Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Tips

Gebruik de sociale media als etalage

E-mailmarketing draait om content, dat weten we reeds lang. Maar e-mailmarketing draait ook om zoveel mogelijk relevante e-mailadressen. Dat is zelfs het meest cruciale onderdeel. Vandaag combineren we beiden.

libraryWe zijn voortdurend op zoek naar een uitbreiding van onze e-marketinglijsten. Deze op hetzelfde peil houden is vaak al een uitdaging. E-mailadressen hebben maar een beperkte houdbaarheid. Zelfs jarenlange trouwe lezers kunnen plots hun interesse verliezen. Daarom moeten we voortdurend opzoek gaan naar nieuwe bronnen.

Prijs?

Dat doen we natuurlijk door inschrijfformulieren. Maar deze op sociale media staan niet zo erg in het zicht. Dus geeft dat niet het gewenste resultaat. Vaak wordt er in de vakliteratuur gesuggereerd om er dan een wedstrijd tegen aan te gooien met wat hebbedingetjes als beloning. Dat werkt inderdaad. Maar we weten ook dat dit geen jarenlange trouwe lezers zullen zijn. Eens het genot van de prijs voorbij is, is de uitschrijf knop de volgende stap.

Geen prijs?

Dus moeten we op zoek naar een beloning die geen fortuin kost, relevant genoeg is voor je contact om er zijn e-mailadres voor te geven en ook een zekere vorm van engagement vraagt. Dat is noodzakelijk voor een wat langere lezerstrouw. Wel, de oplossing ligt meestal vlak voor onze neus. Relevante content, dat roepen we iedere keer als we het over e-mailmarketing hebben. Als dit een noodzaak is om een lezer aan boord te houden, dan is het zeker ook een geldig argument om hem aan boord te halen!

Content als prijs!

Dus, stel op basis van je content whitepapers samen, maak extra handleidingen, maak digitale boekjes met extra achtergronden, lanceer je eigen reeks ‘mijn product voor dummies’. Zorg voor een mooie en aantrekkelijke voorpagina. Eentje die tegelijkertijd het oog trekt en toch de nadruk legt op de content. Adverteer met deze publicaties in al je sociale kanalen. Een status update in de stijl van ‘nieuw in onze bibliotheek’ met kaft zullen je contacten zeker doen klikken. Dat je hun e-mail adres vraagt zullen ze er met de glimlach bij nemen!

dec 24, 2013Thomas Vangelooven
Previous storyTrek terug de aandacht op je etalageNext storyNogmaals bewezen, segmenteren werkt!
Home Gebruik de sociale media als etalage
9 jaar geleden E-mailmarketing, Tips191
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing, Inspiratie!, Marketing automation, Personalisatie, Strategie, Trends

De e-mailmarketingtrends van de toekomst!

Robots die onze boodschappen doen, zelfrijdende auto’s en vuilnisbakken die zichzelf buiten zetten. Dat zijn de dingen waar we aan denken als iemand zegt trends van de toekomst. Het zijn allemaal veranderingen die ons leven makkelijker moeten maken en daar streven we ook naar binnen e-mailmarketing. Wij gaan steeds op zoek naar manieren om de […]

Content, E-mailmarketing, Personalisatie

Reclamefolder via e-mail

Supermarkten testen momenteel de digitale snelweg uit om hun wekelijkse folder bij de klanten te bezorgen. Dat berichtte ‘Het Laatste Nieuws’op donderdag 9 juli. jul 10, 2009Thomas Vangelooven

Content blijft grootste uitdaging voor e-mailmarketeer

De e-mailmarketeer staat voor vele uitdagingen. Marketingscherpa.com heeft aan meer dan 1.100 e-mailmarketeers gevraagd hun grootste hindernissen te definiëren wanneer ze een efficiënte e-mailcommunicatie moeten opzetten. De resultaten lees je hier. dec 3, 2010Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Vlieg niet te vaak op automatische piloot!

Het is dan wel vakantie en het moment van het jaar om het vliegtuig te nemen. Maar waar een piloot op een lijnvlucht automatisch grijpt naar de piloot zonder handen, letten we bij e-mailmarketing beter op. Het is niet omdat je iets kan automatiseren, dat je het ook moet. jul 13, 2015Ann Flipkens

E-marketeers ontdekken realtime-marketing

De opmars van smartphones en mobiel internet heeft een invloed op e-mailmarketing. Realtime-advertenties winnen aan belang en e-marketeers mogen de boot niet missen.  apr 8, 2011Michelle Dassen

Targeting

Je weet al wat je klant relevant vindt!

Bij klanten moet je volgens de huidige regelgeving niet om een opt-in bedelen alvorens je alle registers van je e-mailmarketingplan opentrekt. Maar besef goed dat niet iedere klant op al die e-mail zit te wachten. sep 23, 2009Ann Flipkens

Social media, Strategie, Tips

Vier denkstappen om je verjaardagsbericht naar een hoger niveau te tillen

Het is een beproefd recept dat perfect door automatische e-mail generatoren kan uitgevoerd worden. Je e-mailcontact op het juiste moment voorzien van een verjaardagsbericht kan soms wonderen doen. sep 30, 2014Ann Flipkens

Strategie, Targeting, Tips

Een e-mail met een driedubbele bodem

E-mailmarketing kan je in vele vormen bedrijven. Van een nieuwsbrief en een commerciële verkoopactie tot een transactionele of een service bericht. Elke vorm is goed om je klant of prospect te bereiken. Maar waarom niet eens wat vormen met elkaar mengen? mei 22, 2015Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail