Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Tips

Flexmail lanceert nieuwe e-strategie met dynamic content

Met ‘dynamic content’ heeft het e-mail marketing platform Flexmail een nieuwe e-strategie geïntroduceerd. Die zet in op snelheid, gebruikersgemak en flexibiliteit voor de e-marketeer.

Content is en blijft een sterke marketingtool. Nieuwsbrieven en e-mailberichten met relevante en gepersonaliseerde inhoud slagen erin om de klanten betrokken te houden. Dat heeft twee grote voordelen: op korte termijn kan de communicatie met de klant hem aansporen om te kopen, op lange termijn wordt er klantenloyaliteit opgebouwd.

HTLM-editor

Tot nog toe beschikte de Flexmail-gebruiker over een HTML-editor met een vijftigtal templates waarmee hij zijn e-mailbericht kon aanmaken. Dat garandeert niet alleen flexibiliteit en snelheid omdat je zelf niet meer hoeft te ontwerpen, de templates zijn ook zo opgebouwd dat ze rekening houden met beperkingen van e-mail cliënts zoals Outlook.

Flexmail Wizard

Daarnaast hebben de gebruikers ook toegang tot de Flexmail Wizard die het opmaakproces van het e-mailbericht vereenvoudigt. Een wizard template bevat alle informatie over de opmaak, de grootte en de resolutie van afbeeldingen, waardoor het aanmaken van een nieuwsbrief herleid wordt tot het plakken van tekst en het opladen van foto’s.

Dynamic content

Om de gebruikerservaring nog aangenamer te maken, heeft Flexmail daar nu ook een derde dimensie aan toegevoegd: dynamic content. De module houdt in dat de gebruiker zelf een template kan aanmaken waarin hij de variabelen kan definiëren. Via een xml- bestand kunnen deze variabelen vervolgens voorzien worden van content afkomstig uit een andere applicatie.

Voordelen

“Het grote voordeel van dit systeem is de onbeperkte flexibiliteit. De mogelijkheden reiken verder dan het aanmaken van content voor een nieuwsbrief. Je kan er ook je productendatabase mee aanspreken waarmee je prijzen en productomschrijvingen kan koppelen aan de template. Bovendien wordt de nieuwsbrief volledig automatisch gegenereerd, waardoor de gebruiker weinig extra inspanningen moet leveren. Verder is het systeem ook ‘smarty compatible’, waardoor de smarty functies bij de opmaak van de template gebruikt kunnen worden,” verklaart  Etienne Colla van Flexmail.

De nieuwste ontwikkeling van Flexmail is een absolute must voor de hardwerkende e-marketeer. Content is steeds een energie-opslorpende tijdsbesteding, die tegelijkertijd heel wat valkuilen kent. Met dynamic content neemt Flexmail die zorg alvast uit zijn handen.

nov 19, 2010Thomas Vangelooven
Previous storyE-mail is dood, leve e-mail!Next storyFlexmail MasterClass overtuigt opnieuw
Home Flexmail lanceert nieuwe e-strategie met dynamic content
12 jaar geleden Cases, Tips270
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing, Strategie, Trends

Nederlands onderzoek bewijst nut segmentatie en dynamische content

Voor het derde jaar op rij heeft het Nederlandse DDMA – Dutch Dialogue Marketing Association – haar Nationale E-mail Benchmark voor 2014 vrijgegeven. Het is opnieuw een lijvig rapport met heel wat cijfers en vernieuwende inzichten, waaruit we kunnen leren hoe onze noorderburen met e-mailmarketing omgaan. jun 13, 2014Thomas Vangelooven

Trends

Bereid je voor op de komst van video

Er beweegt wat in de e-mailmarketingsector. Het meegeven van video’s in e-mailberichten blijft de interesse wekken, maar een adequate oplossing is er tot nog niet. De geruchtenmolen staat echter niet stil. Je kan maar beter voorbereid zijn!  sep 14, 2011Ann Flipkens

Design

Het oog wil ook wat!

Bij een goed gerecht is niet alleen het recept van belang, maar het oog doet ook eten. Net zoals je een bord netjes geschikt op tafel krijgt, moet je de lezer ook een goed vormgegeven landingspagina voorschotelen. Graag geven we de volgende vijf tips! jan 7, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

De balans tussen een gelezen en een niet gelezen e-mail

Een e-mail marketing campagne kan alleen maar een succes worden als de doelgroep ook daadwerkelijk je boodschappen leest. Wat moet je doen om je e-mails geopend te krijgen? We zetten enkele basisregels op een rijtje… aug 19, 2009Michelle Dassen

Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Thema-mailings

The ultimate Christmas email marketing checklist Infographic

De kerstperiode is vaak een erg stressvol moment voor marketeers. Maar aangezien iedereen het in deze periode van het jaar druk heeft, is het ook zo belangrijk dat jouw e-mailcommunicatie opvalt. Zorg ervoor dat jouw kerstcampagnes de beste ROI behalen. Via deze handige infographic vind je de volledige checklist voor jouw kerstcampagnes terug. Looking for […]

E-mailmarketing, Trends

De toekomst van e-mailmarketing (II)

Een jaarovergang blijft vaak een gedroomd moment om even richting de toekomst te kijken. E-mailmarketing zal morgen zeker anders zijn dan vandaag. In deze tweede aflevering kijken even naar het medium ‘e-mail’. jan 4, 2013Ann Flipkens

Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

5 elementen die je in 2015 best uit je e-mailmarketing strategie laat vallen

Net als alle online communicatiekanalen heeft ook e-mailmarketing de laatste jaren een grote evolutie ondergaan. Contacten gaan anders om met hun inbox dan vijf jaar geleden, en ook de inhoud van e-mailberichten is sterk veranderd. jan 20, 2015Michelle Dassen

“E-mailmarketing Trends” is de nieuwe boreling

E-mailmarketing is nog een mooie toekomst beschoren. Daarvan zijn we hier op deze blog wel meer dan overtuigd. Maar dat iedereen, ondanks dat Amazons digitale boekenlezer Kindle binnenkort ook in Europa te krijgen is, alleen nog het computerscherm als informatie verstrekker zal gebruiken, dat zal ook nog wel even duren. Pessimisten durven zelfs het woord […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail