Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

En wat vindt het panel van jouw e-mail?

Yahoo verliet reeds voor een deel de algoritmes voor het wegen van een e-mai bericht op de spam weegschaal. Microsoft doet het nu ook. Zij hebben hiervoor de ‘panellists’ in het leven geroepen.

Deze panels – Microsoft heeft ze de mooi klinkende naam Windows Live Sender Reputation Data meegegeven – zijn samengesteld uit een kleine groep van Windows Live en Hotmail gebruikers uit alle hoeken van de wereld. Spontaan solliciteren heeft geen zin. Het lidmaatschap is alleen op uitnodiging. De leden zijn willekeurig gekozen uit alle e-mail diensten die Microsoft aanbiedt. Gebruikers van MSN, Live en Hotmail sorteren zo tot 300.000 e-mail berichten per dag. De panelleden worden gevraagd om de e-mails inhoudelijk te evalueren.

Opt-ins

Opmerkelijk is dat Microsoft er op mikt om de ingeschrevenen van de diverse e-maillijsten op te sporen. Vanuit die hoek mag je als afzender gerust zijn. De geadresseerde zit wel degelijk op je boodschap te wachten. Anderzijds, als je als e-marketeer bezondigt aan de zonde van de gulzigheid en de overdaad, dan is je reputatie als afzender zo gemaakt. Door het panel word je dan definitief verbannen naar de spamfolder. Het panel heeft dus een rechtstreekse invloed op je reputatie als afzender van digitale berichten.

Niet te beïnvloeden

Er is volgens Microsoft geen achterpoortje in dit systeem. Vermits de leden niet gekend zijn en gekozen worden onder de meest actieve accounts in de hele wereld, kan je zoveel keer van IP-adres veranderen als je wil, het is de inhoud die telt. Bovendien moet de beoordeling spontaan gebeuren. Alleen als binnen de 24 uur een score toegekend werd door een panelgebruiker, wordt deze meegenomen. Zo blijft het systeem up to date en is er geen kans om achteraf een afzender een vreemde poets te bakken. Statistisch gezien is dit onbeïnvloedbaar.

Goede huisvader

Het is voor de sector goed nieuws dat er door de providers zo veel inspanningen gedaan worden om degelijke e-mail te onderscheiden van alle brol die er op de glasvezel rondzwerft. De kans dat de zichtbaarheid van je boodschap verhoogt is zeker meegenomen. Maar nog belangrijker is dat je je e-maillijsten als een goede huisvader moet gaan beheren. Met mondjesmaat e-mail versturen om de spamfilters niet wakker te maken heeft geen zin meer. Het is de bestemmeling die de spamfilter definieert. Letterlijk door het gewraakte bericht aan te klikken. Een goede opt-in politiek met een eenvoudige uitschrijfprocedure is niet alleen nodig omdat de wet je er toe verplicht. Maar vooral omdat de dagdagelijkse praktijk je er toe noodzaakt. Tenzij je de koning van de junk wil worden!

dec 1, 2009Ann Flipkens
Previous story“E-mailloze dag”Next storyVier vuistregels om je lezers en de spam panels te vriend te houden
Home En wat vindt het panel van jouw e-mail?
13 jaar geleden Geen categorie194
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Zelfs met opt-in heb je nog géén aflever garantie

Zelfs met de instemming van de geadresseerde heb je nog geen aflevergarantie. Niet iedere e-mail die je in je e-marketing campagne verstuurt, komt gegarandeerd in de inbox. Sterker nog. Er verdwijnen zelfs! sep 24, 2009Michelle Dassen

Events, Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

“It’s a salesting”, wat?

“It’s a salesting”, wat? Nee, het blijkt geen typefout te zijn maar de essentie van Revenue Boulevard. Op 26 februari waren mijn collega’s sales en ik aanwezig op dé conferentie die de focus legt op de convergentie van sales en marketing. Helemaal klaar om onze activiteiten te laten samensmelten of toch om de nodige kennis […]

Cases, Content, E-mailmarketing, Events, Strategie, Thema-mailings, Tips

Wek de interesse voor je productlancering op met nieuwsbrieven

Wek jij al interesse op voor een product of dienst dat je in de toekomst lanceert? Nieuwsbrieven zijn een dankbaar kanaal om de aandacht van je publiek te trekken. Hier geeft Flexmail vijf strategieën mee die je publiek nieuwsgierig en enthousiast maken voor de lancering.  apr 20, 2011Ann Flipkens

Strategie, Targeting, Tips

Jaag het gebruikersengagement de hoogte in met deze tips

Het verbeteren van het engagement van de gebruiker is de op één na hoogste prioriteit van e-mailmarketeers in 2011. Maar hoe pak je dat aan? Flexmail zet hier een aantal best practices op een rijtje. feb 2, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

Vernieuwd in Flexmail :: Contacten importeren met een vingerknip

Vaak start e-marketing met het importeren van e-mailadressen. En soms wordt een e-mailadres niet één keer, maar verschillende keren aangeboden. En bestanden kunnen vaak een andere herkomst en dus ook een afwijkende structuur hebben. Genoeg stof om een nachtmerrie te voor de e-marketeer te regisseren. sep 17, 2013Thomas Vangelooven

Social media, Tips

Onderschat de forward functie niet!

Soms hoor je wel eens klinken dat e-mail als communicatie middel minder hip is. De sociale webtoepassingen zouden stilaan de plaats innemen van de eenvoudige e-mail. Al was het maar om je vrienden iets onder de aandacht te brengen. Niets is echter minder waar! okt 21, 2009Ann Flipkens

Strategie, Tips, Trends

Meten is weten: AB testing

De gouden tip binnen marketing bestaat niet. Testen is de enige oplossing. Zo ook bij e-mail marketing, optimaliseer je berichten door testing en leer uit je fouten. In ons platform kan je kiezen welk onderdeel je wil testen.  Daarna kies je je testgroepen en laat je de winnaar van de test automatisch naar de rest […]

Mobile, Trends

Mobiel internet in België: de cijfers

Mobiel is de toekomst van digitale marketing. Dat moeten we in gespecialiseerde bladen, seminaries en congressen aanhoren. Maar hoe is het eigenlijk gesteld met het mobiel internetverkeer in België? Hier vind je de cijfers zwart op wit. jan 27, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail