Enkele dagen voor DMF 2011, dé vakbeurs voor interactieve marketing, heeft Flexmail de nieuwe website gelanceerd. Zo konden we meteen al polsen naar de meningen bij de bezoekers van de beurs. De feedback was veelbelovend.
U hebt het vast al gemerkt. Flexmail zit sinds kort in een nieuw jasje. Niet alleen het aanzicht van de website is veranderd, we hebben er ook een aantal nieuwe functies aan toegevoegd. Zo bieden we een afdoend antwoord op de evoluerende noden van de e-mailmarketeer.
We grasduinen graag samen met u doorheen de nieuwe functies. Vandaag bekijken we de dynamische submailinglijsten.
Segmentatie
Het begrip klinkt misschien complex, maar eigenlijk vereenvoudigt het voor een groot stuk de segmentatie van mailinglijsten. We weten allemaal hoe belangrijk segmentatie is voor het succes van e-mailmarketing. Het is kort gesteld de ideale werkmethode om gericht te communiceren.
Voorbeeld
Vanaf nu kan je je gesegmenteerde mailinglijst nog eens onderverdelen in submailinglijsten. Ter illustratie: een aantal prospecten hebben zich ingeschreven via je website. Dat wordt de hoofdmailinlijst. Daar hadden ze de optie om zich te registreren voor een demo of een instructievideo. Je kan alvast die klanten opdelen in twee submailinglijsten. Verschilt de taal van de prospecten, dan doe je een verdere opdeling.
Koppeling
Het unieke aan de dynamische submailinglijsten is dat er koppeling bestaat tussen de hoofdmailinglijst en de submailinglijsten. Dat houdt in dat als je wijziging aan een contact in de hoofdmailinglijst uitvoert, dat die wijzing automatisch doorgevoerd wordt in de submailinglijst.
Automatisch
Hetzelfde geldt voor nieuwe inschrijvingen op een mailinglijst of contacten die aan een mailinglijst worden toegevoegd. Ze moeten dan wel voldoen aan de segmentatiecriteria voor de submailinglijst. Indien nodig kan je die op elk moment aanpassen. Bijgevolg worden de contacten in de submailinglijst automatisch mee worden aangepast.
Wat vindt u van de nieuwe website? Laat het ons hier weten.