Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Events, Tips

Grote belangstelling voor Flexmail Summer School

Deze week vond de eerste editie van de Flexmail Summer School plaats. Onmiddellijk mogen we spreken van een geslaagde editie. Een tot de nok toe gevulde zaal met leergierige toehoorders luisterden naar de workshops die gebracht werden door Silvie Mussen van Flexmail en Kris Pattyn van Koppa Digitale Media.

Managing partner van Flexmail, Jacqueline Mahieux, verwelkomde  de zaal en stelde kort het e-mailmarketing platform Flexmail voor. In primeur kregen de schoolgangers ook een impressie van de nieuwe functionaliteit die Flexmail binnenkort zal onthullen.

KISS

Daarna was het woord aan Silvie Mussen die in een drietal workshops de toehoorders een gedegen inleiding gaf in de evoluerende wereld van e-mailmarketing. Eén van haar besluiten willen we u hier zeker niet onthouden.

Keep It Short and Simple (KISS), dat is de essentie van een goede e-mailcampagne. Je ontvangers lezen je tekst niet van A tot Z, dus zorg voor een korte bondige tekst die vlot wegleest. Wil je toch meer kwijt? Dan kan je je nieuwsbrief opdelen in rubrieken om meer structuur te brengen in je tekst. Bovendien kan je ‘eye catchers’ gebruiken die de herkenbaarheid voor de lezer in de hand werkt.

Besteed zeker ook voldoende aandacht aan je ‘call to action’. De call to action is een korte zin in je nieuwsbrief die de ontvanger uitnodigt om een actie te ondernemen. Belangrijk is natuurlijk dat de call to action eruit springt. Dat doe je door hem individuele ruimte te geven in de nieuwsbrief en te kiezen voor een contrast met de achtergrond.

Kracht van het woord

Kris Pattyn van Koppa Digitale media gaf het publiek inzicht in het belang van tekst in een e-mailbericht. Let op het gevaar van de grijze muur. Te veel regels tekst achter elkaar maken een tekst op het scherm voor het menselijk oog onleesbaar. Werk met alinea’s van een viertal regels, die je telkens voorziet van een relevante tussenkop. Zo zorg je voor kapstokken die de lezer gebruikt om doorheen de tekst te scannen. Mensen lezen van links naar rechts en haken ergens onderweg af. Daarom is het belangrijk om ‘to the point’ te schrijven. Schrijf beknopt in een gesproken taal. Zorg er voor dat de kern van je boodschap vooraan staat.

Smaak naar meer

Heel wat informatie werd in een compacte tijd overgedragen aan de cursisten. De middag werd met een vragenuurtje afgerond en gaf duidelijk aan dat er smaak was naar meer van dergelijke initiatieven. Binnenkort serveren we een nieuwe editie van deze Flexmail school. Hou onze kalender in de gaten. Of beter, schrijf je in op onze nieuwsbrief, dan krijg je vanzelf de nieuwe kalender toegestuurd!

Een visuele impressie kan je hier vinden…

aug 30, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyOnderwerpregel: maak je keuze!Next storyWeb-based e-mailclients nemen de leiding
Home Grote belangstelling voor Flexmail Summer School
10 jaar geleden Cases, Events, Tipse-mailmarketing, e-mailmarketingtips, Flexmail Summer School, Kris Pattyn, Silvie Mussen354
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Testing, Thema-mailings

Tijdsdruk en testen gaan niet samen…

Het einde van het jaar nadert en voor heel wat e-marketeers zijn dat nu net spannende dagen. En dan is blijkbaar het gevaar groot om even ‘snel snel’ de bulk weg te werken en een paar grote zonden te plegen tegen de spelregels van een goede e-mailmarketing praktijk. dec 5, 2012Ann Flipkens

Content, E-commerce, List Building, Strategie, Targeting

Streef naar de perfecte match

De perceptie die een e-mailcontact over je e-marketing heeft, is een belangrijk aspect. Als hij de meerwaarde van je e-mailberichten inziet, dan volgt de conversie vanzelf. Als het contact zich bedrogen voelt, dan krijg je dat nog moeilijk rechtgezet. dec 21, 2012Ann Flipkens

Moeiteloze één-op-ééncommunicatie met Contact Related Content

Segmentatie is heilzaam binnen de e-mailmarketingsector. Iedere hedendaagse e-marketeer begrijpt dat de consument van vandaag graag op zijn wenken wordt bediend. Hij wil niet zoek geraken in een kluwen van informatie. Hij eist content op maat op een dienblaadje. okt 19, 2011Michelle Dassen

List Building, Personalisatie, Targeting

Vier segmentatietactieken om je vingers bij af te likken

Segmentatie is het modewoord voor e-mailmarketeers in 2012. Door de opmars van location based services (lbs)  en de nood aan relevante boodschappen, is er geen ontkomen meer aan. In dit artikel vind je enkele tactieken om de interesses van je doelgroep te ontfutselen. jan 6, 2012Thomas Vangelooven

Content, Thema-mailings, Tips

Hoe verstuur jij dit jaar je zakelijke kerstkaarten?

Rond de feestdagen heeft iedereen het razend druk. Toch is dit de ideale periode om nog eens extra aan je klanten en partners te denken. Dankzij Flexmail steek je op een snelle en eenvoudige manier je kerstkaart in elkaar. dec 1, 2011Thomas Vangelooven

Cases, E-commerce, E-mailmarketing

E-commerce en e-mailmarketing, vier valkuilen om niet in te trappen

Dat je aan een e-shop een uitgekiende e-mailstrategie verbindt, dat lijkt wel erg logisch. Maar blijkbaar is het niet evident om dit op de juiste manier aan te pakken. Dat leert een recent onderzoek van het Nederlandse blad ‘Retailtrends’. mrt 16, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Gebruik echte mensen in je e-mail

Als je door het televisie aanbod zapt, dan is de kans groot dat je binnen de 2 seconden door hebt dat wat voor je neus afspeelt reclame is. Waarom? De cognitieve herkenning van te afgeborstelde mensen en steeds weerkerende beelden die de realiteit mooier maken, laten in het onderbewuste een belletje rinkelen. okt 19, 2012Thomas […]

E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail