G4S is wereldleider op het vlak van beveiligings- en veiligheidsoplossingen. Met meer dan 6.400 medewerkers in België en 625.000 in 125 landen is het een omvangrijke onderneming waar goed georganiseerde communicatie de levenslijn vormt voor een goede werking. Sinds 7 maanden werkt de Belgische afdeling met e-mailmarketingplatform Flexmail.
G4S bedient 22.000 klanten uit diverse sectoren. Zowel particulieren als grote bedrijven behoren tot het klantenbestand. Het hoofdkantoor is gevestigd in Vilvoorde. Verder zijn er nog een aantal andere vestigingen verspreid over het Belgische grondgebied. G4S bundelt een tiental bedrijven met een gezamenlijke omzet van 255 miljoen euro.
Essentieel
In een bedrijf van die grootte is goede en geautomatiseerde communicatie essentieel. “We gebruiken e-mailmarketing intern voor personeelsenquêtes, een digitale nieuwsbrief en andere mededelingen. Extern wordt het ingezet om commerciële mailings te versturen zoals klanttevredenheidsenquêtes, uitnodigingen voor events, nieuwsbrieven en de e-cards voor het eindejaar,” vertelt marketing- en communicatieverantwoordelijke voor G4S Alain D’Haese.
Uitdaging
G4S doet aan klantenopvolging via het CRM-systeem Salesforce. “Om efficiënt te werken is het noodzakelijk dat het systeem up-to-date is. De meeste e-mailmarketingplatformen bezorgen je wel een rapport van de cijfers van je e-mailcampagne. Het is echter onbegonnen werk om die gegevens handmatig in je CRM-systeem in te geven. We zochten daarom naar een systeem die de update automatisch kon doorvoeren.”
Oplossing
E-mailmarketingplatform Flexmail is erin geslaagd om een koppeling te maken tussen het CRM-systeem en het e-mailmarketingplatform. “Wij versturen jaarlijks om en bij 100.000 e-mails. Dankzij de link tussen beide systemen slagen we erin om efficiënter te communiceren en leads beter op te volgen,” schets Alain. “Als een klant bijvoorbeeld op een link klikt in een nieuwsbrief, dan hebben wij een idee over zijn interesses.”
Gericht
De gegevens worden op hun beurt automatisch in het CRM-systeem geïmplementeerd, waardoor G4S die informatie later kan aanwenden om gerichter te communiceren. Ook voor de zogenaamde ‘database cleaning’ bewijst de koppeling tussen Flexmail en Salesforce zijn nut. Onjuiste e-mailadressen worden meteen aangepast in
het CRM-systeem.
“Flexmail is voor G4S de basis van de e-communicatie geworden. Het wordt sterk geïmplementeerd doorheen het bedrijf en is daarmee een onmisbaar instrument geworden om de communicatie te stroomlijnen”, besluit Alain.
Wil jij ook beroep doen op de flexibele oplossingen van Flexmail? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
(foto: G4s.be)