Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Hoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?

De eindejaarsfeesten zijn in aantocht. Het is voor e-marketeers één van de spannendste tijden. Vooral omdat het aantal campagnes dan traditioneel stijgt, maar ook omdat door de grote concurrentie het nog belangrijker is om je te onderscheiden.

presentsDus ga je zeker niet zo maar onvoorbereid de eindejaarsdrukte in. De webshop staat achter de schermen al te blinken en we hebben onze golf aan e-mails reeds gepland. Dat is gewoon elementair. Maar misschien kunnen we deze voorbereiding nog eens extra benutten. Als wij met die kerst- en nieuwjaarsdagen al in ons achterhoofd zitten, dan zouden onze contacten dat ook al eens kunnen zijn.

Première

Je kent de contacten die vorig jaar op je webshop feest gerelateerde geschenken aankochten. Waarom hen via een e-mailbericht niet voorzien van een exclusieve link naar de eindejaarspagina’s die op je webshop staan? Met deze ‘sneak preview’ kunnen ze alvast ideetjes opdoen en hun wenslijsten aanvullen. En waarom je contact niet de mogelijkheid geven om die wenslijsten door te sturen naar hun contact?

Checklist

Je kunt je contacten ook via e-mailmarketing voorzien van een checklist. Zo kunnen ze de geschenken voor het eindejaar alvast beginnen te plannen. Je kunt de checklist webbased aanbieden, zo kun je de nodige links voorzien die naar je webshop gaan. Conversie in een uitgesteld relais zou je het kunnen noemen.

Nieuwsbrief

Je zou ook een verlengstuk kunnen breien aan de eerste twee tips. Waarom niet je contacten aanbieden om in te schrijven – met één klik op een link natuurlijk – op een ‘tijdelijke’ nieuwsbrief die hen periodiek voorziet van de trends in geschenkenland? Alle dames- en lifestyle bladen doen het. Waarom zou je dat met e-mailmarketing niet doen? Het voordeel aan deze methodiek is dat je een tijdelijke diversificatie van je e-marketinglijst door je contacten laat inzetten.

Het spreekt vanzelf dat deze tips niet alleen bruikbaar zijn voor de eindejaarsfeesten, maar voor elk periodiek terugkerend verkoopmoment. Valentijn is de volgende op de kalender. Vader- en Moederdag, start van de vakantie, start van het schooljaar…

nov 20, 2013Michelle Dassen
Previous storyCombineer exclusiviteit en aantrekkelijkheid!Next storyZorg voor een omleiding!
Home Hoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?
9 jaar geleden Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips612
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Even filosoferen over html en tekst georiënteerde e-mail berichten

Mike Adams, CEO van Arial Software poneerde een gedurfde stelling. E-mailberichten gespekt met HTML worden vaker weggegooid dan berichten in gewone tekstopmaak. Door de band genomen prefereren internauten e-mailberichten met een eenvoudige tekst opmaak. jan 15, 2010Ann Flipkens

Design

Vijf keer NIET doen!

Misschien weet je het nog niet, maar de wereldkampioenschappen voetbal zijn van start gegaan. En Nederland doet mee. Dé gelegenheid om iets van de oranje gekte mee te pikken, denken op zo’n moment ogenschijnlijk slimme e-marketeers. Zelf konden we genieten van een perfect staaltje van hoe het niet moet! jun 15, 2010Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Verhoog je afleverpercentage met een SPF-record

SPF staat voor ‘Sender Policy Framework’. Het is een methode om vervalsing van het afzenderadres van e-mailberichten tegen te gaan. Met andere woorden: de technologie voorkomt dat je afzenderadres wordt misbruikt voor spam.  mei 20, 2011Ann Flipkens

Cases, Content, context, E-commerce, Inspiratie!

De toeristische sector: Een vleugje zon in je mailbox

Wondermooie witte stranden, pittoreske taferelen , eeuwenoude architectuur. De toeristische sector heeft alles in huis om haar klanten te doen smachten naar vakantie met één beeld. Alleen de beelden laten spreken is echter niet genoeg om de klant te overtuigen om voor jouw reisbureau te kiezen. Je moet de klant warm maken, overtuigen om de […]

Content, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Personalisatie, Strategie, Targeting, Trends

De transformatie van e-mailmarketing naar marketing automation

Een moderne marketeer beseft maar al te goed dat zijn klanten niet identiek zijn. Waarom dan een campagne uitsturen die niet afgestemd is op elke individu? Eenzelfde bericht naar al je contacten is helaas niet altijd de juiste aanpak. Iedereen wil toch campagnes die het open ratio verhogen en de conversie maximaliseren? aug 21, 2015Alessia […]

Content, Personalisatie, Targeting, Tips, Trends

Relevantie uit je databases trekken

Heb je meer dan één product, dan heb je gegarandeerd ook meer dan één type klant. Volgens het relevantie principe kan je de grote verzameling van je klanten dan ook niet met dezelfde e-mail bedienen. Zeker als je gamma aan producten ver uit elkaar loopt. okt 30, 2013Thomas Vangelooven

Strategie

Abonnees meest benaderbaar in de ochtend

Wat doe jij zodra je op je werk bent? Misschien zet je eerst koffie, maar zodra je computer aanstaat, doen we allemaal hetzelfde: we checken onze e-mails. Het mag dan ook niet verbazen dat het open-en doorklikratio het hoogst is in de ochtend. aug 31, 2011Ann Flipkens

Cases

VIA FUTURA zet haar e-mailplatform op grote schaal in

E-mailmarketing maakt voor het Antwerpse VIA FUTURA ruim een kwart van haar activiteiten uit. Als onderdeel bij het verlenen van een totale service aan haar klanten of als facet in eigen ontwikkelde dienstverlenende webproducten sep 4, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail