Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, E-mailmarketing

G4S: “Flexmail is de basis van onze e-communicatie geworden”

G4S is wereldleider op het vlak van beveiligings- en veiligheidsoplossingen. Met meer dan 6.400 medewerkers in België en 625.000 in 125 landen is het een omvangrijke onderneming waar goed georganiseerde communicatie de levenslijn vormt voor een goede werking. Sinds 7 maanden werkt de Belgische afdeling met e-mailmarketingplatform Flexmail.


G4S bedient 22.000 klanten uit diverse sectoren. Zowel particulieren als grote bedrijven behoren tot het klantenbestand. Het hoofdkantoor is gevestigd in Vilvoorde. Verder zijn er nog een aantal andere vestigingen verspreid over het Belgische grondgebied. G4S bundelt een tiental bedrijven met een gezamenlijke omzet van 255 miljoen euro.

Essentieel

In een bedrijf van die grootte is goede en geautomatiseerde communicatie essentieel. “We gebruiken e-mailmarketing intern voor personeelsenquêtes, een digitale nieuwsbrief en andere mededelingen. Extern wordt het ingezet om commerciële mailings te versturen zoals klanttevredenheidsenquêtes, uitnodigingen voor events, nieuwsbrieven en   de e-cards voor het eindejaar,” vertelt marketing- en communicatieverantwoordelijke voor G4S Alain D’Haese.

Uitdaging

G4S doet aan klantenopvolging via het CRM-systeem Salesforce. “Om efficiënt te werken is het noodzakelijk dat het systeem up-to-date is. De meeste e-mailmarketingplatformen bezorgen je wel een rapport van de cijfers van je e-mailcampagne. Het is echter onbegonnen werk om die gegevens handmatig in je CRM-systeem in te geven. We zochten daarom naar een systeem die de update automatisch kon doorvoeren.”

Oplossing

E-mailmarketingplatform Flexmail is erin geslaagd om een koppeling te maken tussen het CRM-systeem en het e-mailmarketingplatform. “Wij versturen jaarlijks om en bij 100.000 e-mails. Dankzij de link tussen beide systemen slagen we erin om efficiënter te communiceren en leads beter op te volgen,” schets Alain. “Als een klant bijvoorbeeld op een link klikt in een nieuwsbrief, dan hebben wij een idee over zijn interesses.”

Gericht

De gegevens worden op hun beurt automatisch in het CRM-systeem geïmplementeerd, waardoor G4S die informatie later kan aanwenden om gerichter te communiceren. Ook voor de zogenaamde ‘database cleaning’ bewijst de koppeling tussen Flexmail en Salesforce zijn nut. Onjuiste e-mailadressen worden meteen aangepast in
het CRM-systeem.

“Flexmail is voor G4S de basis van de e-communicatie geworden. Het wordt sterk geïmplementeerd doorheen het bedrijf en is daarmee een onmisbaar instrument geworden om de communicatie te stroomlijnen”, besluit Alain.

Wil jij ook beroep doen op de flexibele oplossingen van Flexmail? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

(foto: G4s.be)

feb 8, 2012Michelle Dassen
Previous storySociale mediatips voor durvers: een best practiceNext storyE-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters
Home G4S: “Flexmail is de basis van onze e-communicatie geworden”
9 jaar geleden Cases, E-mailmarketingAlain D'Haese, B2B, b2c, crm, CRM-systeem, e-mailmarketing, e-mailtips, flexmail, Flexmail integraties, G4S, klantenengagement, klantengetuigenis, klantentevredenheid, salesforce344
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Design, Strategie, Tips

Staat je merk sterk in je e-mailbericht?

Herkenning is in marketing een belangrijk element. Ook in e-mailmarketing geldt het principe dat een sterk merk staat voor een goede conversie. Maar hoe krijg je dit in die digitale wereld voor elkaar? Graag zetten we enkele tips op een rijtje. sep 19, 2012Thomas Vangelooven

Cases, E-mailmarketing, Social media

Op zoek naar ‘deelbare’ content?

Platformen zoals Facebook en LinkedIn zijn ontzettend dankbaar voor marketeers. Als contacten de boodschap lezen en delen op hun profiel, dan vermenigvuldigt de marketeer het bereik van de boodschap. Veel extra moeite of kost hoeft hij er zelfs niet in te steken. Enige voorwaarde is dat hij voor ‘deelbare’ content zorgt. nov 2, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

Content, Thema-mailings, Tips

Hoe verstuur jij dit jaar je zakelijke kerstkaarten?

Rond de feestdagen heeft iedereen het razend druk. Toch is dit de ideale periode om nog eens extra aan je klanten en partners te denken. Dankzij Flexmail steek je op een snelle en eenvoudige manier je kerstkaart in elkaar. dec 1, 2011Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

De perfecte welkomstboodschap (deel II)

We vertelden al in de vorige blog dat een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst alle aandacht verdient. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. De vijf tips die we vandaag geven, sluiten hier nauw bij aan… mei 29, 2012Ann Flipkens

Content, Targeting, Tips

Stuur eens een cursus uit!

Met e-mailmarketing kan je veel meer dan occasioneel een e-mailbericht versturen. En zelfs dat e-mailbericht kan meer vormen aannemen dan dat je denkt. Waarom niet eens een cursus organiseren met je e-mailplatform? mrt 28, 2012Ann Flipkens

Social media

Maak van Facebook Timeline een opportuniteit

Er is de voorbije dagen veel commotie ontstaan over de verplichte invoering van de Timeline Template van Facebook. Vanuit het oogpunt van je e-mailmarketingstrategie kan je met Timeline toch je voordeel doen. mrt 30, 2012Ann Flipkens

Strategie

Organiseer je e-mailmarketing met het gebruikersbeheer

E-mailmarketing is een opdracht waar vaak meerdere medewerkers in het bedrijf mee bezig zijn. Om te verzekeren dat er een soort van ‘controle’ wordt ingebouwd, kan je met e-mailmarketingplatform Flexmail de gebruikers beheren.   okt 28, 2011Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,658

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail