Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, E-mailmarketing

G4S: “Flexmail is de basis van onze e-communicatie geworden”

G4S is wereldleider op het vlak van beveiligings- en veiligheidsoplossingen. Met meer dan 6.400 medewerkers in België en 625.000 in 125 landen is het een omvangrijke onderneming waar goed georganiseerde communicatie de levenslijn vormt voor een goede werking. Sinds 7 maanden werkt de Belgische afdeling met e-mailmarketingplatform Flexmail.


G4S bedient 22.000 klanten uit diverse sectoren. Zowel particulieren als grote bedrijven behoren tot het klantenbestand. Het hoofdkantoor is gevestigd in Vilvoorde. Verder zijn er nog een aantal andere vestigingen verspreid over het Belgische grondgebied. G4S bundelt een tiental bedrijven met een gezamenlijke omzet van 255 miljoen euro.

Essentieel

In een bedrijf van die grootte is goede en geautomatiseerde communicatie essentieel. “We gebruiken e-mailmarketing intern voor personeelsenquêtes, een digitale nieuwsbrief en andere mededelingen. Extern wordt het ingezet om commerciële mailings te versturen zoals klanttevredenheidsenquêtes, uitnodigingen voor events, nieuwsbrieven en   de e-cards voor het eindejaar,” vertelt marketing- en communicatieverantwoordelijke voor G4S Alain D’Haese.

Uitdaging

G4S doet aan klantenopvolging via het CRM-systeem Salesforce. “Om efficiënt te werken is het noodzakelijk dat het systeem up-to-date is. De meeste e-mailmarketingplatformen bezorgen je wel een rapport van de cijfers van je e-mailcampagne. Het is echter onbegonnen werk om die gegevens handmatig in je CRM-systeem in te geven. We zochten daarom naar een systeem die de update automatisch kon doorvoeren.”

Oplossing

E-mailmarketingplatform Flexmail is erin geslaagd om een koppeling te maken tussen het CRM-systeem en het e-mailmarketingplatform. “Wij versturen jaarlijks om en bij 100.000 e-mails. Dankzij de link tussen beide systemen slagen we erin om efficiënter te communiceren en leads beter op te volgen,” schets Alain. “Als een klant bijvoorbeeld op een link klikt in een nieuwsbrief, dan hebben wij een idee over zijn interesses.”

Gericht

De gegevens worden op hun beurt automatisch in het CRM-systeem geïmplementeerd, waardoor G4S die informatie later kan aanwenden om gerichter te communiceren. Ook voor de zogenaamde ‘database cleaning’ bewijst de koppeling tussen Flexmail en Salesforce zijn nut. Onjuiste e-mailadressen worden meteen aangepast in
het CRM-systeem.

“Flexmail is voor G4S de basis van de e-communicatie geworden. Het wordt sterk geïmplementeerd doorheen het bedrijf en is daarmee een onmisbaar instrument geworden om de communicatie te stroomlijnen”, besluit Alain.

Wil jij ook beroep doen op de flexibele oplossingen van Flexmail? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

(foto: G4s.be)

feb 8, 2012Michelle Dassen
Previous storySociale mediatips voor durvers: een best practiceNext storyE-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters
Home G4S: “Flexmail is de basis van onze e-communicatie geworden”
11 jaar geleden Cases, E-mailmarketingAlain D'Haese, B2B, b2c, crm, CRM-systeem, e-mailmarketing, e-mailtips, flexmail, Flexmail integraties, G4S, klantenengagement, klantengetuigenis, klantentevredenheid, salesforce467
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, Reporting

E-uitval als management parameter voor je e-marketinglijst?

Iedereen heeft het over conversie, doorklikratio’s en leesdichtheid. Daarmee wordt het succes van een e-mailcampagne afgemeten. Maar zouden dezelfde gegevens ook niet de basis van een parameter kunnen vormen waarbij je de gezondheid van een e-maillijst afweegt? Of er is de handicap van e-mailadressen die geen conversie meer geven. Of er is verlies aan activiteit […]

Mobile, Reporting, Tips, Trends

Differentieer je mobiel publiek

Naast de webbased e-mailclients zijn de mobiele lezers ook stevig aan hun opmars bezig. Dat creëert opnieuw een extra uitdaging voor de e-marketeer. Want e-mailberichten lezen op het kleine scherm is nu eenmaal anders dan op het reguliere computerscherm. sep 12, 2012Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, List Building, Reporting, Strategie, Targeting, Tips

Beloven doet lezen

Je kent de routine. We schrijven een bericht met relevante inhoud. We bedenken daar ook ineens een goede onderwerpregel bij. En toch blijft de leesratio beneden de verwachting. Tijd om eens in de toverdoos te rammelen… okt 17, 2012Ann Flipkens

List Building

Hoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?

Beurzen en netwerkevenementen zijn dé gelegenheden voor het verzamelen van B2B-gegevens. Door de jaren heen hebben marketeers honderden tot soms zelfs duizenden contacten gelegd. Dat zijn natuurlijk een hoop visitekaartjes. In deze blog geven we een aantal tips hoe je orde kan scheppen in de chaos. jan 18, 2012Thomas Vangelooven

Strategie, Tips, Trends

Meten is weten: AB testing

De gouden tip binnen marketing bestaat niet. Testen is de enige oplossing. Zo ook bij e-mail marketing, optimaliseer je berichten door testing en leer uit je fouten. In ons platform kan je kiezen welk onderdeel je wil testen.  Daarna kies je je testgroepen en laat je de winnaar van de test automatisch naar de rest […]

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

Content, List Building, Reporting, Tips

Drie tips om je lezer actief te houden

Het is een vaststaand feit dat een opt-in e-mailadres geen mensenleven meegaat. Met een beetje zorg, kan je een lezer lang actief houden. Maar dan moet je er alles aan doen om het voor hen leuk te maken. Er is niets zo erg als elke week op hetzelfde tijdstip ongeveer dezelfde e-mail toe te krijgen. […]

E-mailmarketing, Events, Tips

Congres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken

Het congres- en beursseizoen is weer van start gegaan. Marketeers krijgen weer talloze kansen aangeboden om zich bij te schaven in hun sector en er op los te netwerken. Voor organisatoren is het dé gelegenheid bij uitstek om hun product in de schijnwerpers te zetten en de leads op te drijven. Hier vind je een […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail