Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Design, E-mailmarketing, Tips

Gebruik eens een ☺ in je onderwerpregel

Helaas, je bent niet de enige die met e-mailmarketing aan de slag gaat. Dus is het de kunst om jouw bericht er tussenuit te laten springen. En dat start bij de onderwerpregel. Deze op een pakkende en aantrekkelijke manier dichten is al een kunst. Maar dan zijn er nog mogelijkheden om je boodschap visueel in de verf te zetten. Gebruik eens een symbool…

symbool_defWe gooien met emoticons ☺ en andere speciale ♥ rond in onze sociale media. Je contact is er zeker mee bekend. Dus, waarom zou je dat ook niet in je e-mailbericht doen? Vooral een onderwerp regel wordt ineens van saai naar grappig en opvallend. Niet elk onderwerp is geschikt om op deze manier te werken. Een e-mail om uitvaartverzekeringen aan te prijzen moet je niet aanvullen met een smiley. Een Valentijnsactie kan best wel een hartje gebruiken.

De plaats

De plaats van je symbool is ook belangrijk. Deze plaats je best vooraan. Want je wilt toch dat je contact ze ziet, of niet? Wel, wij lezen van links naar rechts en zo komen we het symbool dadelijk tegen met onze ogen. En bovendien weten we dat sommige webbased e-mailclients maar een beperkt aantal tekens van de onderwerpregel laten zien. Verder moet je natuurijk er ook rekening mee houden dat niet iedere e-mailclient de tekens even groot toont. Symbolen kunnen soms zo complex zijn dat ze verkleind eerder een vuile vlek lijken dan een visuele boodschap. Beperk je daarom zoveel mogelijk dat de bekende klassiekers.

Zichtbaarheid

Beperkt je overigens tot symbolen uit de Unicode bibliotheek. Als je tenminste wil dat ze ook zichtbaar zijn voor je contact. Apples iPhone laat over het algemeen alle symbolen correct zien. Android, maar vooral Blackberry toestellen hebben het wat moeilijk met het weergeven van symbolen. Weet je dat het gros van je contacten met zo een apparaat op zak rondlopen, dan vergeet je best deze originele piste. Maar ook hier geldt de gouden regel: eerst testen en dan pas op je publiek loslaten! En bovendien kun je gelijk nakijken of het de openratio’s merkelijk verhoogt!

Testen

Alles met mate, ook het gebruik van symbolen. Als je elk bericht van deze techniek gebruik maakt, dan is het aardige er ook van af. Vrij vertaald: je wordt geassocieerd met die e-marketeer die overdreven grappig wil zijn en wiens berichten we nu in één oogopslag kunnen overslaan. Je bereikt dus het omgekeerde effect. Beperk je tot specifieke en relevante momenten om met symbolen te werken. Een verjaardagsbericht kan best een kaarsje verdragen, pralines in de buurt van Valentijn is best gevoelig voor een hartje en een last-minute vliegreis kan best een zonnetje gebruiken. Zo straal je met beeld al een stuk van je boodschap uit…

Unicode symbolen kan je hier vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/Miscellaneous_Symbols

okt 2, 2013Michelle Dassen
Previous storyNederlanders worden wakker met e-mailNext storyVijf argumenten pro e-mail, contra social media!
Home Gebruik eens een ☺ in je onderwerpregel
7 jaar geleden Design, E-mailmarketing, Tips1,210
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Boeiende discussie over e-marketinglijsten in tweede Masterclass

In de tweede masterclass die Flexmail organiseerde in samenwerking met 2imagine, lieten de deelnemers zich niet onbetuigd. Er ontspon zich bij de voorstelling van het webplatform van Flexmail een boeiende discussie over het beheren van e-marketinglijsten. jan 21, 2010Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, List Building, Tips

Echte e-marketeers weten wel beter!

“100.000 email adressen van Belgische ondernemingen downloadbaar”, staat in de onderwerpregel van de aanbieding die bij ons in de inbox viel. Netjes gericht aan ons info@bedrijf adres. Je weet wel, dat ene e-mailaccount waar je zoveel mogelijk de rotzooi in e-mail land opvangt. En daarnaast staan zowel in het e-mailbericht als op de de landingspagina […]

Cases, Tips

Welkom e-mails vergeleken in 5 punten, wie wint?

Het was toeval, maar bij een verkenningsronde naar software voor het noteren van zakelijke processen, schreven we ons twee keer na elkaar op twee plaatsen in voor een probeer versie. Uiteraard krijg je dan netjes – zoals de wetten van e-mailmarketing vereisen – een welkomstbericht. Alleen verschillen ze beiden behoorlijk van elkaar. We hebben ze […]

Cases, Content, E-commerce, E-mailmarketing, Strategie

Is deze contentstrategie iets voor jou?

Productomschrijvingen zijn hip. Een korte maar krachtige tekst, die de afbeelding van je producten ondersteunt, moet volstaan om je publiek te overtuigen. Verras eens met een creatieve aanpak.  jun 24, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Meer dan één keer linken?

Conversie, daar doen we het voor. Elke e-mail die vertrekt heeft als uiteindelijk doel de ontvanger van de boodschap tot actie te bewegen. Om uiteindelijk tot een hogere omzet te komen. De inhoud van het bericht moet de lezer er toe aanzetten op de voorziene link te klikken. mrt 26, 2010Thomas Vangelooven

Cases, Inspiratie!, Tips

Vijf ideeën om te stelen

Van tijd tot tijd valt er zo een parel in onze inbox, waaruit we dadelijk bruikbare ideetjes oprapen. Een nieuwe televisie-app verenigt in een e-mailbericht een trits klassieke elementen. dec 19, 2014Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

Wees niet te happig!

Als je je klanten dagelijks (of toch bijna dagelijks ) trakteert op een e-mail, dan is de kans groot dat je in je statistieken een behoorlijke kloof ziet groeien tussen afgeleverd en daadwerkelijk gelezen. aug 25, 2009Thomas Vangelooven

Strategie, Trends

Trends en aandachtspunten in e-mailmarketing anno 2013

E-mailmarketing staat steeds weer voor de uitdaging om niet alleen mee te gaan met de tijd, maar ook om vernieuwend uit de hoek te komen. Bovendien zijn de mogelijke hobbels op de digitale weg steeds weer anders. Het Amerikaanse MarketingSherpa vroeg aan meer dan 1.000 e-marketeers waar nu de uitdagingen liggen die hun bezig houden. […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,656

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail