Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Testing

Enig idee wat de e-mailclient bij de ontvanger van je boodschap bakt?

Bij een gedrukte communicatie weet je dat de ontvanger deze op dezelfde wijze te zien krijgt als jij de boodschap de drukkerij ziet verlaten. Bij een digitale communicatie heb je niet altijd de garantie dat de lezer ziet wij jij ziet. Flexmail heeft hier in de nieuwste versie van haar een antwoord op geformuleerd.


Internet is eigenlijk niet meer dan het verstandig doorsturen van lettertjes en cijfers. Begeleidende lay-out aanduidingen vertellen aan de browser en de e-mailclient hoe ze die lettertjes en cijfertjes moeten tonen aan de lezer. Maar je hebt niet altijd de garantie dat een lezer ziet wat jij ziet. Iedere e-mailclient heeft zo haar eigen, soms zelfs eigenwijze, manier om een bericht weer te geven.

Iedereen anders

Waarom moet je bij e-mail dit allemaal in het oog houden? Meestal heeft de lezer in een eerste oogopslag niet het volledige bericht voor zijn of haar neus staan. Elke e-mailclient laat in eerste instantie maar een stukje van je boodschap zien. Welk stuk, dat hangt van software tot software af en ook de lezer kan hier invloed op hebben. Hij kan bijvoorbeeld beslissen geen figuren te laden of gewoonweg alleen de onderwerpregel te zien.

Opletten geblazen

Welke elementen moet je dan in acht nemen? Vooreerst hoe ziet je bericht eruit in de inbox? Is de onderwerpregel correct en voldoende zichtbaar en komt de afzender juist in beeld? In een volgende stap moet je je afvragen hoe je bericht eruit ziet in de voorbeeldweergave. Zijn de onderwerpen die je wil benadrukken ook zichtbaar? En tenslotte is er de volledige weergave. Hoe ziet je bericht eruit mét en zonder afbeeldingen. Heel wat web-based e-mail clients blokkeren immers standaard je afbeeldingen. 
Is je boodschap ook zonder afbeeldingen nog duidelijk zichtbaar en begrijpbaar?

Vriendenkring

Hoe groot is je vriendenkring? Want straks moet je voor je je e-mailcampagne de wereld laat veroveren, je communicatieve kunstwerk even beoordelen in diverse e-mailclients. Zo is er Outlook. Niet eentje, maar liefst vier versies moet je nakijken. Natuurlijk heb je zelf Gmail maar weet je ook of je de nieuwe of de oude versie gebruikt. En zo zijn er ook een koppel versies van Thunderbird, Eudora, Pegasus, … ah, uw vriendenkring is niet zo gevarieerd.

Testomgeving

Flexmail heeft om haar gebruikers toe te laten deze hobbel risicoloos te nemen, een partnership afgesloten met één van de wereldleiders op gebied van e-mail berichtcontrole. Met deze controle kan je een e-mailbericht dat je in Flexmail hebt aangemaakt nog voor het verzenden bekijken in 15 verschillende e-mailclients. De volledige lijst van desktop en webbased e-mailprogramma’s die in de test worden opgenomen vind je hier. Bovendien wordt er eveneens gekeken of een spamfilter je bericht al dan niet zou tegenhouden.

Conversie

Een goede conversie, daar is het allemaal om te doen. Een lezer die door een boodschap aangetrokken wordt, die zal de e-mail openen, lezen en misschien wel doorklikken en tenslotte omzet genereren. Daarom is het zo belangrijk ongelukken op voorhand te voorkomen. Want als je het aan de verbeelding van lezer overlaat, dan loop je het risico dat ook hij een ander brood gaat bakken dan dat jij in gedachten had!

sep 29, 2009Michelle Dassen
Previous storyNieuwe versie Flexmail gepresenteerd!Next storyHoe je e-mail laten landen op een profielpagina?
Home Enig idee wat de e-mailclient bij de ontvanger van je boodschap bakt?
14 jaar geleden Testing199
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing

Hoe verander je het consumentengedrag met een e-mailcampagne?

Het antwoord is kort en bondig: niet. Met één e-mailcampagne bereik je niet het gewenste effect. Je zal een reeks van relevante e-mails moeten versturen naar je database om het gedrag van de consument naar je hand te zetten. Ook andere marketinginstrumenten moeten dezelfde boodschap uitdragen.  apr 27, 2011Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie

Intelligentie in je e-mailstrategie

Secretsales.com is een bedrijf dat online kledij, accessoires en schoonheidsproducten verkoopt van grote merken. Niet wat er vandaag in de winkel ligt, wel stockoverschotten en kleding die uit vroegere seizoenen komen.  Zij leveren zo aan 1.500 merken over de hele wereld een snel en efficiënt platform om van hun overschotten af te raken, er nog […]

E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Reporting, Strategie, Targeting

Nieuwste versie van Flexmail is er!

Wakker liggen is bijna niet meer nodig. De nieuwste versie van Flexmail is er bijna. Nog beter dan het nieuwe iOS7, want naast een verbeterde interface, bulkt deze update van tal van nuttige vernieuwingen. sep 20, 2013Ann Flipkens

List Building

Drijf je opt-ins op met een omvattende strategie

De Zweedse meubelfabrikant Ikea heeft eind vorig jaar uitgepakt met een wedstrijd om de opt-ins voor e-mail op te voeren. De crossmediale strategie, die daarmee gepaard ging, heeft zijn effect niet gemist. feb 9, 2011Ann Flipkens

Waar zet je de regie-aanduidingen in je e-mail?

Een e-mailbericht heeft naast de boodschap die je wil vertellen ook een aantal praktische elementen. Regie-aanduidingen zoals hoe zet ons in je ‘white list’ en bekijk dit bericht in je browser moeten ook een plekje vinden in je e-mail. jul 23, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Targeting, Tips, Trends

Topic van de maand: Marketing Automation

Marketing automation is de ideale manier om potentiële klanten het juiste bericht op het juiste moment te bezorgen. Veel bedrijven geloven dat marketing automation voor luie marketeers is en ongepersonaliseerd overkomt, maar die veronderstelling mag je snel aan de kant schuiven. Automation heeft constante zorg en aandacht nodig om de beste resultaten op te leveren. […]

Cases, E-commerce, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips, Trends

Maak van je opt-in een krachtig instrument

De procedure is gekend. Als iemand zich inschrijft voor je nieuwsbrief, dan bevestig je dat. Vaak gebeurt dit in de vorm van een transactionele e-mail zonder veel toeters en bellen. En al even vaak komen ze nog in de vorm van gewone platte tekst in je inbox binnen geschoven. feb 18, 2016Ann Flipkens

E-mailmarketing, Inspiratie!

Flexmail wint ‘Fastest-growing company 2017 in sector Communicatie’

We won! Gisteren wonnen we de prijs voor ‘Fastest-growing company in de sector Communicatie’ in de Fast 50 van Deloitte Belgium. We zijn bijzonder trots om deze award mee naar Genk te mogen nemen, maar zonder ons team en onze klanten was dat nooit gelukt. Dream team Een team waar het tof is om in […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail