Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, E-mailmarketing, List Building, Tips

Geef de klanten waarde voor hun e-mailadres

Klanten en prospecten geven maar om één enkele reden hun e-mailadres weg: ze verwachten dat het hen iets oplevert. Bekijk hier eens hoe de kledingwinkel Hunkemöller de e-mailcommunicatie inzet.

Hunkemöller heeft de bovenstaande les goed begrepen. De winkelketen geeft maar liefst twee voordelen mee voor de ontvanger in één enkel e-mailbericht.

PrimeurDe opt-ins zijn als eersten op de hoogte van de ‘3de BH-gratis’-campagne. Met de subtiele tekst ‘Psst, u bent de eerste die het weet’ wordt dat niet alleen bevestigd, er hangt nu ook een gevoel van exclusiviteit vast aan de campagne. De abonnee heeft het gevoel dat het opgeven van zijn e-mailadres, daadwerkelijk iets heeft opgeleverd.UitnodigingDat gevoel van exclusiviteit wordt nog versterkt met een uitnodiging voor een ‘membernight’. De winkel blijft op een specifieke dag langer open om de leden in alle rust te laten shoppen. Als extra trekker mogen ze nog een derde slip gratis uitkiezen. Ben jij er al voor gewonnen?

mrt 23, 2011Ann Flipkens
Previous storyProfessionaliseer je e-mailcampagnes met templatesNext storyGenereer trafiek naar je webshop met een duidelijke boodschap
Home Geef de klanten waarde voor hun e-mailadres
12 jaar geleden Content, E-mailmarketing, List Building, Tips327
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, List Building, Strategie, Testing, Tips

De checklist voor een goed inschrijfformulier

Of je nu al lang bezig bent met e-mailmarketing of er pas mee begint, iedereen wil graag zo veel mogelijk nieuwe inschrijvingen bemachtigen. Maar moedigt het inschrijfformulier op je website je bezoekers wel genoeg aan om in te schrijven? Met deze checklist kom je erachter!   jan 16, 2014Michelle Dassen

E-mailmarketing

Test: nog eens vier valkuilen van promotionele marketing

Promotionele marketing is geen sinecure. Dat bleek uit al de lijst van de meest voorkomende fouten in onze vorige blog. Het lijstje is nog niet helemaal af. Hoe zit het met jouw marketingskills? Test in het in deze blog. dec 23, 2011Ann Flipkens

Tips

De winnaar is de slimste, niet de grootste

Als je aan een doorsnee e-marketeer vraagt waarmee je hem het gelukkigst maakt, dan is het antwoord vaak ‘een zo groot mogelijke lijst met e-mailadressen’. Een andere e-marketeer die zichzelf slim noemt, zou het anders formuleren. jan 8, 2016Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid

Het gevecht je e-mail campagne af te leveren

Het afleveren van e-mailberichten wordt van dag tot dag moeilijker. Zeker als het zakelijke contacten betreft. Consumenten, maar ook B2B relaties kijken zelden naar de mappen waarnaar de ongewenste e-mail afgevoerd wordt. Meestal wordt ze eenvoudig met één klik volledig en blindelings geleegd. jun 18, 2009Ann Flipkens

Thema-mailings, Trends

Trek terug de aandacht op je etalage

We leerden uit de vorige blog dat e-mail de meest aangewezen trekker is om conversie te genereren op je webshop. Alleen blijf je in termen van kansen spreken, niet van zekerheden. Daarom zetten we hier een paar tips neer waarmee je de kans op conversie kan verhogen. En ja, ook hier speelt e-mailmarketing een rol! […]

Het Belang van Nalezen

Wanneer je een nieuwsbrief verstuurt naar je klanten en prospecten is het aangeraden om je inhoud nog eens minstens één keer na te lezen. Dit om belachelijke taal- en schrijffouten (door nonchalance, snelheid en onoplettendheid) te voorkomen. Je bedrijf zou anders wel eens in een negatief daglicht geplaatst kunnen worden, net zoals Bellewaerde Park overkomen […]

Cases

Case study: HoLaPress Communicatie

Flexmail heeft vandaag meer dan 2.000 klanten in binnen- en buitenland. Net over de grens, in Valkenswaard, is één van de grootste klanten gevestigd. HoLaPress Communicatie verstuurt meer dan één miljoen e-mails per jaar met het e-mailmarketingplatform. okt 26, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Strategie, Targeting, Tips

Drie maal een opt-in om van te leren

Het blijft een klassieker om met een formulier op een website e-mailadressen te verzamelen. Je kan kiezen voor de snelle aanpak waarbij je gewoon het e-mailadres vraagt en verder de toekomstige abonnee niet laat nadenken. Maar je kan het ook anders aanpakken. aug 25, 2015Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail