Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, List Building, Social media

Facebook als bron van nieuwe contacten

Het aanvullen van je e-marketinglijsten met nieuwe contacten is een kunst. Elke bron die je kunt aanboren is mooi meegenomen. Het lijkt misschien een tikkeltje bizar, maar ook Facebook kan je hierbij goed van dienst zijn.

Nieuwe contacten moet je immers vergaren op plekken waar mensen actief zijn. En als er één plaats is, waar mensen intensief met elkaar communiceren, dan is het wel op de diverse sociale media. Combineer dit feit met de mogelijkheden die Facebook biedt op het vlak van het invoegen van applicaties op maat en je staat op de rand van een nieuwe wereld.

Een applicatie

Er zijn voldoende aanbieders op de markt die op basis van een aantal elementen een mini applicatie in elkaar draaien die je vervolgens inchoco je eigen Facebook pagina kan integreren. Of het nu een wedstrijd is, een toepassing waarmee men gratis stalen van producten kan aanvragen of een maak een ‘vriend tot vriend’ programma is, ze hebben allemaal een gemeenschappelijke deler. Je biedt aan de internaut die op Facebook actief is een inschrijfformulier aan, waarin je perfect het startpunt voor een opt-in kan inbouwen. Dus, het opvangen van e-mailadressen is via deze weg mogelijk.

Je eigen vrienden

En dan is er een dubbele insteek. Want e-mailadressen die je op je e-marketinglijsten toevoegt moeten natuurlijk relevant zijn. Als je vertrekt van de vrienden van je eigen bedrijfspagina, dan zit je in eerste instantie al op de goede weg. Gebruikers van Facebook zijn in principe alleen maar vriend, als ze daadwerkelijk interesse hebben in je dienst of je product. Een gekte die je haast vanzelf kan creëren. Kijk maar naar wat een bekend merk van choco met hazelnootjes onlangs nog te weeg bracht. Je eigen gepersonaliseerd etiket creëren betekent een formulier invullen. Je ziet de truc?

Vrienden van je vrienden

Daarna is er dan logisch de volgende stap natuurlijk. Vrienden hebben vaak gemeenschappelijke interessepunten. De kans dat de vrienden van de chocovrienden hetzelfde merk hip vinden is behoorlijk aanwezig. Dus kun je zo niet alleen je vriendenkring uitbreiden, maar je kunt zo ook extra volk uitnodigen om zich in te schrijven. Maar je moet alleen op je vrienden teren. De wereld is onbegrensd. Met een advertentie waarbij je je eigen applicatie promoot kan je nieuwe mensen bereiken. En op sociale media is het perfect mogelijk om je doelpubliek te diversifiëren. Alleen internauten met bepaalde kenmerken krijgen de uitnodiging tot inschrijven te zien!

apr 10, 2013Ann Flipkens
Previous storyHet leven van een e-mailcampagneNext storyDe veranderende wereld van de computers
Home Facebook als bron van nieuwe contacten
10 jaar geleden E-mailmarketing, List Building, Social media319
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Tips

Zoeken naar het juiste tijdstip

We steken als e-marketeers heel wat tijd in het  segmenteren van de doelgroepen, het schrijven van de perfecte onderwerpregel en het zorgvuldig inbouwen van actie mogelijkheden. Maar als die boodschap de lezer niet het gepaste moment aankomt, dan is de kans groot dat het allemaal verspilde moeite was. mrt 3, 2010Ann Flipkens

List Building

Dag Hotmail, welkom aan Outlook.com

Als we dachten dat op het vlak van de webbased e-mail de posities op de markt ingenomen waren, dan waren we grondig fout. Met de strategische beslissing om Hotmail om te vormen naar Outlook.com heeft Microsoft de aanval ingezet op Gmail. En het is meer dan alleen maar een naamsverandering! aug 2, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Laat “mailto” beter achterwege

Eigenzinnige e-mailclients kunnen soms een ware nachtmerrie vormen voor e-marketeers. Dat afbeeldingen tegenwoordig standaard geblokkeerd worden, daar hebben we ondertussen mee leren leven. Maar een ingebouwde “mailto” blijkt nu ook alle alarmbellen af te laten gaan. jul 19, 2013Michelle Dassen

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Mobile, Tips

Smartwatches en e-mailmarketing, dat is even aanpassen

Met de Apple Watches die stilaan in grote getale onze richting uitkomen, staan de draagbare devices langzaam maar zeker ook op de agenda van de e-marketeer. Want alles wordt weer een tikkeltje anders. En het is beter om hier op voorbereid te zijn. mei 13, 2015Michelle Dassen

Strategie

E-mailmarketing en nieuwsbrieven, twee handen op één buik!

Heel vaak beperkt e-mailmarketing zich nog tot dat éne e-mailbericht waarmee klanten en prospecten benaderd worden. Nochtans biedt dit medium veel meer mogelijkheden. Zowel naar vorm, als naar diversificatie en naar ROI. Als je deze cijfers leest, dan zijn er twee mogelijke reacties. “Zie je wel dat ik goed bezig ben!” of “Waarom heb ik […]

E-mailmarketing, Social media

E-mail zal nooit verdwijnen!

Tenzij robotten ons eerder om zeep helpen. Dat is de mening van Paul Buchheit, de oorspronkelijke bouwer van Gmail. Vandaag is hij een infrastructuur architect bij Facebook. Deze uitspraak viel het voorbije weekend te noteren in een Crunchup event in San Francisco. nov 23, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Met goede content kan je de oorlog winnen

Flexmail lanceerde haar derde werk in de strijd om de aandacht van de lezer. En met deze aflevering zijn we tot de essentie van e-marketing gekomen. Alleen met goed content kun je succesvol ten strijde trekken. mrt 28, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie

Hoeveel digitale nieuwsbrieven staan in je boekenrek?

Een van de voordelen van e-mailmarketing is dat je snel een nieuwe nieuwsbrief kan creëren en op je doelpubliek kan loslaten. Het is niet alleen snel. Het kan ook op een eenvoudige wijze. En zo kun je nog meer je doelgroep gesegmenteerd aanspreken. apr 24, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail