Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Events, Tips

Grote belangstelling voor Flexmail Summer School

Deze week vond de eerste editie van de Flexmail Summer School plaats. Onmiddellijk mogen we spreken van een geslaagde editie. Een tot de nok toe gevulde zaal met leergierige toehoorders luisterden naar de workshops die gebracht werden door Silvie Mussen van Flexmail en Kris Pattyn van Koppa Digitale Media.

Managing partner van Flexmail, Jacqueline Mahieux, verwelkomde  de zaal en stelde kort het e-mailmarketing platform Flexmail voor. In primeur kregen de schoolgangers ook een impressie van de nieuwe functionaliteit die Flexmail binnenkort zal onthullen.

KISS

Daarna was het woord aan Silvie Mussen die in een drietal workshops de toehoorders een gedegen inleiding gaf in de evoluerende wereld van e-mailmarketing. Eén van haar besluiten willen we u hier zeker niet onthouden.

Keep It Short and Simple (KISS), dat is de essentie van een goede e-mailcampagne. Je ontvangers lezen je tekst niet van A tot Z, dus zorg voor een korte bondige tekst die vlot wegleest. Wil je toch meer kwijt? Dan kan je je nieuwsbrief opdelen in rubrieken om meer structuur te brengen in je tekst. Bovendien kan je ‘eye catchers’ gebruiken die de herkenbaarheid voor de lezer in de hand werkt.

Besteed zeker ook voldoende aandacht aan je ‘call to action’. De call to action is een korte zin in je nieuwsbrief die de ontvanger uitnodigt om een actie te ondernemen. Belangrijk is natuurlijk dat de call to action eruit springt. Dat doe je door hem individuele ruimte te geven in de nieuwsbrief en te kiezen voor een contrast met de achtergrond.

Kracht van het woord

Kris Pattyn van Koppa Digitale media gaf het publiek inzicht in het belang van tekst in een e-mailbericht. Let op het gevaar van de grijze muur. Te veel regels tekst achter elkaar maken een tekst op het scherm voor het menselijk oog onleesbaar. Werk met alinea’s van een viertal regels, die je telkens voorziet van een relevante tussenkop. Zo zorg je voor kapstokken die de lezer gebruikt om doorheen de tekst te scannen. Mensen lezen van links naar rechts en haken ergens onderweg af. Daarom is het belangrijk om ‘to the point’ te schrijven. Schrijf beknopt in een gesproken taal. Zorg er voor dat de kern van je boodschap vooraan staat.

Smaak naar meer

Heel wat informatie werd in een compacte tijd overgedragen aan de cursisten. De middag werd met een vragenuurtje afgerond en gaf duidelijk aan dat er smaak was naar meer van dergelijke initiatieven. Binnenkort serveren we een nieuwe editie van deze Flexmail school. Hou onze kalender in de gaten. Of beter, schrijf je in op onze nieuwsbrief, dan krijg je vanzelf de nieuwe kalender toegestuurd!

Een visuele impressie kan je hier vinden…

aug 30, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyOnderwerpregel: maak je keuze!Next storyWeb-based e-mailclients nemen de leiding
Home Grote belangstelling voor Flexmail Summer School
9 jaar geleden Cases, Events, Tipse-mailmarketing, e-mailmarketingtips, Flexmail Summer School, Kris Pattyn, Silvie Mussen332
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Trends

Wat brengt 2012 voor de e-mailmarketeer?

Naar jaarlijkse gewoonte blikken e-mailmarketeers graag vooruit op wat het nieuwe jaar in petto heeft. Neem hier zelf eens een kijkje in onze glazen bol. dec 16, 2011Ann Flipkens

List Building, Strategie, Thema-mailings

Het is nu al Kerstmis!

Tenminste voor de emarketeers die er van houden hun huiswerk grondig te maken. Sinterklaas is eigenlijk bijna gepasseerd. Dus het wordt tijd om je e-mailcampagnes voor de kerstdagen al te plannen. okt 24, 2012Ann Flipkens

Flexmailwebsite goed onthaald op DMF 2011

Enkele dagen voor DMF 2011, dé vakbeurs voor interactieve marketing, heeft Flexmail de nieuwe website gelanceerd. Zo konden we meteen al polsen naar de meningen bij de bezoekers van de beurs. De feedback was veelbelovend. okt 13, 2011Ann Flipkens

Trends

Vijf inzichten voor de toekomst!

In de resultaten van de ‘Marketing Sherpa Email Summit 2012’ vonden we enkele leuke inzichten die e-mailmarketing in de toekomst zullen beïnvloeden. We willen ze u zeker niet onthouden… mei 11, 2012Thomas Vangelooven

Content, Design, Strategie, Tips

Staat je merk sterk in je e-mailbericht?

Herkenning is in marketing een belangrijk element. Ook in e-mailmarketing geldt het principe dat een sterk merk staat voor een goede conversie. Maar hoe krijg je dit in die digitale wereld voor elkaar? Graag zetten we enkele tips op een rijtje. sep 19, 2012Thomas Vangelooven

Content, Design, E-mailmarketing, Tips

Geef een helder signaal

Al te vaak krijg je e-mailmarketing berichten waar alle toeters en bellen uit de kast getrokken worden. Maar het is dan nog niet duidelijk wat er precies van de lezer verwacht wordt. mrt 21, 2012Thomas Vangelooven

Cases, E-mailmarketing, Social media

Op zoek naar ‘deelbare’ content?

Platformen zoals Facebook en LinkedIn zijn ontzettend dankbaar voor marketeers. Als contacten de boodschap lezen en delen op hun profiel, dan vermenigvuldigt de marketeer het bereik van de boodschap. Veel extra moeite of kost hoeft hij er zelfs niet in te steken. Enige voorwaarde is dat hij voor ‘deelbare’ content zorgt. nov 2, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, List Building

Keer je salesteam binnenste buiten!

Een gedreven e-marketeer, die heeft één grote passie: de eeuwigdurende jacht naar goede e-mailadressen. Een correct opt-in formulier is natuurlijk de basis. Maar dat is natuurlijk niet de enige zaligmakende methode. Er is nog je salesteam! jun 29, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,132

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,109

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail