Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Flexmail vooruitstrevend op E-mail Marketing Forum

Op de vierde editie van het E-mail Marketing Forum in Le Méridien in Brussel hebben enkele toonaangevende spelers in de e-mail marketing scène hun ‘good practices’ voor een publiek van communicatiedeskundigen en marketeers uiteengezet. Ook Flexmail was van de partij.

Tijdens de studiedag kwamen alle nieuwste trends van de meest innovatieve bedrijven in de e-mail marketing sector aan het bod.  Invloedrijke sprekers gaven telkens de impuls voor een pittig debat tussen sectorgenoten.

Baanbrekend

Strategic e-marketing engineer van Flexmail, Kris Pattyn, sprak het deskundige publiek aan over de nieuwste ontwikkeling bij het e-mail marketing platform: dynamic content. Het systeem, dat ook al in de vorige blogpost aan bod kwam, kon op veel bijval rekenen. Relevantie en gepersonaliseerde inhoud zijn immers twee begrippen die in de e-mail marketing hoog in het vaandel gedragen worden. Flexmail heeft daar nu, met de dynamic content-module, een instrument voor ontwikkeld.

Uitdagingen

De studiedag werd ingeleid door e-mail marketing consultant Tamara Gielen. Op een levendige manier vatte ze de uitdagingen voor de e-mail marketeer samen. Google Priority inbox, Facebook social inbox en de nieuwe communicatiekanalen zijn slechts enkele waarop een antwoord moet geformuleerd worden.

Dood?

Is e-mail dan dood? Volgens Gielen is die bewering paniekzaaierij. “Maar liefst 58 procent van de bevolking start hun online dag met het lezen van e-mails. Sinds de opkomst van mobiel internet zit dat cijfer nog in de lift. E-mail is niet door, het evolueert.”

Inhaalbeweging

Het laatste e-mail marketing forum gaf de idee dat er een België een enorme inhaalbeweging op gang getrokken is inzake e-mail marketing. Hoewel we nog niet op het peil van onze buurlanden staan, gaven de sprekers de bemoedigende boodschap dat daar snel verandering in kan komen.

nov 26, 2010Ann Flipkens
Previous storyFlexmail MasterClass overtuigt opnieuwNext storyOptimaliseer je verzendfrequentie met deze tips
Home Flexmail vooruitstrevend op E-mail Marketing Forum
10 jaar geleden Geen categorie94
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Trends, Wetgeving

E-mail, veiligheid en privacy…

Er is zoiets als het briefgeheim. De post mag nooit je brieven openen en daar in snuffelen. De overheid overigens ook niet, tenminste niet zonder een gerechtelijk bevel. En daar zijn we redelijk gerust over. mrt 22, 2014Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Inspiratie!

Flexmail wint ‘Fastest-growing company 2017 in sector Communicatie’

We won! Gisteren wonnen we de prijs voor ‘Fastest-growing company in de sector Communicatie’ in de Fast 50 van Deloitte Belgium. We zijn bijzonder trots om deze award mee naar Genk te mogen nemen, maar zonder ons team en onze klanten was dat nooit gelukt. Dream team Een team waar het tof is om in […]

Strategie

Abonnees meest benaderbaar in de ochtend

Wat doe jij zodra je op je werk bent? Misschien zet je eerst koffie, maar zodra je computer aanstaat, doen we allemaal hetzelfde: we checken onze e-mails. Het mag dan ook niet verbazen dat het open-en doorklikratio het hoogst is in de ochtend. aug 31, 2011Ann Flipkens

Post wil de inbox een nieuwe dimensie geven

In Zwitserland experimenteert men al een tijdje met de post die bijgehouden moet worden. Maar de Finse post wil nog een stapje verder gaan: alle post openen en in scannen om ze dan als een pdf per e-mail aan de geadresseerde bezorgen. Voorlopig is het een experiment dat op 12 april van start gaat voor […]

Content

Wees kort en bondig in je e-mail

Laat de lezers van je e-mailberichten niet zoeken tussen een zondvloed aan woorden naar je werkelijke boodschap. Je moet een evenwicht zien te vinden tussen relevante inhoud en de kunst van de beknoptheid. aug 28, 2009Ann Flipkens

Toerisme Vlaanderen choisit la plate-forme e-mail marketing de Flexmail

Toerisme Vlaanderen fournit des informations touristiques en ligne via le site Internet d’entreprise www.toerismevlaanderen.be, différents médias sociaux (Toerisme Vlaanderen et @toerisme_vla), une lettre d’information électronique et des mailings spécifiques. Pour ces deux derniers canaux, l’agence était à la recherche d’un système de mailing en ligne avec lequel il est possible de rédiger, de composer et […]

Cases, Inspiratie!, Strategie, Trends

5 keer het product centraal bij UI Stencils

In e-mailmarketing zien we langzaam maar zeker de eenvoud, de rust van de lay-out en de focus op één welbepaald product als trend weerkeren. In het voorbeeld van vandaag is dat niet anders. UI stencils is gespecialiseerd in het maken van mallen om schermen voor digitale media in ontwerp te schetsen. feb 6, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Lezers slaan de inleiding van je e-mail over!

Dacht je soms dat iedere geadresseerde je e-mail van voor tot achter uitpluist? Het resultaat van een onderzoek van Jakob Nielsen’s Alertbox zal je snel uit deze droom halen. Maar tegelijkertijd kan je deze wetenschap omzetten in een groot voordeel. Je weet immers wat je prospect zal bekijken! okt 13, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,668

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail