Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Events, Tips, Trends

Flexmail op DMF 2012: twee trends en een tip!

De stand van Flemail op de vakbeurs Digital Marketing First was zeker de moeite waard om te bezoeken. De nieuwste tool, de Flexmail Smart Builder werd er natuurlijk uitgebreid voorgesteld. Maar we leerden ook veel van onze gesprekspartners.

De nieuwste editie van de emailmarketingkrant, die op de stand in primeur verdeeld werd, opende deze keer met het verhaal van de nieuwe Smart Builder. E-mailmarketing wordt op deze wijze nog intuïtiever voor de gemiddelde gebruiker. Je moet vandaag geen specialist meer zijn om professionele campagnes de wereld in te sturen. Als je de Smart Builder van Flexmail gebruikt natuurlijk.

Trends
Maar de gesprekspartners op onze stand maakten ons duidelijk dat twee elementen van e-mailmarketing steeds meer aandacht krijgen. Een goede rapportering is niet zo maar een extraatje, maar een onmisbare tool geworden. Welke boodschappen worden door wie gelezen? Waar werd op geklikt? Allemaal informatie waaruit we kunnen leren, om de volgende e-mailmarketingcampagne nog beter te maken.

Segmenteren
Een tweede trend, die uit de vragen van de bezoekers naar boven kwam drijven, zijn de mogelijkheden van segmentatie. De foute veronderstelling dat je de totale e-marketinglijst met exact dezelfde e-mail kan afwerken, blijkt gelukkig langzaam maar zeker verleden tijd te zijn. Er werd voortdurend geïnformeerd naar de mogelijkheden om te segmenteren. Zowel vanuit de data die je bij het profiel van het e-mailadres oplaadt, als op basis van klikgedrag. Beide aspecten kan Flexmail zonder probleem aan. En het getuigt van een goede benadering van e-mailmarketing.

Tip
En tenslotte raapten we in het gangpad nog een extra tip op. Hoe laat je de e-marketinglijst groeien? Een vraagstuk dat de originaliteit van de marketeer keer op keer op de proef stelt. Waarom niet – als je in een B2C omgeving werkt – in elke plastic zak waar je de aankopen inschuift ook niet een kortingsbon steken? Een korting die je alleen maar kan krijgen door naar de website te surfen en je te registreren voor de nieuwsbrief. En het blijkt nog te werken ook!

okt 12, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyHeb je al nagedacht over je UVP?Next storyBeloven doet lezen
Home Flexmail op DMF 2012: twee trends en een tip!
10 jaar geleden Events, Tips, Trends311
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Persoonlijke e-mail, kan dat oprecht?

We werken toch zo graag met persoonlijke berichten in onze e-mailmarketing. We zetten de naam van het contact in onze aanhef en we creëren een gemoedelijke sfeer. En daarmee gaan we scoren en de conversie tot ongekende hoogtes brengen. sep 25, 2013Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing

Litmus en Microsoft zetten een samenwerking op

De berichtcontrole is een service die Flexmail al jaar en dag aanbiedt aan haar klanten. Via de berichtcontrole krijgen alle gebruikers de kans om de weergave van hun e-mailbericht te testen in alle bekende e-mailclients en te controleren of hun e-mailbericht voorbij de meest voorkomende spamfilters mag. Voor deze service is Flexmail al enige tijd […]

E-mailmarketing, Thema-mailings

8 Valentijns e-mail marketing tips

Valentijn is elk jaar weer goed voor ontelbare cadeautjes, dinertjes en relax momenten. Een ideaal moment om een speciale e-mailmarketing campagne op te zetten. We zetten een paar tips op een rijtje! jan 28, 2010Ann Flipkens

Tips, Trends

E-mail drijft e-commerce aan

Met de eindejaarsfeesten in aantocht klinkt het vaak in de media dat naast de winkels tijdens de koopzondagen, de webshops de nodige drukke tijden kennen. Alleen, hoe zal je als e-marketeer je klant weghouden uit de winkelstraat en tegelijkertijd op je webshop laten landen. dec 18, 2013Ann Flipkens

Content, List Building, Targeting

Waarom extra inspanningen de moeite waard zijn

E-mailmarketeers richten hun inspanningen meestal op loyale klanten, die regelmatig een aankoop doen. Niet- geëngageerde klanten worden vaker genegeerd. Hoewel die tijdsverdeling logisch lijkt, laten de marketeers daar toch heel wat potentieel onbenut.  jun 1, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

Inspiratie!, Tips, Trends

Helder communiceren in 3 stappen

We wezen in deze blog al eerder op de trend waarbij eenvoud in het e-mailbericht primeert. Vandaag hebben we weer zo een pareltje als voorbeeld. De e-mail van Galeria Inno die in onze inbox viel, was er duidelijk eentje om te verleiden… feb 13, 2015Ann Flipkens

List Building

Zijn uitschrijvers echt uitschrijvers?

Je stelt met zorg een e-mail lijst samen binnen je klantenkring. Of je beschikt over een mooie opt-in module op je webstek. Je ziet je mailinglijst aangroeien. Maar je ziet ook regelmatig dat e-mailadressen uitgeschreven worden. Heeft u zich al eens afgevraagd waarom deze adressen verdwijnen? jun 29, 2009Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail