Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Testing, Tips, Trends

Flexmail lanceert voor het derde jaar op rij de resultaten van haar Email Barometer

E-mailmarketing is permanent onderhevig aan veranderingen en trends. Daarom peilt Flexmail met haar Email Barometer ieder jaar naar de strategie en de verwachtingen van Belgische e-mailmarketeers.

Eerst en vooral geven de resultaten prijs dat zowel B2B- als B2C bedrijven meer en meer middelen aan e-mailmarketing toewijzen. Waar vorige edities van deze enquête aantoonden dat vooral de marketing en/of communicatie afdeling instond voor e-mail, verschuift die verantwoordelijkheid nu naar online marketeers of zelfs gespecialiseerde e-mail marketeers.

Een grote trend voor 2016 is nog steeds marketing automation, aangezien het een geniale manier is om zowel tijdsdruk terug te dringen als de meerwaarde naar het publiek toe te versterken.

Meer nog, we zien dat de Belgische e-mailmarketing zich de laatste jaren meer en meer naar het middelpunt van de marketing mix evolueert. Resultaten stegen en marketeers definiëren duidelijke doelstellingen en strategieën. Ze gaan voor een gezonde combinatie van rechtstreekse sales doelstellingen en het opbouwen van relaties. In plaats van massaal mailings te versturen, vertrekken ze vanuit een duidelijke strategie en schakelen ze e-mailmarketing in voor iedere stap van de customer lifecycle. Een grote trend voor 2016 is nog steeds marketing automation, aangezien het een geniale manier is om zowel tijdsdruk terug te dringen als de meerwaarde naar het publiek toe te versterken. Inhoud en targeting blijven daarbij steeds de belangrijkste focus.

Belgische marketeers geven in deze resultaten van de E-mail Barometer ook aan dat ze steeds actief op zoek zijn naar inspiratie en kennis om hun strategie aan te scherpen. Evoluties en ontwikkelingen binnen hun e-mailmarketingplatform spelen hier een zeer invloedrijke rol: de deelnemers geen aan dat hun platform en de informatie die ze hiervan krijgen de belangrijkste bronnen zijn voor nieuwe inzichten. Als je dus het maximum uit e-mailmarketing wilt halen, dan is een platform kiezen dat aan je behoeften voldoet cruciaal om je strategie de beste resultaten te laten opbrengen.

De focus hoort te liggen op het versturen van de juiste informatie, op maat van de behoeften en voorkeuren van onze contacten.

In 2016 zullen e-mail marketeers hun algemene verzendvolume verhogen, maar tegelijkertijd zullen ze ook meer targeting, segmentatie en automation toepassen. Deze twee aspecten tonen aan dat een stijging in verzendvolume niet meteen betekent dat ieder contact ook meer e-mails zal ontvangen. De focus hoort te liggen op het versturen van de juiste informatie, op maat van de behoeften en voorkeuren van onze contacten.

Wanneer we kijken naar die trends en evoluties, hoe staan Belgische marketeers dan tegenover e-mailmarketing en de rol ervan in hun onderneming? Hoe sluit e-mail aan bij hun algemene marketingstrategie? Hoe gebruiken ze e-mail nu eigenlijk? En welke resultaten behalen ze?

In dit rapport stellen we je de resultaten van de enquête voor en geven we onze interpretatie mee door de bevindingen van verschillende bedrijven actief in B2B en B2C te vergelijken.
Neem een duik in het rapport en bekijk alle resultaten.

mrt 30, 2016Michelle Dassen
Previous storyGeen Amerikaanse president zonder e-mailmarketingNext storyWat betekent nieuwe Europese Privacy regel voor e-mailmarketing?
Home Flexmail lanceert voor het derde jaar op rij de resultaten van haar Email Barometer
5 jaar geleden Afleverbaarheid, Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Testing, Tips, Trends130
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid

Het mysterie van ‘delivery failure’ opgelost (deel 2)

Spamfilters zijn vaak een doorn in het oog van e-marketeers. De vorige blogpost vermeldde al dat maar liefst tien procent van de begunstigden een e-mail mislopen. Spamfilters nemen een groot deel van dat cijfer voor hun rekening.   okt 8, 2010Michelle Dassen

E-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Personalisatie, Tips

Vertel in 5 stappen je klant dat je hem wil leren kennen

Eerder deden we al in enkele stappen uit de doeken hoe je een goede opt-in organiseert op je website. Uiteraard volgt daarop een welkomstboodschap. Dat is de basis. Meestal is de volgende stap dat het commerciële verhaal per e-mail wordt ingezet. Schoenenfabrikant Duo pakt eerder verrassend uit. nov 17, 2014Michelle Dassen

Content, Tips

Twee denkstappen voor je een e-mail schrijft!

Een e-mailbericht moet je echt afstemmen op de ontvanger. Daar ligt het geheim van een goede conversie. De ontvanger aan het lezen krijgen is de eerste stap. Maar de ontvanger laten lezen wat hij wil lezen, dat is de kunst! sep 28, 2012Ann Flipkens

Wetgeving

Nederlandse e-mail regels nu nog duidelijker

Overheden beginnen steeds meer oog te krijgen voor de nieuwe media. Ook e-mailmarketing werd van een wetgevend kader voorzien. In Nederland is deze wet al even in voege. Maar de DDMA en de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie brachten hierop ter verduidelijking een nieuwe code in bij de Stichting Reclame Code. mrt 2, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Geef je e-mailstrategie een lenteschoonmaak!

De lente zit duidelijk in de lucht. Lente staat gelijk met een voorjaarsschoonmaak. Als we dat met onze omgeving doen, waarom niet met onze e-marketinglijsten? mrt 20, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Combineer exclusiviteit en aantrekkelijkheid!

Met welke boodschap kan je een contact tot conversie verleiden? Dat vraagstuk stelt zich keer op keer als je een e-mailbericht schrijft. Uiteraard moet je de juiste relevante content combineren met de juiste doelgroep. Maar met een laagje aantrekkelijkheid en exclusiviteit bereik je net dat tikkeltje meer! nov 15, 2013Ann Flipkens

Content, Targeting

De juiste content voor het juiste publiek

In dit artikel ontdek je hoe je ervoor kan zorgen dat je publiek ook de content ontvangt die het wilt én dus relevant vindt. Stel je je eveneens de vraag waar de balans ligt tussen informatieve en commerciële mailings? Lees dan zeker verder. jul 2, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing

Hang geen bijlage aan je e-mail, verwijs er naar!

Je wil extra info meegeven in je e-mail boodschap. Een pdf document,met alle eigenschappen van je nieuwste product meegeven, lijkt de ideale piste. Alleen denkt je lezer daar helemaal anders over. jul 30, 2009Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,755

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail