Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Facebook plant e-mailplatform

De populaire sociale netwerksite Facebook is van plan om een e-mailplatform te bouwen en zo concurrenten Gmail, Yahoo Mail en AOL Mail uit te schakelen. Als ze in hun opzet slagen, dan staat de e-mailmarketeers  van morgen een nieuwe enorme uitdaging te wachten.

Facebook heeft een sterke digitale kracht en is met haar miljoenen leden het grootste online communicatiemiddel geworden. Als de sociale netwerksite nu ook een adresboek, e-mails en chat aanbiedt, zullen de gebruikers nog meer hun leven rond het medium bouwen. Vooral omdat Facebook specialist is in communicatie terwijl dat van Yahoo (bijeengevoegde inhoud) en Google (zoekmachine) niet gezegd kan worden.

Realistisch?

Als Facebook haar plannen omzet in werkelijkheid, kan het wel eens een groot succes worden en de concurrenten daadwerkelijk uitschakelen. Dat een dergelijke inhaalbeweging mogelijk is, tenminste als je met een vernieuwend concept komt, heeft gigant Google ondertussen met Gmail ruimschoots bewezen. Toen was de eenvoud en de onbegrensde bewaarcapaciteit de grote troef. Bij Facebook wordt de integratie van het communicatieve leven van de mens de ultieme troef.

Extra doelgroep?

Voor de wereld van de e-mailmarketing wordt dit een dubbeltje dat op twee kanten kan terecht komen. Het grote voordeel van een integratie van een goed e-mailplatform in een sociale webomgeving is dat je e-mailboodschap snel gedeeld wordt met de vrienden van je prospect of klant. Zonder dat je er iets voor moet doen. En gegarandeerd levert dit een hogere return op. Want hebben vrienden niet een gemeenschappelijke doorsnede op het vlak van smaak, consumptiegedrag. Eén prospect mailen en een hele doelgroep in één klap bereiken.

Deur toe?

Maar aan die vriendenkring is ook een levensgroot nadeel. Sociale webtoestanden zijn nu eenmaal allen gebaseerd op het uitbouwen van een gesloten vriendenkring. Iedereen bepaalt zelf wie in deze kleine kring binnen mag. Als dit principe door het ontwikkelteam van Facebook wordt doorgetrokken dan krijg je een super veilig e-mail platform. Geen spam meer. Maar ook geen e-mail meer van afzenders die niet tot je vriendenkring behoren. Je voelt de bui al hangen. Welke keuzes men bij Facebook ook zal maken, de wereld van e-mailmarketing zal er straks weer anders uit zien!

feb 9, 2010Ann Flipkens
Previous storyWat moet ik denken van mijn open ratio?Next storyRendeert de inspanning van je e-mailmarketing?
Home Facebook plant e-mailplatform
13 jaar geleden Geen categorie142
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

“E-mailmarketing Trends” is de nieuwe boreling

E-mailmarketing is nog een mooie toekomst beschoren. Daarvan zijn we hier op deze blog wel meer dan overtuigd. Maar dat iedereen, ondanks dat Amazons digitale boekenlezer Kindle binnenkort ook in Europa te krijgen is, alleen nog het computerscherm als informatie verstrekker zal gebruiken, dat zal ook nog wel even duren. Pessimisten durven zelfs het woord […]

Mobile

Is jouw e-mailcampagne geschikt voor mobiele dragers?

Met steeds meer nieuwe platformen om je e-mail te openen en te lezen, wordt het hoog tijd voor e-mailmarketeers om een gedifferentieerde strategie voor de verschillende kanalen te bedenken. Smartphones prijken bovenaan de lijst. mrt 2, 2011Michelle Dassen

E-commerce, E-mailmarketing, Reporting, Strategie

Het leven van een e-mailcampagne

In het e-mailplatform van Flexmail zal iedere account straks een nieuw dashboard zien verschijnen. Het plaatst op een ordelijke wijze een reeks relevante cijfers waarmee je niet alleen je e-marketing kan aanscherpen, maar ook je complete sales kan bijsturen. apr 5, 2013Thomas Vangelooven

Mobile, Trends

Nog een argument voor mobiel!

Je moet als e-marketeer altijd op vinkenslag liggen. De wereld van e-marketing van vandaag is niet meer dezelfde als deze van morgen. In de wereld van de print kan men jaren teren op standvastigheid. In e-mailmarketing kun je dit juist niet. Eén van deze snelle evoluties is te zoeken in de hoek van de tools […]

E-mailmarketing, List Building, Tips

Echte e-marketeers weten wel beter!

“100.000 email adressen van Belgische ondernemingen downloadbaar”, staat in de onderwerpregel van de aanbieding die bij ons in de inbox viel. Netjes gericht aan ons info@bedrijf adres. Je weet wel, dat ene e-mailaccount waar je zoveel mogelijk de rotzooi in e-mail land opvangt. En daarnaast staan zowel in het e-mailbericht als op de de landingspagina […]

E-mailmarketing, Mobile, Tips, Trends

E-mailmarketing start aan de kassa!

We vinden het doodnormaal als we via een webshop een product kopen, er na het verwerken van het winkelkarretjes, een uitwisseling van e-mails start. Waarom dat principe niet overplanten naar de klassieke winkel? sep 6, 2013Michelle Dassen

Moeten we terug naar de goede oude tekstversie?

Heel wat internetplatformen bouwen steeds verder aan hun filters om binnenkomende e-mail af te handelen. Ook de afbeeldingen, die je in een e-mailbericht stopt, worden door die filters beoordeeld. jun 15, 2012Thomas Vangelooven

Content, Reporting

Hoe diep duik je in de (content) statistiek?

E-mailmarketing is het best meetbare instrument dat je je in de wereld van de marketing kunt dromen. Bij goede e-mailplatformen wordt werkelijk alles geregistreerd en is alles beschikbaar in de vorm van rapporten. Vandaag willen we geen open deur intrappen, maar we willen wel even testen of je wel degelijk diep graaft. jun 8, 2012Ann […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail