapen. […]

Design, E-commerce, E-mailmarketing, Tips

Een e-mail voor een transactie verdient ook alle aandacht

Een groot deel van het e-mailverkeer valt onder de term ‘transactional email’. In de CAN-SPAM Act werd alle e-mail die een transactie via internet begeleidt of faciliteert onder deze categorie geplaatst. mrt 22, 2013Ann Flipkens

Content, Design, E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Testing, Tips

Vijf veranderingen om op de voet te volgen

E-mailmarketing is een wereld die voortdurend in beweging is. Technologie groeit en verandert. Providers scherpen hun inzichten aan en gebruikers komen met nieuwe ideeën aandragen. We zetten graag nog eens vijf van die veranderingen op een rij. jan 18, 2013Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing

Litmus en Microsoft zetten een samenwerking op

De berichtcontrole is een service die Flexmail al jaar en dag aanbiedt aan haar klanten. Via de berichtcontrole krijgen alle gebruikers de kans om de weergave van hun e-mailbericht te testen in alle bekende e-mailclients en te controleren of hun e-mailbericht voorbij de meest voorkomende spamfilters mag. Voor deze service is Flexmail al enige tijd […]

Design, Reporting

Actie, nog meer actie!

Geen enkele e-marketeer zendt een campagne uit omdat ie ‘s morgens wakker is geschoten met de gedachte dat het vandaag wel eens leuk zou zijn om eens iets met e-mail te doen. Neen, hij wil actie van de lezers van zijn berichten. mei 2, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Reporting, Strategie, Testing

Beheer je eigenlijk je e-mailcampagnes?

E-mailmarketing is een handig en snel instrument. Zo snel dat je soms het risico loopt jezelf voorbij te hollen. Vandaar even een kort gewetensonderzoek. Lanceer jij ook een nieuwe campagne naar een dezelfde doelgroep, zonder even de vorige geanalyseerd te hebben? mei 7, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Testing, Tips

Nieuws blijft het doen in e-mailmarketing

Het Amerikaanse Mailermailer heeft in 2009 al het e-mailverkeer dat via haar platform passeerde geanalyseerd. Ruim 900 miljoen onderwerplijnen verder filterden ze er de volgende woordenwolk uit. okt 27, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail