Op de vierde editie van het E-mail Marketing Forum in Le Méridien in Brussel hebben enkele toonaangevende spelers in de e-mail marketing scène hun ‘good practices’ voor een publiek van communicatiedeskundigen en marketeers uiteengezet. Ook Flexmail was van de partij.
Tijdens de studiedag kwamen alle nieuwste trends van de meest innovatieve bedrijven in de e-mail marketing sector aan het bod. Invloedrijke sprekers gaven telkens de impuls voor een pittig debat tussen sectorgenoten.
Baanbrekend
Strategic e-marketing engineer van Flexmail, Kris Pattyn, sprak het deskundige publiek aan over de nieuwste ontwikkeling bij het e-mail marketing platform: dynamic content. Het systeem, dat ook al in de vorige blogpost aan bod kwam, kon op veel bijval rekenen. Relevantie en gepersonaliseerde inhoud zijn immers twee begrippen die in de e-mail marketing hoog in het vaandel gedragen worden. Flexmail heeft daar nu, met de dynamic content-module, een instrument voor ontwikkeld.
Uitdagingen
De studiedag werd ingeleid door e-mail marketing consultant Tamara Gielen. Op een levendige manier vatte ze de uitdagingen voor de e-mail marketeer samen. Google Priority inbox, Facebook social inbox en de nieuwe communicatiekanalen zijn slechts enkele waarop een antwoord moet geformuleerd worden.
Dood?
Is e-mail dan dood? Volgens Gielen is die bewering paniekzaaierij. “Maar liefst 58 procent van de bevolking start hun online dag met het lezen van e-mails. Sinds de opkomst van mobiel internet zit dat cijfer nog in de lift. E-mail is niet door, het evolueert.”
Inhaalbeweging
Het laatste e-mail marketing forum gaf de idee dat er een België een enorme inhaalbeweging op gang getrokken is inzake e-mail marketing. Hoewel we nog niet op het peil van onze buurlanden staan, gaven de sprekers de bemoedigende boodschap dat daar snel verandering in kan komen.