Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Events, Tips

Grote belangstelling voor Flexmail Summer School

Deze week vond de eerste editie van de Flexmail Summer School plaats. Onmiddellijk mogen we spreken van een geslaagde editie. Een tot de nok toe gevulde zaal met leergierige toehoorders luisterden naar de workshops die gebracht werden door Silvie Mussen van Flexmail en Kris Pattyn van Koppa Digitale Media.

Managing partner van Flexmail, Jacqueline Mahieux, verwelkomde  de zaal en stelde kort het e-mailmarketing platform Flexmail voor. In primeur kregen de schoolgangers ook een impressie van de nieuwe functionaliteit die Flexmail binnenkort zal onthullen.

KISS

Daarna was het woord aan Silvie Mussen die in een drietal workshops de toehoorders een gedegen inleiding gaf in de evoluerende wereld van e-mailmarketing. Eén van haar besluiten willen we u hier zeker niet onthouden.

Keep It Short and Simple (KISS), dat is de essentie van een goede e-mailcampagne. Je ontvangers lezen je tekst niet van A tot Z, dus zorg voor een korte bondige tekst die vlot wegleest. Wil je toch meer kwijt? Dan kan je je nieuwsbrief opdelen in rubrieken om meer structuur te brengen in je tekst. Bovendien kan je ‘eye catchers’ gebruiken die de herkenbaarheid voor de lezer in de hand werkt.

Besteed zeker ook voldoende aandacht aan je ‘call to action’. De call to action is een korte zin in je nieuwsbrief die de ontvanger uitnodigt om een actie te ondernemen. Belangrijk is natuurlijk dat de call to action eruit springt. Dat doe je door hem individuele ruimte te geven in de nieuwsbrief en te kiezen voor een contrast met de achtergrond.

Kracht van het woord

Kris Pattyn van Koppa Digitale media gaf het publiek inzicht in het belang van tekst in een e-mailbericht. Let op het gevaar van de grijze muur. Te veel regels tekst achter elkaar maken een tekst op het scherm voor het menselijk oog onleesbaar. Werk met alinea’s van een viertal regels, die je telkens voorziet van een relevante tussenkop. Zo zorg je voor kapstokken die de lezer gebruikt om doorheen de tekst te scannen. Mensen lezen van links naar rechts en haken ergens onderweg af. Daarom is het belangrijk om ‘to the point’ te schrijven. Schrijf beknopt in een gesproken taal. Zorg er voor dat de kern van je boodschap vooraan staat.

Smaak naar meer

Heel wat informatie werd in een compacte tijd overgedragen aan de cursisten. De middag werd met een vragenuurtje afgerond en gaf duidelijk aan dat er smaak was naar meer van dergelijke initiatieven. Binnenkort serveren we een nieuwe editie van deze Flexmail school. Hou onze kalender in de gaten. Of beter, schrijf je in op onze nieuwsbrief, dan krijg je vanzelf de nieuwe kalender toegestuurd!

Een visuele impressie kan je hier vinden…

aug 30, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyOnderwerpregel: maak je keuze!Next storyWeb-based e-mailclients nemen de leiding
Home Grote belangstelling voor Flexmail Summer School
11 jaar geleden Cases, Events, Tipse-mailmarketing, e-mailmarketingtips, Flexmail Summer School, Kris Pattyn, Silvie Mussen368
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Content, Thema-mailings

Laatste nieuwsbrief voor 2011: originaliteit is troef

Als e-mailmarketeer moet je steeds op de hoogte blijven van de trends en evoluties in je sector. Om die reden ben je vast op 101 nieuwsbrieven ingeschreven. Voordat je ze één voor één opent en bestudeert, lijsten we hier al een aantal interessante best practices op. dec 28, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Events, Tips

Congres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken

Het congres- en beursseizoen is weer van start gegaan. Marketeers krijgen weer talloze kansen aangeboden om zich bij te schaven in hun sector en er op los te netwerken. Voor organisatoren is het dé gelegenheid bij uitstek om hun product in de schijnwerpers te zetten en de leads op te drijven. Hier vind je een […]

Cases, E-mailmarketing

G4S: “Flexmail is de basis van onze e-communicatie geworden”

G4S is wereldleider op het vlak van beveiligings- en veiligheidsoplossingen. Met meer dan 6.400 medewerkers in België en 625.000 in 125 landen is het een omvangrijke onderneming waar goed georganiseerde communicatie de levenslijn vormt voor een goede werking. Sinds 7 maanden werkt de Belgische afdeling met e-mailmarketingplatform Flexmail. feb 8, 2012Michelle Dassen

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips

Kan je ‘gratis’ en ‘free’ toch riskeren in je bericht?

Spamfilters kunnen soms het leven van een e-marketeer lastig maken. Bepaalde woorden scoren negatiever dan andere als deze filters hun werk doen. Dat ‘viagra’ per definitie als verdacht wordt aangemerkt, daar zal niemand bezwaar tegen hebben. okt 26, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Gebruik echte mensen in je e-mail

Als je door het televisie aanbod zapt, dan is de kans groot dat je binnen de 2 seconden door hebt dat wat voor je neus afspeelt reclame is. Waarom? De cognitieve herkenning van te afgeborstelde mensen en steeds weerkerende beelden die de realiteit mooier maken, laten in het onderbewuste een belletje rinkelen. okt 19, 2012Thomas […]

List Building

Dag Hotmail, welkom aan Outlook.com

Als we dachten dat op het vlak van de webbased e-mail de posities op de markt ingenomen waren, dan waren we grondig fout. Met de strategische beslissing om Hotmail om te vormen naar Outlook.com heeft Microsoft de aanval ingezet op Gmail. En het is meer dan alleen maar een naamsverandering! aug 2, 2012Ann Flipkens

Mobile, Reporting, Tips, Trends

Differentieer je mobiel publiek

Naast de webbased e-mailclients zijn de mobiele lezers ook stevig aan hun opmars bezig. Dat creëert opnieuw een extra uitdaging voor de e-marketeer. Want e-mailberichten lezen op het kleine scherm is nu eenmaal anders dan op het reguliere computerscherm. sep 12, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips, Trends

Vijf misverstanden over video in e-mailberichten

Met de komst van HTML 5 ging de wereld van de e-mailmarketing langzaam maar zeker open voor video. Recent onderzoek wijst uit dat bewegend beeld de conversie ratio’s alleen maar ten goede komen. Toch leven er over het meegeven van video in e-mail behoorlijk wat misverstanden. nov 30, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail