Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Hoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?

De eindejaarsfeesten zijn in aantocht. Het is voor e-marketeers één van de spannendste tijden. Vooral omdat het aantal campagnes dan traditioneel stijgt, maar ook omdat door de grote concurrentie het nog belangrijker is om je te onderscheiden.

presentsDus ga je zeker niet zo maar onvoorbereid de eindejaarsdrukte in. De webshop staat achter de schermen al te blinken en we hebben onze golf aan e-mails reeds gepland. Dat is gewoon elementair. Maar misschien kunnen we deze voorbereiding nog eens extra benutten. Als wij met die kerst- en nieuwjaarsdagen al in ons achterhoofd zitten, dan zouden onze contacten dat ook al eens kunnen zijn.

Première

Je kent de contacten die vorig jaar op je webshop feest gerelateerde geschenken aankochten. Waarom hen via een e-mailbericht niet voorzien van een exclusieve link naar de eindejaarspagina’s die op je webshop staan? Met deze ‘sneak preview’ kunnen ze alvast ideetjes opdoen en hun wenslijsten aanvullen. En waarom je contact niet de mogelijkheid geven om die wenslijsten door te sturen naar hun contact?

Checklist

Je kunt je contacten ook via e-mailmarketing voorzien van een checklist. Zo kunnen ze de geschenken voor het eindejaar alvast beginnen te plannen. Je kunt de checklist webbased aanbieden, zo kun je de nodige links voorzien die naar je webshop gaan. Conversie in een uitgesteld relais zou je het kunnen noemen.

Nieuwsbrief

Je zou ook een verlengstuk kunnen breien aan de eerste twee tips. Waarom niet je contacten aanbieden om in te schrijven – met één klik op een link natuurlijk – op een ‘tijdelijke’ nieuwsbrief die hen periodiek voorziet van de trends in geschenkenland? Alle dames- en lifestyle bladen doen het. Waarom zou je dat met e-mailmarketing niet doen? Het voordeel aan deze methodiek is dat je een tijdelijke diversificatie van je e-marketinglijst door je contacten laat inzetten.

Het spreekt vanzelf dat deze tips niet alleen bruikbaar zijn voor de eindejaarsfeesten, maar voor elk periodiek terugkerend verkoopmoment. Valentijn is de volgende op de kalender. Vader- en Moederdag, start van de vakantie, start van het schooljaar…

nov 20, 2013Michelle Dassen
Previous storyCombineer exclusiviteit en aantrekkelijkheid!Next storyZorg voor een omleiding!
Home Hoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?
7 jaar geleden Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips611
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Social media, Strategie, Tips

Vier denkstappen om je verjaardagsbericht naar een hoger niveau te tillen

Het is een beproefd recept dat perfect door automatische e-mail generatoren kan uitgevoerd worden. Je e-mailcontact op het juiste moment voorzien van een verjaardagsbericht kan soms wonderen doen. sep 30, 2014Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Testing

Nederlandstalig woordgebruik in e-mail onderwerpregels

De bijdrage die gisteren op deze blog verscheen bracht ons op een ideetje. Wat als we die woordenwolk eens loslaten op de campagnes die via Flexmail verstuurd werden? okt 9, 2009Michelle Dassen

Content, Design, Strategie, Tips

Staat je merk sterk in je e-mailbericht?

Herkenning is in marketing een belangrijk element. Ook in e-mailmarketing geldt het principe dat een sterk merk staat voor een goede conversie. Maar hoe krijg je dit in die digitale wereld voor elkaar? Graag zetten we enkele tips op een rijtje. sep 19, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Targeting, Tips, Trends

Topic van de maand: Marketing Automation

Marketing automation is de ideale manier om potentiële klanten het juiste bericht op het juiste moment te bezorgen. Veel bedrijven geloven dat marketing automation voor luie marketeers is en ongepersonaliseerd overkomt, maar die veronderstelling mag je snel aan de kant schuiven. Automation heeft constante zorg en aandacht nodig om de beste resultaten op te leveren. […]

Cases, E-mailmarketing, List Building, Tips

Zelfreinigende e-marketinglijsten, een voorbeeld uit de praktijk

De grootte van je e-marketing lijst is niet het belangrijkste. Het meest actieve gedeelte wel, daar moet je immers de conversie van verwachten. Daar heeft het Engelse ‘Financial Times’ grondig over nagedacht. aug 28, 2013Thomas Vangelooven

Testing

De hoge prijs van een schoonheidsfoutje

Elke geopende e-mail is een kans om als merk met de ontvanger te communiceren.  Tegelijkertijd is het ook een kans om je merkreputatie op te bouwen. Slordigheden kunnen die reputatie snel om zeep helpen.  sep 21, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Trends

Service voor de mobiele lezers

Smartphones veroveren de wereld. Daar is iedere e-marketeer zich van bewust. Afhankelijk van de bron, citeert men cijfers die zeggen dat 40 tot 50 procent van de mobiele telefoontoestellen tot die categorie behoren. Een smartphone dient niet alleen om te bellen. Het wordt in tweede instantie gebruikt om e-mail te lezen. mei 4, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Events, Tips

Congres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokken

Het congres- en beursseizoen is weer van start gegaan. Marketeers krijgen weer talloze kansen aangeboden om zich bij te schaven in hun sector en er op los te netwerken. Voor organisatoren is het dé gelegenheid bij uitstek om hun product in de schijnwerpers te zetten en de leads op te drijven. Hier vind je een […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,747

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail