E-mailmarketing draait om content, dat weten we reeds lang. Maar e-mailmarketing draait ook om zoveel mogelijk relevante e-mailadressen. Dat is zelfs het meest cruciale onderdeel. Vandaag combineren we beiden.
We zijn voortdurend op zoek naar een uitbreiding van onze e-marketinglijsten. Deze op hetzelfde peil houden is vaak al een uitdaging. E-mailadressen hebben maar een beperkte houdbaarheid. Zelfs jarenlange trouwe lezers kunnen plots hun interesse verliezen. Daarom moeten we voortdurend opzoek gaan naar nieuwe bronnen.
Prijs?
Dat doen we natuurlijk door inschrijfformulieren. Maar deze op sociale media staan niet zo erg in het zicht. Dus geeft dat niet het gewenste resultaat. Vaak wordt er in de vakliteratuur gesuggereerd om er dan een wedstrijd tegen aan te gooien met wat hebbedingetjes als beloning. Dat werkt inderdaad. Maar we weten ook dat dit geen jarenlange trouwe lezers zullen zijn. Eens het genot van de prijs voorbij is, is de uitschrijf knop de volgende stap.
Geen prijs?
Dus moeten we op zoek naar een beloning die geen fortuin kost, relevant genoeg is voor je contact om er zijn e-mailadres voor te geven en ook een zekere vorm van engagement vraagt. Dat is noodzakelijk voor een wat langere lezerstrouw. Wel, de oplossing ligt meestal vlak voor onze neus. Relevante content, dat roepen we iedere keer als we het over e-mailmarketing hebben. Als dit een noodzaak is om een lezer aan boord te houden, dan is het zeker ook een geldig argument om hem aan boord te halen!
Content als prijs!
Dus, stel op basis van je content whitepapers samen, maak extra handleidingen, maak digitale boekjes met extra achtergronden, lanceer je eigen reeks ‘mijn product voor dummies’. Zorg voor een mooie en aantrekkelijke voorpagina. Eentje die tegelijkertijd het oog trekt en toch de nadruk legt op de content. Adverteer met deze publicaties in al je sociale kanalen. Een status update in de stijl van ‘nieuw in onze bibliotheek’ met kaft zullen je contacten zeker doen klikken. Dat je hun e-mail adres vraagt zullen ze er met de glimlach bij nemen!