Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, E-mailmarketing, Tips, Trends

Ga viraal met je e-mailcampagne

Een droge e-mail spreekt niet meer  aan; een mooie lay-out, een passende afbeelding of foto kan wonderen doen. Anno 2017 heb je nog meer opties en zo lijkt het embedden van video één van de belangrijkste trends te worden in e-mailmarketing. 60 procent van de marketeers doet al aan video-marketing en 82 procent is ervan overtuigd dat het werkt. Waar wacht je nog op om ook jouw fantastische video te delen via mail?

Wil je moeilijkere materie beter verteerbaar maken dan is dit ‘the way to go’. Vanuit zijn luie zetel kan een klant alle informatie kort, bondig en vooral snel tot zich laten komen.

Blog_video_email (3)

Wanneer opent de video en wanneer gebruik je best een FALLBACK

WHY NOW ?

Nu dat Apple met de lancering van iOS 10 de HTML5 support heeft teruggebracht is het hét moment om aan de slag te gaan met deze nieuwe manier van mailing. Hosten kan op populaire platformen zoals Youtube en Vimeo. Dat heeft als grote voordeel dat het meer en makkelijker geshared kan worden. Maar ook niet te vergeten: deze platformen zijn gratis!

Een fallback is nog wel aan te raden voor alle klanten die een e-mailclient gebruiken die deze optie nog niet ondersteunen. Dat kan gemakkelijk door de link naar de video onderaan je bericht bij te voegen of te werken met een fallback afbeelding.

STORYTELLING IS KEY

Je hoeft zeker niet het duurste materiaal te hebben om een succesvolle campagne op te starten. Het gaat om het verhaal en het idee. Een video is nog nooit viraal gegaan enkel omdat het met de nieuwste camera en in 4K geschoten was. Maak killercontent niet met het duurste materiaal, maar wel met het beste idee.

BINGEWATCHEN

Maak een reeks video’s die elkaar opvolgen. Zorg voor een goede cliffhanger of teaser naar de volgende aflevering en je creëert trouwe kijkers. In tijden van bingewatchen is het terug leuk om elke week iets te hebben om  naar uit te kijken.

Enkel al het woord ‘video’ in je subjectline doet wonderen

Enkel al het woord ‘video’ in je subjectline doet wonderen

TIPS: SHARING IS CARING

  • Hou het kort
    • Behandel telkens één onderwerp in een filmpje van 1 à 2 minuten
  • Laat ze verlangen naar meer
    • Eindig met teaser/cliffhanger of aankondiging
  • Test hem op voorhand
    • Stuur naar je eigen team voor de meest waardevolle feedback
  • Creeër een huisstijl
    • Maak je video’s conform en herkenbaar
  • Geef ruimte
    • Laat de video niet automatisch starten
  • Maak je video’s persoonlijk
    • Gebruik testimonials

 

Video is de manier om je publiek te triggeren, engageren en informeren. In een volgend blogbericht gaan we dieper in op een mogelijk stappenplan, zo kan je echt aan de slag gaan.

Stay tuned!

 

jun 1, 2017Tom Vansant
Previous storyHoe communiceer jij veranderingen in je Algemene Voorwaarden?Next storyVerras je publiek: video in e-mail, stap-voor-stap
Home Ga viraal met je e-mailcampagne
6 jaar geleden Content, E-mailmarketing, Tips, Trends772
Tom Vansant
Website
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing, List Building, Tips

Geef de klanten waarde voor hun e-mailadres

Klanten en prospecten geven maar om één enkele reden hun e-mailadres weg: ze verwachten dat het hen iets oplevert. Bekijk hier eens hoe de kledingwinkel Hunkemöller de e-mailcommunicatie inzet. mrt 23, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Social media

E-mail zal nooit verdwijnen!

Tenzij robotten ons eerder om zeep helpen. Dat is de mening van Paul Buchheit, de oorspronkelijke bouwer van Gmail. Vandaag is hij een infrastructuur architect bij Facebook. Deze uitspraak viel het voorbije weekend te noteren in een Crunchup event in San Francisco. nov 23, 2009Ann Flipkens

List Building

Graag meer e-mailadressen aub!

Een kreet die je allicht zelf al meer dan een keer geslaakt hebt. Een goed renderende e-mailmarketing is natuurlijk afhankelijk van goede e-mailadressen. Maar hoe meer je er hebt, hoe beter de return is. Naast de klassieke plekjes om je e-mailadressen te verzamelen willen we vandaag graag een paar minder evidente werkwijzen meegeven. aug 20, […]

Moeiteloze één-op-ééncommunicatie met Contact Related Content

Segmentatie is heilzaam binnen de e-mailmarketingsector. Iedere hedendaagse e-marketeer begrijpt dat de consument van vandaag graag op zijn wenken wordt bediend. Hij wil niet zoek geraken in een kluwen van informatie. Hij eist content op maat op een dienblaadje. okt 19, 2011Michelle Dassen

E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie, Targeting, Tips

Freemium en e-mailmarketing

E-mailmarketing is ongetwijfeld de beste tool om slapende klanten een tikkeltje wakker te schudden. Maar hoe doe je dat? Met de klop van een hamer, of zachtjes ‘broeder Jacob’ zingen? We zetten de twee mogelijkheden even langs elkaar. mrt 8, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing

Maximaliseer het conversatie ratio met de harde aanpak

In de vorige twee blogposten gaven we een stappenplan mee om je klanten aan te moedigen om de overstap te maken naar een update van je product. Nu de zware gebruikers en de twijfelaars de switch gemaakt hebben, is het tijd om de ultraconservatievelingen -of de koppigaards- mee aan boord te krijgen. mei 4, 2011Ann […]

Trends

Je ijskast regelt het wel…

Twee blogberichten deden even onze fantasie op hol slaan. We destilleerden een nieuwe trend die e-mailmarketing straks nog juister kan laten mikken op potentiële en bestaande klanten! jan 23, 2014Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Doe soms ook eens normaal

Waardevolle en relevante content moet niet altijd verwijzen naar het volstoppen van je e-mail met aanbiedingen en promoties. Om het vertrouwen van de abonnee te winnen én te behouden, is afwisseling tussen commerciële en non-commerciële content een must. Met andere woorden: doe soms ook eens normaal.  sep 2, 2011Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail