Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Flexmail vooruitstrevend op E-mail Marketing Forum

Op de vierde editie van het E-mail Marketing Forum in Le Méridien in Brussel hebben enkele toonaangevende spelers in de e-mail marketing scène hun ‘good practices’ voor een publiek van communicatiedeskundigen en marketeers uiteengezet. Ook Flexmail was van de partij.

Tijdens de studiedag kwamen alle nieuwste trends van de meest innovatieve bedrijven in de e-mail marketing sector aan het bod.  Invloedrijke sprekers gaven telkens de impuls voor een pittig debat tussen sectorgenoten.

Baanbrekend

Strategic e-marketing engineer van Flexmail, Kris Pattyn, sprak het deskundige publiek aan over de nieuwste ontwikkeling bij het e-mail marketing platform: dynamic content. Het systeem, dat ook al in de vorige blogpost aan bod kwam, kon op veel bijval rekenen. Relevantie en gepersonaliseerde inhoud zijn immers twee begrippen die in de e-mail marketing hoog in het vaandel gedragen worden. Flexmail heeft daar nu, met de dynamic content-module, een instrument voor ontwikkeld.

Uitdagingen

De studiedag werd ingeleid door e-mail marketing consultant Tamara Gielen. Op een levendige manier vatte ze de uitdagingen voor de e-mail marketeer samen. Google Priority inbox, Facebook social inbox en de nieuwe communicatiekanalen zijn slechts enkele waarop een antwoord moet geformuleerd worden.

Dood?

Is e-mail dan dood? Volgens Gielen is die bewering paniekzaaierij. “Maar liefst 58 procent van de bevolking start hun online dag met het lezen van e-mails. Sinds de opkomst van mobiel internet zit dat cijfer nog in de lift. E-mail is niet door, het evolueert.”

Inhaalbeweging

Het laatste e-mail marketing forum gaf de idee dat er een België een enorme inhaalbeweging op gang getrokken is inzake e-mail marketing. Hoewel we nog niet op het peil van onze buurlanden staan, gaven de sprekers de bemoedigende boodschap dat daar snel verandering in kan komen.

nov 26, 2010Ann Flipkens
Previous storyFlexmail MasterClass overtuigt opnieuwNext storyOptimaliseer je verzendfrequentie met deze tips
Home Flexmail vooruitstrevend op E-mail Marketing Forum
12 jaar geleden Geen categorie136
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Strategie, Targeting, Tips

Jaag het gebruikersengagement de hoogte in met deze tips (deel 2)

Het verbeteren van het engagement van de gebruiker is de op één na hoogste prioriteit van e-mailmarketeers in 2011. Maar hoe pak je dat aan? Flexmail zet hier (opnieuw) een aantal best practices op een rijtje. feb 4, 2011Michelle Dassen

E-mailmarketing, Thema-mailings

8 Valentijns e-mail marketing tips

Valentijn is elk jaar weer goed voor ontelbare cadeautjes, dinertjes en relax momenten. Een ideaal moment om een speciale e-mailmarketing campagne op te zetten. We zetten een paar tips op een rijtje! jan 28, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Tips

Echte e-marketeers weten wel beter!

“100.000 email adressen van Belgische ondernemingen downloadbaar”, staat in de onderwerpregel van de aanbieding die bij ons in de inbox viel. Netjes gericht aan ons info@bedrijf adres. Je weet wel, dat ene e-mailaccount waar je zoveel mogelijk de rotzooi in e-mail land opvangt. En daarnaast staan zowel in het e-mailbericht als op de de landingspagina […]

Design

Het oog wil ook wat!

Bij een goed gerecht is niet alleen het recept van belang, maar het oog doet ook eten. Net zoals je een bord netjes geschikt op tafel krijgt, moet je de lezer ook een goed vormgegeven landingspagina voorschotelen. Graag geven we de volgende vijf tips! jan 7, 2010Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Strategie, Tips

De anatomie van twee opt-in formulieren

Het uitbouwen van een e-marketinglijst met voldoende e-mailadressen, het is een titanenwerk. Diverse opt-informulieren op websites proberen dat werk lichter te maken. Maar elke drempel die je legt, maakt de kans op een nieuw adres weer kleiner. Het is steeds weer balanceren tussen minimalisme en een maximum aan informatie. jul 29, 2016Ann Flipkens

Wetgeving

Aangetekende e-mail wordt wet

Het heeft even geduurd, maar de Kamercommissie Bedrijfsleven heeft eindelijk een wetsvoorstel goedgekeurd dat elektronische aangetekende zendingen mogelijk maakt. okt 23, 2013Ann Flipkens

Events, Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

“It’s a salesting”, wat?

“It’s a salesting”, wat? Nee, het blijkt geen typefout te zijn maar de essentie van Revenue Boulevard. Op 26 februari waren mijn collega’s sales en ik aanwezig op dé conferentie die de focus legt op de convergentie van sales en marketing. Helemaal klaar om onze activiteiten te laten samensmelten of toch om de nodige kennis […]

Strategie

E-mailmarketing en nieuwsbrieven, twee handen op één buik!

Heel vaak beperkt e-mailmarketing zich nog tot dat éne e-mailbericht waarmee klanten en prospecten benaderd worden. Nochtans biedt dit medium veel meer mogelijkheden. Zowel naar vorm, als naar diversificatie en naar ROI. Als je deze cijfers leest, dan zijn er twee mogelijke reacties. “Zie je wel dat ik goed bezig ben!” of “Waarom heb ik […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail