Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, E-mailmarketing, Tips, Trends

Ga viraal met je e-mailcampagne

Een droge e-mail spreekt niet meer  aan; een mooie lay-out, een passende afbeelding of foto kan wonderen doen. Anno 2017 heb je nog meer opties en zo lijkt het embedden van video één van de belangrijkste trends te worden in e-mailmarketing. 60 procent van de marketeers doet al aan video-marketing en 82 procent is ervan overtuigd dat het werkt. Waar wacht je nog op om ook jouw fantastische video te delen via mail?

Wil je moeilijkere materie beter verteerbaar maken dan is dit ‘the way to go’. Vanuit zijn luie zetel kan een klant alle informatie kort, bondig en vooral snel tot zich laten komen.

Blog_video_email (3)

Wanneer opent de video en wanneer gebruik je best een FALLBACK

WHY NOW ?

Nu dat Apple met de lancering van iOS 10 de HTML5 support heeft teruggebracht is het hét moment om aan de slag te gaan met deze nieuwe manier van mailing. Hosten kan op populaire platformen zoals Youtube en Vimeo. Dat heeft als grote voordeel dat het meer en makkelijker geshared kan worden. Maar ook niet te vergeten: deze platformen zijn gratis!

Een fallback is nog wel aan te raden voor alle klanten die een e-mailclient gebruiken die deze optie nog niet ondersteunen. Dat kan gemakkelijk door de link naar de video onderaan je bericht bij te voegen of te werken met een fallback afbeelding.

STORYTELLING IS KEY

Je hoeft zeker niet het duurste materiaal te hebben om een succesvolle campagne op te starten. Het gaat om het verhaal en het idee. Een video is nog nooit viraal gegaan enkel omdat het met de nieuwste camera en in 4K geschoten was. Maak killercontent niet met het duurste materiaal, maar wel met het beste idee.

BINGEWATCHEN

Maak een reeks video’s die elkaar opvolgen. Zorg voor een goede cliffhanger of teaser naar de volgende aflevering en je creëert trouwe kijkers. In tijden van bingewatchen is het terug leuk om elke week iets te hebben om  naar uit te kijken.

Enkel al het woord ‘video’ in je subjectline doet wonderen

Enkel al het woord ‘video’ in je subjectline doet wonderen

TIPS: SHARING IS CARING

  • Hou het kort
    • Behandel telkens één onderwerp in een filmpje van 1 à 2 minuten
  • Laat ze verlangen naar meer
    • Eindig met teaser/cliffhanger of aankondiging
  • Test hem op voorhand
    • Stuur naar je eigen team voor de meest waardevolle feedback
  • Creeër een huisstijl
    • Maak je video’s conform en herkenbaar
  • Geef ruimte
    • Laat de video niet automatisch starten
  • Maak je video’s persoonlijk
    • Gebruik testimonials

 

Video is de manier om je publiek te triggeren, engageren en informeren. In een volgend blogbericht gaan we dieper in op een mogelijk stappenplan, zo kan je echt aan de slag gaan.

Stay tuned!

 

jun 1, 2017Tom Vansant
Previous storyHoe communiceer jij veranderingen in je Algemene Voorwaarden?Next storyVerras je publiek: video in e-mail, stap-voor-stap
Home Ga viraal met je e-mailcampagne
5 jaar geleden Content, E-mailmarketing, Tips, Trends708
Tom Vansant
Website
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Trends

De toekomst van e-mailmarketing (II)

Een jaarovergang blijft vaak een gedroomd moment om even richting de toekomst te kijken. E-mailmarketing zal morgen zeker anders zijn dan vandaag. In deze tweede aflevering kijken even naar het medium ‘e-mail’. jan 4, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie, Social media, Tips, Trends

Kruip voor relevantie in een mijngang!

Als je in onderzoek over e-mailmarketing snuistert, dan komt de relevantie van je bericht toch altijd weer bovendrijven. Er wordt zelfs gesuggereerd dat contacten na een niet relevante e-mail soms gewoon afhaken. De soep zal wel niet zo heet gegeten worden als ze opgediend wordt, maar het is alleszins een aandachtspunt voor de e-marketeer. nov […]

De juiste inbox!

In de blog ‘Heb jij wel het juiste e-mailadres?’ refereerden we toen naar een onderzoek van het Engelse Contactlab. Zij leerden dat als je alle e-mailadressen in de Europese gemeenschap uitsmeerde over de volledige bevolking, dat iedere Europeaan op dat moment gemiddeld 2,3 e-mailadressen heeft. Recent onderzoek van BlueHornet in Amerika bevestigt nogmaals dit cijfer. […]

E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings

Het juiste bericht voor de job

E-mail marketing kan eigenlijk verschillende vormen en uitingen aannemen. Ervaren e-marketeers weten wel dat voor elk doel een specifiek vorm van e-mail bestaat. Voor de nieuwelingen onder de lezers zetten we even enkele types op een rijtje. Voor de oude rotten in het vak misschien het moment om even het geheugen op te frissen. Wie […]

E-commerce, E-mailmarketing

E-mail en e-commerce

Webshops winnen steeds meer en meer aan belang. Dat is vanuit het perspectief van een e-marketeer alleen maar goed nieuws, want online verkoop en online marketing gaan hand in hand. Een verkoop in de webshop is het perfecte moment voor het opstarten van een automatische e-mailgolf. mei 9, 2012Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie

De perfecte welkomstboodschap (deel I)

Een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst verdient alle aandacht. Het is immers een prille start van een nieuwe e-relatie. Daarom mag je zeker je nieuwe contact niet vergeten welkom te heten. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. We geven tien tips hoe je dit kan realiseren. […]

E-mailmarketing, Flexmail TV, Tips

Heb jij de basics van e-mailmarketing onder de knie?

Vraag jij je wel eens af of je de basis van e-mailmarketing goed aanpakt? In deze nieuwe aflevering van Flexmail TV delen we de elementen die voor ons het belangrijkst zijn. Door deze basiselementen onder de knie te hebben, stuur je elke keer opnieuw een goed opgebouwd e-mailbericht dat de aandacht van je doelpubliek trekt. […]

Cases, Tips

Krabbel even nonchalant op je eigen e-mailbericht

Origineel uit de hoek komen, een boodschap brengen en tegelijkertijd leesbaar zijn. Het is een kunst die e-marketeers zichzelf maar al te graag eigen maken. okt 30, 2015Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail