Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Design, E-mailmarketing, Tips

Gebruik eens een ☺ in je onderwerpregel

Helaas, je bent niet de enige die met e-mailmarketing aan de slag gaat. Dus is het de kunst om jouw bericht er tussenuit te laten springen. En dat start bij de onderwerpregel. Deze op een pakkende en aantrekkelijke manier dichten is al een kunst. Maar dan zijn er nog mogelijkheden om je boodschap visueel in de verf te zetten. Gebruik eens een symbool…

symbool_defWe gooien met emoticons ☺ en andere speciale ♥ rond in onze sociale media. Je contact is er zeker mee bekend. Dus, waarom zou je dat ook niet in je e-mailbericht doen? Vooral een onderwerp regel wordt ineens van saai naar grappig en opvallend. Niet elk onderwerp is geschikt om op deze manier te werken. Een e-mail om uitvaartverzekeringen aan te prijzen moet je niet aanvullen met een smiley. Een Valentijnsactie kan best wel een hartje gebruiken.

De plaats

De plaats van je symbool is ook belangrijk. Deze plaats je best vooraan. Want je wilt toch dat je contact ze ziet, of niet? Wel, wij lezen van links naar rechts en zo komen we het symbool dadelijk tegen met onze ogen. En bovendien weten we dat sommige webbased e-mailclients maar een beperkt aantal tekens van de onderwerpregel laten zien. Verder moet je natuurijk er ook rekening mee houden dat niet iedere e-mailclient de tekens even groot toont. Symbolen kunnen soms zo complex zijn dat ze verkleind eerder een vuile vlek lijken dan een visuele boodschap. Beperk je daarom zoveel mogelijk dat de bekende klassiekers.

Zichtbaarheid

Beperkt je overigens tot symbolen uit de Unicode bibliotheek. Als je tenminste wil dat ze ook zichtbaar zijn voor je contact. Apples iPhone laat over het algemeen alle symbolen correct zien. Android, maar vooral Blackberry toestellen hebben het wat moeilijk met het weergeven van symbolen. Weet je dat het gros van je contacten met zo een apparaat op zak rondlopen, dan vergeet je best deze originele piste. Maar ook hier geldt de gouden regel: eerst testen en dan pas op je publiek loslaten! En bovendien kun je gelijk nakijken of het de openratio’s merkelijk verhoogt!

Testen

Alles met mate, ook het gebruik van symbolen. Als je elk bericht van deze techniek gebruik maakt, dan is het aardige er ook van af. Vrij vertaald: je wordt geassocieerd met die e-marketeer die overdreven grappig wil zijn en wiens berichten we nu in één oogopslag kunnen overslaan. Je bereikt dus het omgekeerde effect. Beperk je tot specifieke en relevante momenten om met symbolen te werken. Een verjaardagsbericht kan best een kaarsje verdragen, pralines in de buurt van Valentijn is best gevoelig voor een hartje en een last-minute vliegreis kan best een zonnetje gebruiken. Zo straal je met beeld al een stuk van je boodschap uit…

Unicode symbolen kan je hier vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/Miscellaneous_Symbols

okt 2, 2013Michelle Dassen
Previous storyNederlanders worden wakker met e-mailNext storyVijf argumenten pro e-mail, contra social media!
Home Gebruik eens een ☺ in je onderwerpregel
9 jaar geleden Design, E-mailmarketing, Tips1,685
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

E-mailcliënt mikt op senioren

Mediabedrijven vinden steeds meer de weg naar de 65-plussers. Makkelijk hanteerbare mobiele telefoons moeten senioren overhalen om actief deel te nemen aan de technologische vooruitgang. Ook de e-mailcliënt Red Stamp Mail ziet brood in die doelgroep. dec 29, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Nadenken over de frequentie van je e-marketing

E-marketing is een handig instrument. Je kan snel beslissen een extra campagne te lanceren. Tussen gedachte en daad kan het tijdsverloop minimaal zijn. Van enkele minuten tot een uurtje. Alleen, schuilt hier geen gevaar? dec 4, 2013Thomas Vangelooven

Content, Thema-mailings, Tips

Hoe verstuur jij dit jaar je zakelijke kerstkaarten?

Rond de feestdagen heeft iedereen het razend druk. Toch is dit de ideale periode om nog eens extra aan je klanten en partners te denken. Dankzij Flexmail steek je op een snelle en eenvoudige manier je kerstkaart in elkaar. dec 1, 2011Thomas Vangelooven

De “inbox der inboxen”

Je kent het fenomeen. Iedere ervaren internaut houdt er meerdere e-mailadressen op na. Er is het werkadres, het serieuze privé adres, het e-mailadres voor de fun en wie weet wel het e-mailadres voor de verborgen vriendin. Inloggen, uitloggen en onthouden in welk account deze of gene nieuwsbrief aankomt, is een moderne vorm van hersensport geworden. […]

E-mailmarketing, Reporting

Even enkele definities opfrissen

Elk goed e-mailplatform levert na het versturen van een e-marketing campagne een reeks gegevens terug in de vorm van ‘bounces’, ‘open rates’ en nog meer dergelijke parameters. Iedereen weet wel ongeveer wat deze inhouden, maar als je even rond vraagt krijg je toch overal een net weer een andere definitie te horen. We zetten het […]

Cases, Strategie, Tips

E-mailadressen verzamelen met gratis advies

Iedereen heeft wel zijn methode om e-mailadressen op een doordachte manier te verzamelen. Want e-mailadressen met een gekende geschiedenis zijn oneindig veel meer waard dan adressen die je – op het randje van het legale – zo maar her en der bijeen sprokkelt. jun 21, 2014Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Tips

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

E-mailmarketing is een ideaal instrument om tijdsgebonden boodschappen te versturen. En dat zonder je er ook maar één vinger naar moet uitsteken. Mits een goede koppeling met je database waar de datum die verzending moet uitlokken, opgeslagen zit, kun je op bijna automatische wijze conversie nastreven. jun 6, 2014Michelle Dassen

Cases, Content, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Communiceren in tijden van crisis

We hebben lang en hard nagedacht of we een e-mailcommunicatie zouden uitsturen rond onze dienstverlening in tijden van Covid-19. Hierbij alvast een geruststelling: ons team is er volledig op voorzien om van thuis uit te kunnen werken. Er is geen enkele impact op de continuïteit van onze diensten en onze support is nog altijd bereikbaar […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail